Grym gamingdator med vattenkylt Nvidia RTX 4090

Permalänk
Medlem

Grym gamingdator med vattenkylt Nvidia RTX 4090

Fantasisk speldator med komponenter enligt andra bilden.

Säljes då den inte används så mycket som planerat. Känns dumt om den skulle stå och bara samla damm.

Behöver knappast förklara att den lirar allt på max upplösning utan att svettas.

Grafikkort kan eventuellt säljas separat.
Dock inga andra delar.

Kan eventuellt även sälja min skärm i samband:
https://www.inet.se/produkt/2219327/lg-34-ultragear-34gp950g-...

Läs hela annonsen här

Permalänk

Som många andra annonser är detta fel forum för det priset. Hittar du rätt köpare får du kanske 25, och även det är högt här inne.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Som många andra annonser är detta fel forum för det priset. Hittar du rätt köpare får du kanske 25, och även det är högt här inne.

Hur kommer det sig?

Permalänk

Den är helt enkelt inte värd mer. 34000 är ju över nypris idag. Vill du sälja här skulle jag sänka till 22 så kommer kanske några bud. Nu pratar jag bara om datorn. Skärmen har jag ingen koll på.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Den är helt enkelt inte värd mer. 34000 är ju över nypris idag. Vill du sälja här skulle jag sänka till 22 så kommer kanske några bud. Nu pratar jag bara om datorn. Skärmen har jag ingen koll på.

Vad är nypriset idag?

Permalänk

Har inte räknat men kan tänka mig kanske 30. Hårdvara sjunker snabbare än en sten. Skulle du köpa en dator för 30 och sälj den utan att öppna den tappar den runt 20%. 34000 betalar ingen, men kanske 25 om du har riktigt tur. Som sagt sänk till 22 så får du kanske bud.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

https://komponentkoll.se/bygg/qQydd

32500 nypris för motsvarande prestanda, även om inte alla komponenter är likadana. Minus 20 % på det och du hamnar på 26000 kr.

Permalänk
Medlem

Facebook marketplace har ju generellt högre prisnivå än nya komponenter från butik, på 5 år gamla grejer.. Orkar man hantera dessa människor ("kommer och hämtar, lovar!!1" översätts till - man blir ghostad, osv) så kan det vara ett bra ställe att prova. Men IMO finns det helt klart ett värde i att få en trevlig säljupplevelse och att se att sakerna kommer i bra händer, dvs sälja här på forumet

Sorry ingen frågade efter mina 2 cent men jag gav dem ändå, är lite uttråkad. Hoppas du får sålt datorn till ett pris du är nöjd med iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av balloo84:

Vad är nypriset idag?

nu kollade jag enbart på Inet, och jagade inte lägsta priser.
nypris hamnade på 38 800:- exlusive operativsystem.

Det var någon här på sweclockers som skrev att en bra tumregel för att sätta pris är 2/3 av nypris.
Nu vet jag inget om det är nått att följa, men då hamnar du på ca 26 000:- fast jag håller med Knotvillage.. kan bli svårt att ens få det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

https://komponentkoll.se/bygg/qQydd

32500 nypris för motsvarande prestanda, även om inte alla komponenter är likadana. Minus 20 % på det och du hamnar på 26000 kr.

Inte helt rätt komponenter...
Går att hitta säljarens delar så det blir mer rättvist:
https://komponentkoll.se/bygg/PZwWO

Mellan 39-45k i nypris för allt tillsammans.

Så över 30k kan han begära alla dagar. Kanske inte här på snålklockers, men finns nog andra där ute som skulle kunna lägga dom pengarna och få en färdig dator.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rewoX:

Inte helt rätt komponenter...
Går att hitta säljarens delar så det blir mer rättvist:
https://komponentkoll.se/bygg/PZwWO

Mellan 39-45k i nypris för allt tillsammans.

Så över 30k kan han begära alla dagar. Kanske inte här på snålklockers, men finns nog andra där ute som skulle kunna lägga dom pengarna och få en färdig dator.

RTX 4090 går att hitta för 15 tusen. Det övriga är inte värt 15 på långa vägar. Många har helt missuppfattat det är med forum. Nu lägger jag ut det på ett datorformat för att få maximalt betalt för att folk är insatta och vet vad det är. Tyvärr är det precis tvärtom. Folk är insatta och ved vad det är värt. Sen finns det alltid dom som tar första pris i skambud. Här kommer ingen betala mer än runt 22, om det handlar om snålhet eller kunskap låter jag vara osagt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

22k och hämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

RTX 4090 går att hitta för 15 tusen. Det övriga är inte värt 15 på långa vägar. Många har helt missuppfattat det är med forum. Nu lägger jag ut det på ett datorformat för att få maximalt betalt för att folk är insatta och vet vad det är. Tyvärr är det precis tvärtom. Folk är insatta och ved vad det är värt. Sen finns det alltid dom som tar första pris i skambud. Här kommer ingen betala mer än runt 22, om det handlar om snålhet eller kunskap låter jag vara osagt.

Var hittar man 4090 för 15 tusen? Inte är det på swec, tradera, blocket eller marketplace i alla fall

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett bra och välbalanserat bygge, hade jag haft 25 över för stunden hade jag budat hem henne 🙂 gpu med aio, är det något man kan koppla om till custom loop om man så önskar?

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

Var hittar man 4090 för 15 tusen? Inte är det på swec, tradera, blocket eller marketplace i alla fall

Finns ett i marknaden. Uppe i 15500.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Finns ett i marknaden. Uppe i 15500.

"Går att hitta" är väldigt långt ifrån ett kort som nyss lagts upp och antagligen kommer landa på närmare 18k då det är ett AIO kort. Det lägsta som sålts på marknaden var jag vet är på 17.3k

Permalänk
Medlem

23.000 och hämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Jag tycker det är ett bra och välbalanserat bygge, hade jag haft 25 över för stunden hade jag budat hem henne 🙂 gpu med aio, är det något man kan koppla om till custom loop om man så önskar?

Hej!

Vad jag vet är det inte förberett för att koppla om till custom loop så jag skulle killgissa på ett nej där om du inte är extremt händig

Mvh

Permalänk
Medlem

Tack för svar allihopa!

Har funderat lite och kan (med smärta i kroppen) gå med på 28 000. Dock inte ett öre mindre. Avhämtning är en förutsättning.

Mvh

Permalänk

Lägger ett bud på 25.000 SEK + frakt till Stockholm.

Ser ovan att du sagt att din smärtgräns är 28.000 SEK och inte ett öre mindre men la ett bud innan de så tänker att det kan visas öppet här också enligt överenskommelse mellan mig och dig

Permalänk
Medlem

25000 + hämtning och inte ett öre mer 😂

Permalänk
Medlem

25.000 plus en ps5 discversion ifall det skulle vara intressant ?

Permalänk
Medlem

FYI. Datorn såld för 30K via blocket.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad