Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa en Lite nu när de är billiga? Har en 2017 switch som fortfarande funkar bra men den är rätt klumpig som handhållen.

Har bara själv nytta av konsolerna, så kommer inte spela på båda samtidigt.

Hittar ingen butik lokalt som har en framme man kan testa heller, Telenor ville bara sälja en och inte visa den.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Är det värt att skaffa en Lite nu när de är billiga? Har en 2017 switch som fortfarande funkar bra men den är rätt klumpig som handhållen.

Har bara själv nytta av konsolerna, så kommer inte spela på båda samtidigt.

Hittar ingen butik lokalt som har en framme man kan testa heller, Telenor ville bara sälja en och inte visa den.

Jag ersatte min 2017 nu, har kvar den i docken tillsvidare då batteriet blivit kasst. Ska ha lite varianten när jag åker till stugan och när jag bara vill köra handheld allmänt. Skärmen är lite mindre men annars är den bättre än originalet i alla aspekter imo. Mycket skönare knappar (riktig d-pad och 'mushy' knappar), mycket lättare och att man slipper joy cons som glappar (varit problem på senaste för mig tyvärr). Men den är också ganska liten, ergonomin är sådär men jag har grepp påväg som nog gör den lite skönare. Om du skulle ogilla konsolen får du nog dock inga svårigheter att sälja den på SweC eller Tradera för samma pengar, om inte lite mer.

Visa signatur

Dator: MSI MECH RX 5700 XT, Ryzen 5 3600, 16 GB DDR4 3000 Mhz

Permalänk
Medlem

Notera att Lites joycon som är innbygd också har driftingproblem, kan vara värt att ha koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Notera att Lites joycon som är innbygd också har driftingproblem, kan vara värt att ha koll på.

Hade en lite från den släpptes till i höstas då jag bytte till oled. Inga problem med drifting. Men måste ju vara samma att Bergsala lagar om man får problem.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ MSI B450M Mortar Max ■ 8x2 3200 CL16 ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Corsair AX860 ■ Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Hade en lite från den släpptes till i höstas då jag bytte till oled. Inga problem med drifting. Men måste ju vara samma att Bergsala lagar om man får problem.

Det borde dom.
Jag frågade Bergsala om det för några månader sen (dock vnaliga Switch) hur det fungerar med en begagnad Switch som är utanför garantiperioden, och dom sa att det går bra att skicka in Joycons till dom, så länge dom inte är mixtrade med typ. Mina är dock mixtrade med, förra ägaren tror jag försökte fixa det själv.

Permalänk
Medlem

Fick ”råkat” köpt en lite igår på telenor, sista i butiken.

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Permalänk
Skrivet av Frager:

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Finns de fortfarande kvar? Är inte kampanjen över? 🤔

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Kampanjen varade veckan ut, Frager köpte igår när det var sista dagen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Skrivet av klirre:

Kampanjen varade veckan ut, Frager köpte igår när det var sista dagen.

stämmer fint köpte en halvtimme innan stängning igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon borde kanske passa handhållet? Och Ori-spelen om du inte redan kört dem.

Permalänk
Konsolgrävare

Pikmin 4, Release 21 juli 2023

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Telenor fortfarande har rean eller va det bara förra veckam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Någon som vet om Telenor fortfarande har rean eller va det bara förra veckam?

Det var "veckans utvalda" förra veckan så troligtvis inte. Den här veckan verkar det vara 25% på alla hörlurar och högtalare från JBL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det borde dom.
Jag frågade Bergsala om det för några månader sen (dock vnaliga Switch) hur det fungerar med en begagnad Switch som är utanför garantiperioden, och dom sa att det går bra att skicka in Joycons till dom, så länge dom inte är mixtrade med typ. Mina är dock mixtrade med, förra ägaren tror jag försökte fixa det själv.

Kan rekommendera att byta själv dock om inte Bergsala vill ta dem. Spakarna går att köpa för ett par tior styck och det är inga lödningar, bara att skruva ur gamla spaken och fast nya. Lite trixigt att få tillbaka små flatkablar, men går om man tar det lugnt och metodiskt utan större tidigare erfarenheter.

Gissar att det är samma spakar i Switch Lite, så det borde också gå att byta? Beroende på hur jobbigt det är att komma åt dem kanske man hellre skickar dock.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Tangentbordskonnässör

På tal om spakar, någon som vet om de fungerar att slänga in hori halo spakarna i switch lite ?
Tänker att det lär va en rätt schysst lösning sen när det blir drifting på orginalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Det var "veckans utvalda" förra veckan så troligtvis inte. Den här veckan verkar det vara 25% på alla hörlurar och högtalare från JBL.

Ah okej tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Har inte tänkt på att det skulle vara vissa spel som funkar bättre på en mindre skärm men har samtidigt bara använt min vanliga switch som bärbar. Portal och Mortal kombat är trevliga annars, spel man kan plocka fram lite här och där - hoppa in och köra en liten vända sen stoppa undan utan att man fastnar helt och hållet i någon story

Visa signatur

5800X3D//4090