Har bra FPS i ungefär 1-2 minuter sen går det knappt att spela.

Permalänk
Medlem

Har bra FPS i ungefär 1-2 minuter sen går det knappt att spela.

Något är galet med min dator. När jag spelar Counter strike så har jag i början runt 400 FPS och sen efter någon minut spelande så går den ner till 40-50 FPS och håller sig där hela tiden. Vad kan problemet vara?

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator

Hur ser det ut med temperaturerna? Det kan handla om överhettade komponenter.

Installera vettig mjukvara så du kan se vad sensorerna mäter, exempelvis HWiNFO64

Lista också de komponenter du har i datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Hur ser det ut med temperaturerna? Det kan handla om överhettade komponenter.

Installera vettig mjukvara så du kan se vad sensorerna mäter, exempelvis HWiNFO64

Lista också de komponenter du har i datorn.

Japp, detta. Låter som att något i datorn blir överhettat och klockar ner, som om någon av fläktarna inte går eller så.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar! Jag tror också att det har med överhettning att göra och att datorn klockar ner. Kollade precis med program Core Temp och här kommer en bild på hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

74C är inte tillräckligt varmt att klassificeras som överhettning. Hur varmt blir grafikkortet och andra komponenter?

Har du något annat/liknande spel för att se om samma sak händer där också?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Jag har även testat Guild Wars 2 och det blir precis likadant när jag spelar det. Här kommer en bild från HWMonitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av seffo89:

Jag har även testat Guild Wars 2 och det blir precis likadant när jag spelar det. Här kommer en bild från HWMonitor <Uppladdad bildlänk>

Kan du använda hwinfo 64 istället? Tycker det ser konstigt ut med din gpu boost

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ja absolut! Här kommer två bilder

Säg till om jag ska lägga in andra bilder!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Efter bilderna tror jag inte detta beror på höga temperaturer.
Har du några program/antivirus igång som stjäl prestanda?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av seffo89:

Ja absolut! Här kommer två bilder <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk> Säg till om jag ska lägga in andra bilder!

Kan du köra hwinfo 64 under något gpu stress? Står att du har 46W gpu effekt vilket låter som något emellan idle och titta video

Edit
Gå in i control panelen för nvidia och välj att alltid köra 2070 samt ultimate performance

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

HWMonitor och HWinfo rapporterar 11% resp. 17% max GPU-användning. Drivrutinsrelaterat?

Visa signatur

| Intel Core i5 10600K @ 5GHz w/ Noctua NH-U12P | Gigabyte RTX 3070 OC | Asus STRIX Z490-G | 2x16 GB Corsair Vengeance LP @ 3200MHz | 2TB NVMe | Corsair RM750 | Fractal Torrent |

Permalänk
Medlem

En dum fråga kanske men har du lämnat HWInfo på under spelandet fram tills det börjar gå dåligt?
Tempsen ser ut som om du bara haft det igång under Windows utan belastning