Permalänk

Dator som startar om sig

Hejsan.
Min dator beter sig underligt. När jag stänger ner ett spel och väntar en kort stund så plötsligt fryser bilden men ljudet fungerar ett tag innan jag får en grön skärm och sen startar den om sig.
Får ett felmeddelande:
Datorn har startats om efter felsökningen. Felsökningen var: 0x00000116 (0xffffb3095bce2010, 0xfffff8016d3abe00, 0xffffffffc000009a, 0x0000000000000004). Innehållet dumpades och sparades i: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Rapport-ID: 582a8f60-445b-44c7-b78b-5cf5f2828205.

Jag har bytt:
Nätagg
Minnen
Kopplat om allt i den.

Resten är förvisso gammalt. Men tänker om någon vet vad som kan orsaka detta så jag byter ut det först.

Permalänk
Medlem

Det kan vara något med grafikkortet. Har du provat att ta ut grafikkortet och sätta in det igen? Vad har du för specs förresten?

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva samma som @legaim

Men annars kan det vara gammla drivrutiner osv.
Problemet är att när du stänger ner ditt spel så jobbar ditt grafikkort mycket och därför du får att det fryser och då gör den ett test (felkod:….) och om den lyckas lösa din felkod så får du ett svar och det sparas i c:\…….

Kolla så dina drivrutiner för ditt grafikkort o resterande är ok annars testa starta om ditt grafikkort med ctrl-shift-windows-b detta kommando startar om ditt grafikkort (detts gör man oftast vid en svartskärm osv)