Permalänk
Medlem

12700h vs 6800h utan GPU

Hej jag behöver hjälp med att bestämma mellan dessa två alternativ utan gpu för användning huvudsakligen på mitt skrivbord hemma. Jag förstår skillnaden i batteritid och så men min huvudfråga är prestandan när det kommer till spel som wow classic och csgo. Jag har sett tester där intel utklassar amd i csgo men det är med dedikerad gpu. Samtidigt som det sägs att 680m utklassar iris xe. Hur står de sig utan GPU? Priset är inte av betydelse.

Tack, ha en bra dag.

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk
Medlem

AMDs iGPU är snabbare än Intels. Med det sagt kommer du inte få någon jätte-prestanda med iGPU oavsett.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur trovärdiga Notebookcheck är, men där får 6800h väsentligt bättre resultat i CS:GO.
6800h 117 FPS
12700 78 FPS

https://www.notebookcheck.net/AMD-Ryzen-7-6800H-and-Ryzen-5-6...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tack hörrni

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Vet inte hur trovärdiga Notebookcheck är, men där får 6800h väsentligt bättre resultat i CS:GO.
6800h 117 FPS
12700 78 FPS

https://www.notebookcheck.net/AMD-Ryzen-7-6800H-and-Ryzen-5-6...

Notebookcheck är ett gäng lagom fyrkantiga österrikare, och de går nog att lita på, men det man måste vara medveten om är att prestandan beror väldigt mycket på vilken kylning en specifik laptop erbjuder. Man kan inte ta ett test av en specifik GPU och sedan hoppas att en annan laptop med samma GPU har samma prestanda. En del tillverkare kör också med fultricket att inte fylla minnesbussen, utan att bara sätta i ett chip - speciellt på billigare modeller. Jag hade också satsat på AMD här, men benchmarka lite innan återköpsperioden går ut. Ibland går man på en nit, och då är det bara att skicka tillbaka.

Visa signatur

5900X | 6700XT