Telenor avslutar sin mejltjänst

Permalänk
Medlem

Telenor avslutar sin mejltjänst

Fick ett mail som sa att Telenor nu avslutar sin mejltjänst, vet inte vilka olika addresser som dom har men för min del är det "bredband.net"-addresser som försvinner.
Telenor la ner hemsidestjänsten för två år sedan och då tänkte jag att snart ryker nog mailen också 🤔 Min bredbands-mail har ju varit den primära för mig i över 20 år nu så det kommer ta tid att byta ut den på alla ställen jag använt den som kontaktaddress😅

Det här var nog den sista resten av Bredbandsbolaget som fanns kvar i Telenor?

Jag har domännamn med webhotell som jag kommer använda fortsättningsvis som email.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Samma för mig hade haft @bredband.net i 20år. Jag gjorde byte redan förra sommaren till icloud, då jag hade på känn att slutet var nära. Gick hyffsat smidigt då jag använt lösenordshanterare och kunde fånga upp de mesta.

Permalänk
Medlem

Hösten 2020 gjorde Comhem likadant med samma motiveringar. I stället för att höja priset tar man bort tjänster.

Permalänk
Medlem

Tele2/Swipnet gjorde detta också för några år sedan. Hade haft swipnet-adress väldigt länge och det var inte helt lätt att släppa en inkörd adress.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Säger sig självt att en epostadress kopplad till Internetleverantör är förlegat och något man bör lämna så man inte fastnar hos leverantören för att man verkligen vill behålla sin adress.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller