Permalänk
Medlem

Blå/grön/rosa färger i grafiken

Hej!
Jag är mindre kunnig gällande grafik i spel så jag testar att slänga upp frågan här!

Jag har nämligen ett äldre spel som jag spelar på min laptop, allting fungerar klockrent förutom att färgerna i grafiken blir jätte knepiga när spelet startat. Introt i spelet är det inga problem med men när man startar det så blir det mycket blå/rosa/gröna färger i grafiken. Någon som vet om jag kan fixa det på något sätt?
Det är Windows 11 jag har på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liinthyy:

Hej!
Jag är mindre kunnig gällande grafik i spel så jag testar att slänga upp frågan här!

Jag har nämligen ett äldre spel som jag spelar på min laptop, allting fungerar klockrent förutom att färgerna i grafiken blir jätte knepiga när spelet startat. Introt i spelet är det inga problem med men när man startar det så blir det mycket blå/rosa/gröna färger i grafiken. Någon som vet om jag kan fixa det på något sätt?
Det är Windows 11 jag har på datorn.

Kommer förmodligen inte lösa det, men du kan ju testa detta:
Högerklicka på ikonen för spelet, välj egenskaper, välj kompatibilitet, markera "kör det här programmet i kompabilitetsläge för:" och välj en äldre Windows-version.

Permalänk
Medlem

Brukade bli så på tex Age of Empires 2 när man spelade på nyare system. Är spelet populärt så brukar det finnas fan-gjorda patchar som fixar sånt.

Vilket spel är det du spelar?