Hjälp kring att byta chassi i min "tråkiga" dator till ett coolare (grabbens ord) RGB-chassi

Permalänk
Medlem

Hjälp kring att byta chassi i min "tråkiga" dator till ett coolare (grabbens ord) RGB-chassi

Min dator är för det mest hijackad av min son och den står numer i hans rum.
Jag har ett trist och svart, stängt chassi som jag tänkte hotta upp lite med lite RGB-fläktar så det passar bättre in i hans gaminghörna.
Har en idé om att flytta över komponenterna till ett nytt chassi (specen på komponenterna räcker för det han spelar), men mina kunskaper här är mycket begränsade. Tänk på det när ni svarar och ger råd :-).
Mina funderingar är:
1. Funkar detta chassi med tanke på komponenterna i specen? Om inte, har ni förslag på anna"blingit" chassi som inte kostar allt för mycket mer?
https://www.inet.se/produkt/6905710/montech-x3-glass-svart
2. Finns det några utmaningar med att flytta över den HW jag har i min till den nya?
3. Behöver jag komplettera med något för att få ihop det?

Permalänk
Medlem

Nej det kommer bara vara att flytta över delarna. Det att tänka på är att det nya chassit bara har två platser för 2.5" och 3.5" lagring.

Men visst är 970 Evo m.2 och sitter direkt på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nej det kommer bara vara att flytta över delarna. Det att tänka på är att det nya chassit bara har två platser för 2.5" och 3.5" lagring.

Men visst är 970 Evo m.2 och sitter direkt på moderkortet?

Ja, dom nsitter direkt på moderkortet.
Bild på hur den ser ut invändigt

.