Meta ska träna AI på dina bilder, videor och kommentarer

Permalänk
Melding Plague

Meta ska träna AI på dina bilder, videor och kommentarer

Under ett samtal med investerare och analytiker efter Metas kvartalsrapport förra veckan berättade Mark Zuckerberg om företagets AI-planer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är dags för en folkrörelse där alla går samman och bara lägger upp kattbilder.

Permalänk
Medlem

Då kan man ju räkna ut hur vettig den AIn kommer bli… 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Då kan man ju räkna ut hur vettig den AIn kommer bli… 😳

Tänkte exakt samma 😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Inte på mina bilder, men ..

Skrivet av Sysop:

Då kan man ju räkna ut hur vettig den AIn kommer bli… 😳

Men den kommer bli framgångsrik, dom flesta letar ju efter någon slags spegelbild eller eko-kammare, vad kan då vara mer framgångsrikt än mata deras egna ord tillbaka till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Inte på mina bilder, men ..

Men den kommer bli framgångsrik, dom flesta letar ju efter någon slags spegelbild eller eko-kammare, vad kan då vara mer framgångsrikt än mata deras egna ord tillbaka till dom.

Usch ja, det är både sant o skrämmande. Den AI som ger användaren svaret de faktiskt vill ha kommer bli den största AIn, inte den som ger korrekt svar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Vad då "ska" jag räknar att dom redan använt datan för att träna AI på. Samma sak med MS, dom säger att dom inte använder OneDrive data för träning, vem fan tror på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är dags för en folkrörelse där alla går samman och bara lägger upp kattbilder.

Eller att alla raderar sina konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Eller att alla raderar sina konton.

Även om du raderar allt, så har Meta det på sina servrar kvar i minst 3månader och kan använda det hur som helst.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat, trodde de redan gjorde det ärligt. Man äger inget på internet. Utan det med copyright, de kan man i alla fall påverka minimalt (i vissa fall) och be personer ta bort.

Permalänk
Medlem

Skrämmande utveckling. Min fru använder insta och har mig och barnen på bild ibland och det ska nu AIn kunna använda.

Snart kommer man behöva vara så paranoid att man inte kan lita på något längre om man inte har personen fysiskt framför sig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Fast vanligt folk skiter ju i sådant? De fortsätter använda tjänster som dessa i princip oavsett vad som skrivs.
Bra källa till data för deep fakes.

Edit: Ironiskt att artikeln under är: Lurad av deepfake-chefer – betalade ut 270 miljoner kronor

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

De äger ju denna data enligt användaravtalen, det klart de kan använda den som de vill

Gissa varför jag aldrig har haft ett konto där

Permalänk
Medlem

Ännu ett utredningsprojekt för EU. 100% att det blir nya lagar för det här. Frågan är bara hur bra/dåliga de blir och hur lång tid det tar.
Precis som med GDPR och Gatekeeper mm.

Är ju inte bara Meta som har tillgång till mycket data från privatpersoner.

Permalänk
Medlem

De har väl redan haft något sedan flera år?
Ibland om det varit något galet så inte själva bilderna laddas så har det kunnat stå beskrivning av bilden tex "bild som innehåller motorcykel med berg i bakgrunden" osv.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

förvånad pikachu punkt pe en ge

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

De har väl redan haft något sedan flera år?
Ibland om det varit något galet så inte själva bilderna laddas så har det kunnat stå beskrivning av bilden tex "bild som innehåller motorcykel med berg i bakgrunden" osv.

Att analysera en bild är ju inte att använda den för träning.

Permalänk
Medlem

Rätt intressant skillnad mellan bolag med de två ytterligheterna:
Facebook/Meta - Vi vill träna AI på all skit som mänskligheten vräker ur sig...
Apple - Vi vill träna AI på kvalitativt material (de är ute och köper upp rätten till material för att träna sin kommande AI)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag tror dom stora plattformarna gräver sin egen grav, ett vettigt alternativ med p2p teknik eller liknande och enorma mängder reklam och övervakning skulle inte behövas som idag.

Dom har gått ifrån ett verktyg till att nå andra till ett verktyg att totalt kartlägga dig och vad du gör.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte använder skiten.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Thou shalt not freely give thine data to The Buckerzerg, det är sedan gammalt.

Skrivet av hakd:

Jag tror dom stora plattformarna gräver sin egen grav, ett vettigt alternativ med p2p teknik eller liknande och enorma mängder reklam och övervakning skulle inte behövas som idag.

Dom har gått ifrån ett verktyg till att nå andra till ett verktyg att totalt kartlägga dig och vad du gör.

Det har alltid varit ett verktyg för att totalt kartlägga dig och vad du gör, sedan sekund 0.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hur många gånger kan folk egentligen bli förvånade/chockade över nyheten "Facebook Meta har en text i användaravtalet som säger att de får göra vad de vill med allt material du lägger upp på deras tjänster"?

Tycker detta ploppar upp vartannat år eller så

Undrar hur lång tid det tar innan ett nytt fejk-inlägg börjar cirkulera på facebook med ett format i stil med:

"Facebook kommer nu börja använda allt material på era konton till att träna AI.
Jag vägrar ta del av det och genom att posta detta inlägg nekar jag facebook rätten att göra det.
Detta är ett bindande avtal och eftersom detta är upplagt får facebook inte längre använda mina bilder till sin AI-träning.
Om du också vill stoppa dem, kopiera och klistra in detta i ett eget inlägg!"

Permalänk
Medlem

CSM 102 ?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det är välkänt sedan många år nu att Facebook använt bildigenkänning på uppladdade bilder för att matcha människor i dem mellan olika bilder.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Butlerian jihad.