Permalänk
Medlem

HDMI bekymmer, ingen bild

Hej, jag har en LG LCD 32" TV. Tittade på en film på lördagen (via inkopplad utrustning via hdmi).
På söndagen startar jag som vanligt upp tvn och väljer rätt ingång (tvn indikerar att det finns något inkopplat).
Väljer ingången och får upp texten "Ingen signal".
Testat bytt ut hdmikabel, testat samtliga ingångar på tvn (tvn upptäcker att jag byter port men ger fortfarande ingen bild). Även testat fabriksåterställning på tvn. Jag äger dessvärre ingen utrustning som har annat än hdmi utgång som jag kan testa med.
Menyerna i tvn fungerar utan problem och ingen fysisk åverkan har gjorts.
Söker nu hjälp med fortsatt felsökning då jag helst inte ger upp försöken att få igång tvn.
All hjälp uppskattas och ger givetvis mer info om så behövs.

Permalänk
Medlem

Vad är "inkopplad utrustning via HDMI" för något. DVD, box, bluray, dator?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad är "inkopplad utrustning via HDMI" för något. DVD, box, bluray, dator?

Xbox one s
Google Chromecast Google tv.

Samtliga inkopplade via hdmi.

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall du har två HDMI-källor och båda plötsligt ger "ingen signal" – då är det ett tecken på att TV:n bråkar. Likt att någon krets gått sönder. 32 tum tyder på att det antagligen är en lite äldre modell? Om inte, så finns alltid tre års reklamation.

Det är inte sannolikt att både Xboxen och Chromecasten går sönder på samma sätt samtidigt. Det man ska testa då är en och en för att se att de inte stör ut varandra. Xboxen brukar ha en kombination för start som får igång videoinställningar i default-läge.

För att vara extra säker: testa en tredje HDMI-källa om du har. Samma problem? Då pekar allt på att TV:n HDMI-kretskort har kastat in handduken.

Permalänk
Medlem

Tvn är igång igen. Skruvade ur "moderkortet" och kollade med förstoringsglas var en lödning som var kass. La då in hela kretskortet i ugnen fungerat dagligen sedan mars.