Armored Core VI: Fires of Rubicon

Permalänk
Medlem

Armored Core VI: Fires of Rubicon

Snart är det dags.. 25:e augusti släpps efterlängtade Armored Core 6.

Story trailer

Gameplay trailer

Gameplay preview

45 minuter med PVP

Det ser riktigt kul ut och jag har länge längtat efter ett bra Mech spel. Jag har inte spelat de tidigare Armored Core spelen men kommer än idag ihåg när jag spelade Mech Warrior spelen.

Är det någon annan här som ser fram emot det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt fram emot detta spel efter att ha sett att det finns PvP! Blir mitt första AC-spel.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Ser faktiskt fram emot detta spel efter att ha sett att det finns PvP! Blir mitt första AC-spel.

Jag tror att det kan bli najs. De släppte en launch trailer igår som ser fet ut.

Tror det kan bli ett riktigt toppen lir.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

From Software gör en aldrig besviken. Detta spel kommer inte att ändra på det. Ser hur bra ut som helst.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt mycket fram emot detta. Verkar som jag är den enda som jag känner till som faktiskt spelat tidigare Armored Core spel men det är en absolut favorit, fighten vid bron mot White glint är ett core gaming memory för mig. Tog många försök och var en underbar känsla att klara. Får se om man har råd bara, unviersitetet börjar snart och jag har böcker för 3000 att köpa först...

Permalänk
Medlem

Har ni hunnit lira något? Hur långt har ni kommit osv? Jag har precis börjat idag. Dog flera gånger på första bossen. Men börjar får lite mer kontroll över min AC nu. Det är lite inlärningskurva men känns helt ok. Fungerar riktigt bra på min 49" super ultra wide också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Ska spela kinetic med missiler. Ska testa energy grejer lite senare. Har dödat flera bossar och ja, man dör några gånger per boss. Det hör till!