Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Walking Dead: Dead City

Bättre än förväntat, definitivt bättre än de sista säsongerna av original-serien. En återgång till den lite äldre walking dead känslan. Endast 6 avsnitt men avslutningen öppnar för en ganska lång story-arc.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

One Piece
Netflix

Netflix storsatsar på en live-action version av denna Anime... och... de verkar faktiskt ha lyckats denna gång! Riktigt bra serie jag hoppas fortsätter på samma spår. Känslan av att den kommer från Anime infinner sig, men lyckas ändå omvandlas riktigt bra till live-action. Riktigt bra och gedigna skådespelarinsatser från samtliga inblandade, kortfattat: riktigt bra gjort!

Det bästa från Netflix på riktigt länge.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Foundation

Riktigt bra si-fi serie. Gillade S02 väldigt mycket. Ser fram emot S03!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

One Piece
Netflix

Netflix storsatsar på en live-action version av denna Anime... och... de verkar faktiskt ha lyckats denna gång! Riktigt bra serie jag hoppas fortsätter på samma spår. Känslan av att den kommer från Anime infinner sig, men lyckas ändå omvandlas riktigt bra till live-action. Riktigt bra och gedigna skådespelarinsatser från samtliga inblandade, kortfattat: riktigt bra gjort!

Det bästa från Netflix på riktigt länge.

^ Detta ^

Andra säsongen av Foundation. Första säsongen gick ju åt till att komma över hur annorlunda allt i serien är från böckerna. Jag väljer nu att döma serien på dess egna meriter och andra säsongen är bra sci-fi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

^ Detta ^

Andra säsongen av Foundation. Första säsongen gick ju åt till att komma över hur annorlunda allt i serien är från böckerna. Jag väljer nu att döma serien på dess egna meriter och andra säsongen är bra sci-fi.

Menar du båda eller citerade du fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Menar du båda eller citerade du fel?

Jag höll med om One Piece och sedan la jag till mina tankar om serien Foundation. Sorry om det var oklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag höll med om One Piece och sedan la jag till mina tankar om serien Foundation. Sorry om det var oklart

Nej det blev bara lite krock när inlägget ovanför dig sa ungefär samma sak om foundation bara kul att du gillar båda

Permalänk
Medlem

Justified: City Primeval 8/10

Raylan Givens tillbaka efter åtta år.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Visade Cyberpunk: Edgerunners för tjejen.
Riktigt kanonserie och vi satt båda och bölade i slutet.

Permalänk
Medlem

Föraktar mig själv, har tittat på Below deck och inte kunnat slita mig.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Föraktar mig själv, har tittat på Below deck och inte kunnat slita mig.

Då har du många avsnitt att åtnjuta😅

Permalänk
Medlem

Kollade igenom The Lincoln Lawyer för ett tag sen.
Helt okej faktiskt. Såg båda säsongerna under ett par veckor.

Sen blev det mer på samma tema - börjat kolla på Suits. Tror dock att jag lägger ner det snart, då det känns som att avsnitten är en upprepning av samma koncept.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Foundation, säsong 2. Bra, men hoppas på Mikael Persbrandt i nästa säsong. Håller på att plöja Silo nu, och kollar på 2:a säsongen av Invasion som hittills varit förvånansvärt bra.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

I am Groot s02 3/5
Imdb Skippa Trailerna då de visar halva avsnittet..
mmm mysig som s01

De är alldeles för korta dock, men det kanske bara jag som är gammal.. ^^ = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Kollar på fantasyserien wheel of time, som är bra, och kan inte komma över att Fares Fares spelar en slags ond demon. Kopplar honom till komedi så det krockar lite.

Permalänk
Medlem

Har sett om Con Man med Alan Tudyk i högform. Lika roligt varje gång.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har sett om Con Man med Alan Tudyk i högform. Lika roligt varje gång.

En serie som jag hade missat helt. Men när jag kollade upp den så insåg jag varför jag hade missat den helt, för att den bara har varit tillgänglig på olika prenumerationstjänster.

Skulle verkligen vilja se denna då den verkar störtskön och har en riktigt bra cast, plus en massa sköna skådisar som dyker upp under serien. I stort sett hela Firefly casten verkar ju dyka upp under seriens gång och namn som Nolan North (Nathan Drake), Sean Astin, Seth Green m.fl. dyker också upp. Synd att den inte har getts ut på fysiskt format, men jag kanske får kolla upp nån av prenumerationstjänsterna vid nåt tillfälle för att kolla på denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har sett om Con Man med Alan Tudyk i högform. Lika roligt varje gång.

Helt missat, den måste ju ses.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

The Continental

Utspelar sig på 70-talet och handlar om tiden innan John Wick.

Såg första avsnittet igår och tyckte det var riktigt bra. Kul att Mel Gibson är med också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

The Continental

Utspelar sig på 70-talet och handlar om tiden innan John Wick.

Såg första avsnittet igår och tyckte det var riktigt bra. Kul att Mel Gibson är med också.

Klart bra avsnitt. De har också lyckats väldigt bra med själva sound track:et till avsnittet.
Tycker att alla låtar lyfter scenerna som de utspelar sig i.
Var länge sedan jag såg något avsnitt som hade så bra ljudsättning...

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Kollar på fantasyserien wheel of time, som är bra, och kan inte komma över att Fares Fares spelar en slags ond demon. Kopplar honom till komedi så det krockar lite.

Måste självklart fråga, har du läster böckerna av Robert Jordan?

Själv blev jag så sjukt besviken och kallade denna mer för ren travesti än något annat och hoppas innerligt att den läggs ned efter säsong 2 som går just nu, även om Amazon redan har tycks ha godkänt season 3

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Måste självklart fråga, har du läster böckerna av Robert Jordan?

Själv blev jag så sjukt besviken och kallade denna mer för ren travesti än något annat och hoppas innerligt att den läggs ned efter säsong 2 som går just nu, även om Amazon redan har tycks ha godkänt season 3

Har inte läst böckerna och förstår att det nog är bättre så om man ska uppskatta serien. Tror det är samma med Foundation som även den ska skilja sig en hel del från böckerna den är baserad på.

Permalänk
Medlem

Såg om Game of Thrones säsong 1 för första gången sen den släpptes.

Jäklar vad bra tidiga GoT är alltså! Synd att serien tokhavererar mot slutet... :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Måste självklart fråga, har du läster böckerna av Robert Jordan?

Själv blev jag så sjukt besviken och kallade denna mer för ren travesti än något annat och hoppas innerligt att den läggs ned efter säsong 2 som går just nu, även om Amazon redan har tycks ha godkänt season 3

Första säsongen var riktigt usel, men säsong två är faktiskt riktigt bra.De fortsätter dock att ignorera det mesta av böckerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har inte läst böckerna och förstår att det nog är bättre så om man ska uppskatta serien. Tror det är samma med Foundation som även den ska skilja sig en hel del från böckerna den är baserad på.

Foundation är bra om man lyckas se det som att den som bäst är löst baserad på vad Herr Asimov skrev

Gällande wheel of time; böckerna innehåller så mycket, som är av yttersta vikt för hela storyn, som de helt valt att ignorera och rusar förbi. Samt en del konstiga beslut, som att ett gäng Aes Sedai står i bakgrunden medan en hel arme slaktas, när det är klart utrotar de fienden... det är "lazy writing". I kvalité jämförde jag den med "Legend Of The Seeker", vilket man måste ha jobbat starkt för att lyckas med... med tanke på att Wheel Of Time har en astronomisk budget i jämförelse ^^

Lite som som idioterna som skrev Obi-Wan, känns som det var 3-4 stycken som skrev, ingen visste vad den andra och tredje gjorde. Sedan möttes de och och tvingade ihop det och hoppades på att kända karaktärer och en episk strid mellan dem skulle rädda hela serien. "Hej, vi har just slaktat ett gäng stormtroopers... åh nej, det kom visst FYRA till, bäst vi ger upp nu". Eller; "oh nej, det är en laser roadblock, vi måste attackera generatorn för att komma förbi! För vi kan inte gå runt den på sidan där man ser att det finns gott om plats.... doh" Lazy writing är något, som dödar sånt här för mig...

Skrivet av Jonas13:

Första säsongen var riktigt usel, men säsong två är faktiskt riktigt bra.De fortsätter dock att ignorera det mesta av böckerna.

Jag försökte med att se det som att det var typ fan-fiction i samma värld, vad jag inte förstår är... varför gjorde de helt enkelt inte fan-fiction av det från början när de ändå valde att ignorera böckerna till den grad de gör. Jag är ett ganska stort fan av herr Jordan och såg Wheel Of Time som något av det bättre inom denna litteratur sedan Tolkien Absolut inte på samma nivå, det tror jag ingen kommer lyckas med, eller ens företag sig, men anser att Jordan låg och sniffade i kategorin under. Därför blev jag ruskigt besviken när de gjorde denna kalkon av detta. Money-grab med manusförfattare jag inte ens tror har läst böckerna.

Humz... är visst i rant-mode denna helg ha ha ha ha

// rant

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri

The Walking Dead: Daryl Dixon.

Faktiskt riktigt bra so far, kommit 2 avsnitt.
Roligt att den utspelar sig på en helt annan kontinent med och inte det vanliga klassiska US an A.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Invasion

Såg precis färdig säsong 1, ska börja se säsong 2.
Var faktiskt mycket bättre än jag hade trott, första serien på länge som lyckas bra med utomjordingar som tar över världen. Funnits andra, men varit ganska B. Denna är klart i toppen av science fiction.

Ska bli mycket intressant att se vad som händer i säsong 2.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har inte läst böckerna och förstår att det nog är bättre så om man ska uppskatta serien. Tror det är samma med Foundation som även den ska skilja sig en hel del från böckerna den är baserad på.

Skrivet av Necrophor:

Foundation är bra om man lyckas se det som att den som bäst är löst baserad på vad Herr Asimov skrev

Foundation är bra, det gör att jag faktiskt kan se den även om den har väldigt lite med böckerna att göra. Kan jag bortse från allt jag tycker är fel och som tar avsteg från böckerna, vilket faktiskt är det mesta, så är serien som sig själv riktigt bra. Måste dock säga att som varande Asimov-fan, vilket jag varit sedan jag var i tioårsåldern, så gör det ibland lite ont att se vad de gjort.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Invasion

Såg precis färdig säsong 1, ska börja se säsong 2.
Var faktiskt mycket bättre än jag hade trott, första serien på länge som lyckas bra med utomjordingar som tar över världen. Funnits andra, men varit ganska B. Denna är klart i toppen av science fiction.

Ska bli mycket intressant att se vad som händer i säsong 2.

Jag har med börjat med denna,har fått mycket blandat betyg på Imdb men detta är ingen serie man kan slötitta på.
Man få ge det några avsnitt sen är man fast,mycket bra karaktärsutveckling.:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Visste att jag skulle gilla the boys men har haft för fullt så inte blivit av men fick tummen ur nu.
Den är ännu bättre än jag förväntade mig så här långt

Det blir till att börja kolla på Gen V som har startat med första 3 avsnitten idag.
https://www.imdb.com/title/tt13159924/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.