Hur gör man backup på profilen i OBS så att bilder och scener också sparas samt inställningar för ljud med filter och så vidare?

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man backup på profilen i OBS så att bilder och scener också sparas samt inställningar för ljud med filter och så vidare?

Hej. Jag försöker göra backup av hela min OBS profil som då ska inkludera alla scener samt inställningar för allting inklusive filter. Men problemet är att export vägrar ta med bilderna eller inställningarna för filter. Scenes får jag fram men då försvinner källorna som Display capture, video capture device osv.

Har ni någon aning om hur man kan paketera allting från OBS för att sen kunna importera det så att allting kommer tillbaka utan att man behöver ställa in allting igen med filters osv?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Scener och profiler backas upp separat, så exportera scenen via scene collector-listen så ska det fungera. Då följer dock inte bilder med automatiskt, så du får spara dessa separat.

Permalänk
Medlem

Om du har Linux, så kan du enkelt göra en säkerhetskopiering av /home/ditt-användarnamn/.config/obs-studio/. Din profil är i obs-studio/basic/profiles. När du återställer säkerhetskopian, kommer mer eller mindre allt vara precis som det var när du gjorde säkerhetskopian.

Annars kan du välja Profiles > Export i mjukvaran. Källa: https://obsproject.com/kb/profiles. Detta gäller även för scener, och då under Scene collection.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.