Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa en Lite nu när de är billiga? Har en 2017 switch som fortfarande funkar bra men den är rätt klumpig som handhållen.

Har bara själv nytta av konsolerna, så kommer inte spela på båda samtidigt.

Hittar ingen butik lokalt som har en framme man kan testa heller, Telenor ville bara sälja en och inte visa den.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Är det värt att skaffa en Lite nu när de är billiga? Har en 2017 switch som fortfarande funkar bra men den är rätt klumpig som handhållen.

Har bara själv nytta av konsolerna, så kommer inte spela på båda samtidigt.

Hittar ingen butik lokalt som har en framme man kan testa heller, Telenor ville bara sälja en och inte visa den.

Jag ersatte min 2017 nu, har kvar den i docken tillsvidare då batteriet blivit kasst. Ska ha lite varianten när jag åker till stugan och när jag bara vill köra handheld allmänt. Skärmen är lite mindre men annars är den bättre än originalet i alla aspekter imo. Mycket skönare knappar (riktig d-pad och 'mushy' knappar), mycket lättare och att man slipper joy cons som glappar (varit problem på senaste för mig tyvärr). Men den är också ganska liten, ergonomin är sådär men jag har grepp påväg som nog gör den lite skönare. Om du skulle ogilla konsolen får du nog dock inga svårigheter att sälja den på SweC eller Tradera för samma pengar, om inte lite mer.

Permalänk

Notera att Lites joycon som är innbygd också har driftingproblem, kan vara värt att ha koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Notera att Lites joycon som är innbygd också har driftingproblem, kan vara värt att ha koll på.

Hade en lite från den släpptes till i höstas då jag bytte till oled. Inga problem med drifting. Men måste ju vara samma att Bergsala lagar om man får problem.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Hade en lite från den släpptes till i höstas då jag bytte till oled. Inga problem med drifting. Men måste ju vara samma att Bergsala lagar om man får problem.

Det borde dom.
Jag frågade Bergsala om det för några månader sen (dock vnaliga Switch) hur det fungerar med en begagnad Switch som är utanför garantiperioden, och dom sa att det går bra att skicka in Joycons till dom, så länge dom inte är mixtrade med typ. Mina är dock mixtrade med, förra ägaren tror jag försökte fixa det själv.

Permalänk
Medlem

Fick ”råkat” köpt en lite igår på telenor, sista i butiken.

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fick ”råkat” köpt en lite igår på telenor, sista i butiken.

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Finns de fortfarande kvar? Är inte kampanjen över? 🤔

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Finns de fortfarande kvar? Är inte kampanjen över? 🤔

Kampanjen varade veckan ut, Frager köpte igår när det var sista dagen.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Finns de fortfarande kvar? Är inte kampanjen över? 🤔

Skrivet av klirre:

Kampanjen varade veckan ut, Frager köpte igår när det var sista dagen.

stämmer fint köpte en halvtimme innan stängning igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fick ”råkat” köpt en lite igår på telenor, sista i butiken.

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon borde kanske passa handhållet? Och Ori-spelen om du inte redan kört dem.

Permalänk
Konsolgrävare

Pikmin 4, Release 21 juli 2023

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Telenor fortfarande har rean eller va det bara förra veckam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Någon som vet om Telenor fortfarande har rean eller va det bara förra veckam?

Det var "veckans utvalda" förra veckan så troligtvis inte. Den här veckan verkar det vara 25% på alla hörlurar och högtalare från JBL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det borde dom.
Jag frågade Bergsala om det för några månader sen (dock vnaliga Switch) hur det fungerar med en begagnad Switch som är utanför garantiperioden, och dom sa att det går bra att skicka in Joycons till dom, så länge dom inte är mixtrade med typ. Mina är dock mixtrade med, förra ägaren tror jag försökte fixa det själv.

Kan rekommendera att byta själv dock om inte Bergsala vill ta dem. Spakarna går att köpa för ett par tior styck och det är inga lödningar, bara att skruva ur gamla spaken och fast nya. Lite trixigt att få tillbaka små flatkablar, men går om man tar det lugnt och metodiskt utan större tidigare erfarenheter.

Gissar att det är samma spakar i Switch Lite, så det borde också gå att byta? Beroende på hur jobbigt det är att komma åt dem kanske man hellre skickar dock.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Tangentbordskonnässör

På tal om spakar, någon som vet om de fungerar att slänga in hori halo spakarna i switch lite ?
Tänker att det lär va en rätt schysst lösning sen när det blir drifting på orginalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Det var "veckans utvalda" förra veckan så troligtvis inte. Den här veckan verkar det vara 25% på alla hörlurar och högtalare från JBL.

Ah okej tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fick ”råkat” köpt en lite igår på telenor, sista i butiken.

Någon som har tips på bra spel man kan köra på lite? Har vanliga switch också men tänker om vissa spel passar sig bättre handhållet?

Har inte tänkt på att det skulle vara vissa spel som funkar bättre på en mindre skärm men har samtidigt bara använt min vanliga switch som bärbar. Portal och Mortal kombat är trevliga annars, spel man kan plocka fram lite här och där - hoppa in och köra en liten vända sen stoppa undan utan att man fastnar helt och hållet i någon story

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Tjena

Tänkte köpa Nintendo Switch och Switch Lite till barnen, 6 & 10 år.
Hur funkar de med profil osv? Rekommenderas att jag har en profil som är inloggad på båda? Kan de dela spel osv. Då som är köpta digitalt? Eller är de bästa att de har två separata profiler? De kanske inte spelar samma spel ändå förvisso.

PS. om någon vill sälja sin så hojta till!

Permalänk
Skrivet av thexps:

Tjena

Tänkte köpa Nintendo Switch och Switch Lite till barnen, 6 & 10 år.
Hur funkar de med profil osv? Rekommenderas att jag har en profil som är inloggad på båda? Kan de dela spel osv. Då som är köpta digitalt? Eller är de bästa att de har två separata profiler? De kanske inte spelar samma spel ändå förvisso.

PS. om någon vill sälja sin så hojta till!

Tips! Finns diverse grupper på FB där folk säljer, köper och byter sina Switch och spel. Där kan du nog få tag på både konsol och spel billigt 😊

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Tips! Finns diverse grupper på FB där folk säljer, köper och byter sina Switch och spel. Där kan du nog få tag på både konsol och spel billigt 😊

Perfekt! Tips på någon specik FB grupp?

Permalänk
Skrivet av thexps:

Perfekt! Tips på någon specik FB grupp?

Är med i den här

https://www.facebook.com/groups/nintendoswitchsverige/?ref=sh...

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Har inte tänkt på att det skulle vara vissa spel som funkar bättre på en mindre skärm men har samtidigt bara använt min vanliga switch som bärbar. Portal och Mortal kombat är trevliga annars, spel man kan plocka fram lite här och där - hoppa in och köra en liten vända sen stoppa undan utan att man fastnar helt och hållet i någon story

Det är väl inte så mycket skärmen utan om spelet fungerar bättre med eller utan Joy-con's. 🤔

Super Mario Odessy är tex ett spel jag föredrar med Joy-con's även om det fungerar bra utan.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Tjena

Tänkte köpa Nintendo Switch och Switch Lite till barnen, 6 & 10 år.
Hur funkar de med profil osv? Rekommenderas att jag har en profil som är inloggad på båda? Kan de dela spel osv. Då som är köpta digitalt? Eller är de bästa att de har två separata profiler? De kanske inte spelar samma spel ändå förvisso.

PS. om någon vill sälja sin så hojta till!

Den där är en jäkla djungel faktiskt. Man har en master och dom andra är slaves. Digitala kan inte spelas samtidigt på bägge. Tycker det är lite skumt, men det är väl för att förhindra att man köper access till ett konto som massa människor delar. Men hade ju varit smidigt om man kan spela på 3 enheter samtidigt eller något i den stilen.

Eller så var det innan iallafall.

Ed. Såg inte ut riktigt som samma längre
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a....

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct, Imorgon 21 Juni 16:00

https://www.youtube.com/live/s7t5jnpkCkI?

“Tune in on June 21 at 16:00 for a Nintendo Direct livestream featuring roughly 40 minutes of information focused mainly on Nintendo Switch titles launching this year, including new details on Pikmin 4.”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vad jag fastnar för är ordet "mainly". Inte uteslutande 2023-spel.

Är det övriga nytt innehåll till redan lanserade spel? 2024-spel? Ny tjänst? Eventuell ny hårdvara..?

Alltid roligare att spekulera än att få det bekräftat, så klart!

Permalänk

Tänker att det förmodligen kommer nämnast att pokemon sleep släpps snart, och det är ju en mobilapp (förutsatt att det inte bara släpps och får en trailer med sig), men känns sannolikt det och kanske dlc till scarlet och violet visas i ett litet segment.

Ser mest fram emot vad nu de kan ha kokat ihop för battle mode i pikmin, och att det ska ha online battles, det är iaf vad jag hoppas på från vad vi vet nu.

Permalänk
Medlem

Dags att hypa Metroid Prime 4 för att sedan bli besviken

Permalänk
Medlem

Switchens ersättare och ett Mario-spel i klass med Odyssey skulle jag vilja se. Samt lite Zelda uppdateringar/DLC.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Samt lite Zelda uppdateringar/DLC.

Jag är en enkel man, allt jag begär för att köpa spelet är en 60fps uppdatering. :')

Permalänk
Medlem

Kan jag på någon sett så vilka digitala spel jag köpt på Nintendos eshop utan att äga en Nintendo Switch?
Och funkar vilka MicroSD kort som helst till konsolen?