Permalänk
Medlem
Skrivet av pippen:

Snyggt!

Vad är det för wallpaper och musmatta du kör med?

Tack!

Köpte mattan via mykeyboard.eu, vet inte om det går att få tag på fortfarande.
Info här: https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/qg8r19/...

Bakgrunden hittade jag på Reddit. https://www.reddit.com/r/wallpapers/comments/sqksit/old_hardw...
Den är beskuren för att passa 3440×1440.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Jag skulle nog ha köpt ett 180 brett skrivbord ändå... Nya högtalare och hurts på plats sedan sist.

https://i.imgur.com/3GCaGED.jpg
https://i.imgur.com/PUhskVu.jpg
https://i.imgur.com/gg3GmDM.jpg

Edit: stavfel

Då hade det ju inte fått plats där den står nu 🙃
Men riktigt snyggt skrivbord.

Permalänk
Medlem

Cha cha cha

ny chassi, ny streamdeck, ny mikrofonarm och en ommöblering = ny bild

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Då hade det ju inte fått plats där den står nu 🙃
Men riktigt snyggt skrivbord.

Tack!

Det är några centimeter till godo på varje sida så det hade nog gått att klämma in. Men det kanske inte hade sett så bra ut
Men det blev lite "luftigare" när jag fick stativen till högtalarna så jag är rätt nöjd ändå. Enda jag skulle vilja ha nu är en mindre vertikal bildskärm för webbläsare osv, men i så fall åker datorn ner under skrivbordet för att göra plats.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Tack!

Det är några centimeter till godo på varje sida så det hade nog gått att klämma in. Men det kanske inte hade sett så bra ut
Men det blev lite "luftigare" när jag fick stativen till högtalarna så jag är rätt nöjd ändå. Enda jag skulle vilja ha nu är en mindre vertikal bildskärm för webbläsare osv, men i så fall åker datorn ner under skrivbordet för att göra plats.
https://i.imgur.com/70pvL7B.jpg

Riktigt bra högtalare! (jag är importör av dem)

Visa signatur

/SlickSlack

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlickSlack:

Riktigt bra högtalare! (jag är importör av dem)

Otroligt bra, kunde inte vara nöjdare. Får mina Sennheiser/Drop HD6XX lurar att blekna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Otroligt bra, kunde inte vara nöjdare. Får mina Sennheiser/Drop HD6XX lurar att blekna

Vad är det för högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Vad är det för högtalare?

Acoustic Energy ae1 active

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Otroligt bra, kunde inte vara nöjdare. Får mina Sennheiser/Drop HD6XX lurar att blekna

Kul att du är nöjd. Jag har faktiskt varit med sen dessa var på prototypstadiet. Jag var över till deras huvudkontor i england tillsammans med resterande av europas importörer så fick vi ge vår input på hur de skulle låta och vilka anslutningar de skulle ha. Vi valde bort diverse krimskrams och inbyggd bluetooth till förmån för kraftigare slutsteg och bättre ljud.

Visa signatur

/SlickSlack

Permalänk
Medlem

Mindre snack, mer bilder!

Permalänk
Medlem

Ny musmatta på plats, så nostalgiskt <3

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Kärlek på den!

Permalänk
Medlem

Nä va snyggt! Var kan man hitta en sån? Trean var verkligen ett mästerverk

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Något år sen sist så en update är kanske på sin plats. Andra högtalare, skrivbord m.m.

Är väl dags för ett nytt galleri kanske

Edit:
Genelec 8350 SAM
Samsung 49" @ multibrackets-arm
GMMK Pro
Rode NT mini USB
220x60cm egenbyggt skrivbord i ek med metallram, datorn monterad inuti bordsbenet

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Kliar i fingrarna. Har setat med skallen i snetaket nu i några år och vill hitta på något annat. Det var ett misstag att kränga in två skrivbord enligt min tidigare lösning..

Jämfört med bilden har jag, sedan den gjordes, vinklat det högra bordet 90 grader så långsidan är mot väggen. Nu vill jag helst bara kasta ut det andra bordet för mer golvyta och en myshörna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Något år sen sist så en update är kanske på sin plats. Andra högtalare, skrivbord m.m.

Är väl dags för ett nytt galleri kanske

<Uppladdad bildlänk>

Edit:
Genelec 8350 SAM
Samsung 49" @ multibrackets-arm
GMMK Pro
Rode NT mini USB
220x60cm egenbyggt skrivbord i ek med metallram, datorn monterad inuti bordsbenet

Jag håller på med ett liknande bord i ek 250x63x2.7 cm. Vad kör du för ben & metallram? Har du ben i varje hörn och ett i mitten? Jag tänkte två ben i hörnen fram och tre-fyra vinkeljärn i väggen i bakkant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetbland:

Jag håller på med ett liknande bord i ek 250x63x2.7 cm. Vad kör du för ben & metallram? Har du ben i varje hörn och ett i mitten? Jag tänkte två ben i hörnen fram och tre-fyra vinkeljärn i väggen i bakkant.

Benen och ramen är egensvetsade, fått hjälp av en kompis med detta.

Inga ben i mitten, ville undvika det till varje pris Idén först var att väggmontera det helt och hållet. Jag är inte 100% nöjd så det lär bli något nytt bygge framöver..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tack!

Det är några centimeter till godo på varje sida så det hade nog gått att klämma in. Men det kanske inte hade sett så bra ut
Men det blev lite "luftigare" när jag fick stativen till högtalarna så jag är rätt nöjd ändå. Enda jag skulle vilja ha nu är en mindre vertikal bildskärm för webbläsare osv, men i så fall åker datorn ner under skrivbordet för att göra plats.
https://i.imgur.com/70pvL7B.jpg

Vad är det för bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Vad är det för bord?

Det är ett höj och sänkbart från DPJ. 140x70cm med valnötsskiva.
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14690-hoej-och-...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Det är ett höj och sänkbart från DPJ. 140x70cm med valnötsskiva.
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14690-hoej-och-...

Ok snyggt,funderar på ett själv:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Benen och ramen är egensvetsade, fått hjälp av en kompis med detta.

Ok, det är snyggt, men hoppas du har koll på djupet. Under 70cm kan leda till strul med skärmar och hur de är tänkta att sitta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Ok, det är snyggt, men hoppas du har koll på djupet. Under 70cm kan leda till strul med skärmar och hur de är tänkta att sitta.

Jag har kört på 60-62cm senaste 10 åren eller så, men klart det ligger något i det du säger.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan hitta en snygg skrivbordsskiva i valnöt? Gärna 180x80cm eller större. Har tidigare köpt billigare skiva i annat massivt träslag och betsat detta. Är nu sugen på en uppgradering.
Online finns massor med sådana bord men ofta säljs dem bara i USA eller andra delar av världen. I Sverige tycks laminat eller andra lösningar vara populära och dem ser enligt mig rätt trista ut.
Har varit i kontakt med snickare och där flyger priset på vad jag söker upp rätt fort till 20 000kr för bara bordsskiva.

Finns ju klassiker som IKEA Karlsby men det är bara 60cm djupt och även inte heller det i massivt trä.

Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Någon som vet vart jag kan hitta en snygg skrivbordsskiva i valnöt? Gärna 180x80cm eller större. Har tidigare köpt billigare skiva i annat massivt träslag och betsat detta. Är nu sugen på en uppgradering.
Online finns massor med sådana bord men ofta säljs dem bara i USA eller andra delar av världen. I Sverige tycks laminat eller andra lösningar vara populära och dem ser enligt mig rätt trista ut.
Har varit i kontakt med snickare och där flyger priset på vad jag söker upp rätt fort till 20 000kr för bara bordsskiva.

Finns ju klassiker som IKEA Karlsby men det är bara 60cm djupt och även inte heller det i massivt trä.

Tips?

Kolla Bauhaus. Jag köpte mina där. Sedan vet jag inte om de har så stora i just valnöt. Men de har andra mörka träslag i just 80 djup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Någon som vet vart jag kan hitta en snygg skrivbordsskiva i valnöt? Gärna 180x80cm eller större. Har tidigare köpt billigare skiva i annat massivt träslag och betsat detta. Är nu sugen på en uppgradering.
Online finns massor med sådana bord men ofta säljs dem bara i USA eller andra delar av världen. I Sverige tycks laminat eller andra lösningar vara populära och dem ser enligt mig rätt trista ut.
Har varit i kontakt med snickare och där flyger priset på vad jag söker upp rätt fort till 20 000kr för bara bordsskiva.

Finns ju klassiker som IKEA Karlsby men det är bara 60cm djupt och även inte heller det i massivt trä.

Tips?

Om du kan tänka dig valnöts faner så kika på bordet i länken, har ett sånt i 200x80 och är mycket nöjd.

https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14710-185777-di...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Kolla Bauhaus. Jag köpte mina där. Sedan vet jag inte om de har så stora i just valnöt. Men de har andra mörka träslag i just 80 djup

+1 på denna..

Det är ju även möjligt att betsa skivan för att få en nyans riktigt nära valnöt om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Om du kan tänka dig valnöts faner så kika på bordet i länken, har ett sånt i 200x80 och är mycket nöjd.

https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14710-185777-di...

Jag köpte med från DPJ för cirka 3 år sen. Bordsskiva i Valnöt 160x80. Gedigen och riktigt snygg.

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Om du kan tänka dig valnöts faner så kika på bordet i länken, har ett sånt i 200x80 och är mycket nöjd.

https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14710-185777-di...

Det är väl dock laminat? och därmed helt saknar känslan av trä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Det är väl dock laminat? och därmed helt saknar känslan av trä.

Ja laminat var det och inte faner. Visst är det en liten skillnad men skulle inte säga att det saknar känslan av trä, väldigt hög kvalité och känns gediget precis som @tiieempu skriver.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2