AMD:s FSR 3 med interpolering anländer idag

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka det är lite småskumt att Digital Foundry inte nämnt ett ord om FSR 3 än sålänge. Eller kanske inte så skumt egentligen då iom att man fått ganska mycket hintar från förr att dom är halvt uppköpta av Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Kan ju tycka det är lite småskumt att Digital Foundry inte nämnt ett ord om FSR 3 än sålänge. Eller kanske inte så skumt egentligen då iom att man fått ganska mycket hintar från förr att dom är halvt uppköpta av Nvidia.

Har någon testat FSR3 visuellt än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Kan ju tycka det är lite småskumt att Digital Foundry inte nämnt ett ord om FSR 3 än sålänge. Eller kanske inte så skumt egentligen då iom att man fått ganska mycket hintar från förr att dom är halvt uppköpta av Nvidia.

Skrivet av Saagaa:

Har någon testat FSR3 visuellt än?

Hardware Unboxed ska släppa en video imorgon vad jag har hört. DF jobbar också antagligen på det just nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Har någon testat FSR3 visuellt än?

Daniel Owen på youtube verkar ha testat ganska mycket, dock inte så djupt som tex HUB eller DF med flera brukar gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Kan ju tycka det är lite småskumt att Digital Foundry inte nämnt ett ord om FSR 3 än sålänge. Eller kanske inte så skumt egentligen då iom att man fått ganska mycket hintar från förr att dom är halvt uppköpta av Nvidia.

Det känns som att det har varit väldigt tyst från dom större kanalerna när det gäller fsr 3 och frame gen.
Det borde väl vara en av dom större grejorna som hänt detta året, att man kan dubbla fps i ett nytt AAA spel med ett gammalt 1060 borde väl få mer uppmärksamhet.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av xc:

Det känns som att det har varit väldigt tyst från dom större kanalerna när det gäller fsr 3 och frame gen.
Det borde väl vara en av dom större grejorna som hänt detta året, att man kan dubbla fps i ett nytt AAA spel med ett gammalt 1060 borde väl få mer uppmärksamhet.

Det hade troligtvis funnits massa täckning från de stora kanalerna om AMD hade tillhandahållit förhandsversioner av FSR 3-patcharna istället för att släppa dem publikt en fredagseftermiddag. Lär säkert trilla ut en hel del videos mot veckans slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det hade troligtvis funnits massa täckning från de stora kanalerna om AMD hade tillhandahållit förhandsversioner av FSR 3-patcharna istället för att släppa dem publikt en fredagseftermiddag. Lär säkert trilla ut en hel del videos mot veckans slut.

Vågar man hoppas på en från redaktionen med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Hardware Unboxed ska släppa en video imorgon vad jag har hört. DF jobbar också antagligen på det just nu.

Skrivet av xc:

Det känns som att det har varit väldigt tyst från dom större kanalerna när det gäller fsr 3 och frame gen.
Det borde väl vara en av dom större grejorna som hänt detta året, att man kan dubbla fps i ett nytt AAA spel med ett gammalt 1060 borde väl få mer uppmärksamhet.

Jag har sett några mindre kanaler snacka om det, men inga större nä. O visst så var AMD dåliga med att själva skicka ut nåt till reviewers o så, men DF snackade ju inte ens om det i deras weekly-snack vilket kan tyckas var lite märkligt. Men ja vi får väl se, kanske dyker upp om några dagar

Permalänk
Medlem

Det är tydligen möjligt att stacka FSR 3 frame gen med AFMF för ännu mera fps

https://www.youtube.com/watch?v=WjAp45M-MHk

Permalänk
Medlem

Vågar man tro att FSR 3 blir konkurenskraftigt med tiden och således tillgängligt i majoriteten av spel? Isf skippar jag 4070 och går på 7800 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Vågar man tro att FSR 3 blir konkurenskraftigt med tiden och således tillgängligt i majoriteten av spel? Isf skippar jag 4070 och går på 7800 XT

Det finns en variant av FSR3 som kan aktiveras på drivrutin-nivå för ’alla*’ spel

Om den är lika bra vet jag inte, men låter spännande

Själv skulle jag vilja se mer analyser av upplevelsen

Något som:
4K Native
1080p pixelmappat
FSR/DLSS/XeSS
FSR3/DLSS3 frame gen

Och se vad någon som kan något tycker i verkligheten

Tror verkligen detta är mer subjektiva skillnader och svårt att sätta exakta siffror på

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Vågar man tro att FSR 3 blir konkurenskraftigt med tiden och således tillgängligt i majoriteten av spel? Isf skippar jag 4070 och går på 7800 XT

Utvecklingen lär inte stanna av i alla fall eftersom både Ps5 och Xbox series S/X använder sig av FSR och lär behöva lite gratis frames och uppskalning för att hänga med framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Utvecklingen lär inte stanna av i alla fall eftersom både Ps5 och Xbox series S/X använder sig av FSR och lär behöva lite gratis frames och uppskalning för att hänga med framöver.

Försöker bilda mig en uppfattning om 7800 XT kan driva 1440p eller t.o.m 4k på high (utan raytracing) i bilspel som forza, nya wrc mm. men tycker det är svårt att hitta den informationen. benchmarks är ofta äventyrsspel och fps. Har en förhoppning om att kortet ska hålla några år framåt och då är det skönt om man vet att FSR kan rädda en mot slutet innan man uppgraderar eller bära upp på ett icke optimalt optimerat spel t.ex

många tankar men i min värld känns 7800 xt som om det har mer potential framåt än vad 4070 har i samma pris spann

Permalänk
Medlem

Alla kanaler brukar vilja vara först ut med en video, känns som att Jay* sitter och väntar på att någon annan ska ha en åsikt först innan han törs ha någon åsikt.

*Jay är en helt fiktiv person och finns förmodligen inte i verkligheten även om man skulle tro att det kunde vara J2C till exempel.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Vågar man hoppas på en från redaktionen med?

Calle jobbar på en artikel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Calle jobbar på en artikel.

Fy vad bra! Precis vad jag behövde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Calle jobbar på en artikel.

Hoppas ni tar med både kraftfulla och midrange grafikkort.

Nu har jag sett på youtube hur det är med dom mest kraftfulla korten och idag ganska dåliga kort.
Men korten i mitten fattas. Som tex 2080ti och 3070 och motsvarande från AMD.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.