Permalänk
Medlem

ambulansljudet på nf7-s v2

lösning på ambulansljudet eviga gåta??

brorsan var och hämtade ut ett nf7 i går och var lyrisk när han koppla in den.. vi skoja lite om att den skulle börja tjuta och tro på f**n det gjorde den.. vi gissade som alla andra på att det var biosen som var lustig, så vi prova allt men inget hjälpte..
så vi plocka ut bioschipet och åkte hem till mej och hotflashade
och det funka hur bra som helst i min dator..!
oki, nytt bios och då borde ju ambulansljudet va borta det säger ju dom flesta här på forumet.. Men nej!

så vi kikade på MB´t och kollade om allt så rätt ut..
uppe till vänster brevid sockeln några millimeter ifrån det översta hålet man använder när man sätter fast vattenblocket (när man har vattenkylning) satt en ca: 3 mm stor brun resistor jevligt konstigt, den hade alltså gått av när vi skruvat fast blocket.. klumpigt kan tänkas men det är ju inget man tänkte på just då..

så framförallt ni med vattenkylning som har ambulansljudet men inte får igång biosen även att ni clearat mm.. kolla upp så att ni inte har böjt till resistorn!!

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

Har själv detta problem (förhoppningsvis hade:))

Fast ambulansen kom hem till mig först när XP-login visades, boota fungerade fint fast ibland kunde ljudet komma när man va i bios??

Som sagt inte riktigt samma problem som er då jag hela tiden fick igång min, men hursomhelst så försvann problemet lika fort som det kom, när jag stängde av CPU-thermalthrottling och monterade om min HSF 2 ggr.

Det hela har varit mycket märkligt, mer info finns i denna tråd