Permalänk

PLC Editor learnware

Tjena! Sitter och sliter mig i håret här då jag inte kommer på några lösningar för dessa uppgifter i programmerings delen, Logiska kopplingar 16 - 19 och Timer och räknare 3, 4.

Är det någon vänlig själ som sitter på lösningarna? Känner inte att jag kommer någonstans här

Här är Labb 16
https://imgur.com/oTd4O7j

Permalänk

Låter som en skolupgift.

Rekommenderar att läsa kapitlet om logik och timerfunktionen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

så här?

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre än att åtminstone skriva ut problemen och be om en vettig förklaring?

Folk här brukar vara otroligt hjälpsamma.

Att bara be om svaren brukar sällan mötas med samma sympati - eller fördelar för dig.

Permalänk
Skrivet av izzie:

Är det inte bättre än att åtminstone skriva ut problemen och be om en vettig förklaring?

Folk här brukar vara otroligt hjälpsamma.

Att bara be om svaren brukar sällan mötas med samma sympati - eller fördelar för dig.

Joo det är sant. det var så många uppgifter bara, så tänkte ifall någon kände till dom

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

så här?
<Uppladdad bildlänk>

Jag tror inte det är samma uppgifter där. Jag kan inte det där språket heller, vi håller på med PLC programmering

Permalänk
Medlem

Finns det gränslägen som indikerar position eller skall ni simulera det med timrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segeltorp:

Jag tror inte det är samma uppgifter där. Jag kan inte det där språket heller, vi håller på med PLC programmering

Kan vara värt att veta att det även går att programmera PLC i text-baserat språk.

Permalänk
Medlem

Den var menad något som ironi men du gav oss faktiskt ungefär noll i underlag men tala om det för GPT så ska du se att den ger dig rätt info. Bygg inte din framtid på den dock utan be den förklara saker.
Har du inte testat än så gör det och se din framtid raseras.