Allt om veckans enorma Xbox-läcka

Permalänk
Melding Plague

Allt om veckans enorma Xbox-läcka

Tack vare filer uppladdade till en amerikansk domstol har Microsoft i veckan råkat avslöja stora delar av sina planer för Xbox under de kommande åren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det en läcka eller blev filerna offentliga när domstolen mottog dom? 🤔

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

En stor del av poängen med hela grejen var nog att få fram mer info om en konkurrent.
För även om diverse stater ligger bakom de faktiska rättsliga fallen så kan ni vara helt säkra på att konkurrenterna har ett finger eller flera med i det hela.

Permalänk
Medlem

Köpa upp Nintendo (?)

Slogan går ju, att allt kan köpas för pengar.
Och det stämmer, men för Nintendo, hade det blivit en förlust i långa loppet.

BIG TIME.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det en läcka eller blev filerna offentliga när domstolen mottog dom? 🤔

Det var antagligen fel dokument som laddades upp.

Permalänk
Medlem

Hoppas de ändrar sig om optisk läsare. Att inte kunna köpa begagnade spel var ju ett av sakerna de fick backa från när Xbox One släpptes. Men kanske inte tillräckligt många som bryr sig längre.

Utan fysisk media så försvinner en stor del av anledningen att jag gillar konsol. De vill bara att man ska hyra spelen via game pass men jag föredrar alltid fysiska spel så man känner att man äger dem och de inte kan stänga ner dem när som helst. Dock har jag nästan övergett Xbox i förmån för Playstation ändå. Förutom om spelet är betydligt billigare på Xbox eller bättre där.

Men att kunna sätta i ett gammalt 360 spel man har på skiva och spela när man vill betyder mycket för mig. Speciellt de som utökar fps och eller upplösning. Synd bara att inte alla spel automatiskt fick 4k60. De spel som stödjer det ser rätt bra ut även om de är äldre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det en läcka eller blev filerna offentliga när domstolen mottog dom? 🤔

Skrivet av dlq84:

Det var antagligen fel dokument som laddades upp.

Domstolen mottog dem. Sedan har det läckts då det inte skulle vara offentligt. Om jag förstod rätt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Det var ju inte direkt några nyheter i det, men dom fick massa ippmärksamhet i media

Sedan att det här är sista generationen utan optisk läsare eller annat är väl ingen överraskning. Mest troligt bara nintendo som håller kvar vid något.
I dagens läge innehåller ju skivorna tämligen ofta bara en installer, eller ett cd-fodral med en steamkod för pc.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det en läcka eller blev filerna offentliga när domstolen mottog dom? 🤔

Både och kan man säga. Domstolen laddade upp filer som Microsoft tillhandahöll, men sen visade det sig att filerna råkade innehålla information som inte borde ha publicerats (enligt t.ex. NBC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Köpa upp Nintendo (?)

Slogan går ju, att allt kan köpas för pengar.
Och det stämmer, men för Nintendo, hade det blivit en förlust i långa loppet.

BIG TIME.

Som jag förstår det är Japanska företag inte helt enkelt att bara köpa upp - även om man har nog med stålar. Finns massa regler om det. Sen går det väll såklart på något sätt om det finns vilja och pengar.

Permalänk
Medlem

Trevligt med en Series X utan läsare, önskar att nuvarande generation hade det alternativet.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av skog1s:

Köpa upp Nintendo (?)

Slogan går ju, att allt kan köpas för pengar.
Och det stämmer, men för Nintendo, hade det blivit en förlust i långa loppet.

BIG TIME.

Inte för ledningen som cashar ut big time men ja det lär aldrig hända

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det en läcka eller blev filerna offentliga när domstolen mottog dom? 🤔

https://www.youtube.com/watch?v=JA0829Np-6Q

Läcka då någon hade censurerat dokumenten med tuschpenna sen scannat in dem digitalt, varpå man kan se igenom tuschen och det som skulle vara censurerat.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av dagas:

Hoppas de ändrar sig om optisk läsare. Att inte kunna köpa begagnade spel var ju ett av sakerna de fick backa från när Xbox One släpptes. Men kanske inte tillräckligt många som bryr sig längre.

Utan fysisk media så försvinner en stor del av anledningen att jag gillar konsol. De vill bara att man ska hyra spelen via game pass men jag föredrar alltid fysiska spel så man känner att man äger dem och de inte kan stänga ner dem när som helst. Dock har jag nästan övergett Xbox i förmån för Playstation ändå. Förutom om spelet är betydligt billigare på Xbox eller bättre där.

Men att kunna sätta i ett gammalt 360 spel man har på skiva och spela när man vill betyder mycket för mig. Speciellt de som utökar fps och eller upplösning. Synd bara att inte alla spel automatiskt fick 4k60. De spel som stödjer det ser rätt bra ut även om de är äldre.

Dock är väl även fysiska spel en form av licens?

Det här med att man äger spel måste prövas rättsligt. Fysisk spel borde ju betraktas som egenskapen. Implikationerna av det måste definieras rättsligt.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Domstolen mottog dem. Sedan har det läckts då det inte skulle vara offentligt. Om jag förstod rätt.

Attans. Om Ylva Johansson skulle varit där skulle inget sånt ha skett tror jag. Aldrig att saker kan läckas, hackas eller bli tekniskt fel när hon är med. Det är ju helsäkra saker då.

Ja, jag är arg över Chat Control 2.0. Hur visste du det x_x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Dock är väl även fysiska spel en form av licens?

Det här med att man äger spel måste prövas rättsligt. Fysisk spel borde ju betraktas som egenskapen. Implikationerna av det måste definieras rättsligt.

Varför det, det är redan fastslaget för längesedan att du inte äger innhållet på fysisk media som du själv inte har skapat eller är utgivare utav.
Det är därför det sen "urminnes tider" har varit olagligt att piratkopiera din kopia du har köpt för att sedan sälja eller sprida gratis till stora massan.

Att som konsument efterfråga bakåtkompabilitet är inget olagligt sen om utgivare väljer att erbjuda det är upp till dem.

Permalänk

Intressant och glädjande att det är en ny handkontroll på G. Nu hoppas jag då att den blir i bättre kvalitet än de som finns i nuläget.