Logitech G915 TKL – hur konfigurera belysning?

Permalänk
99:e percentilen

Logitech G915 TKL – hur konfigurera belysning?

Hej SweClockare! Förhoppningsvis finns det någon här som har lyckats överlista ett G915 TKL …

Jag vill ha två olika "lägen" som jag kan växla mellan genom att trycka ett kommando på tangentbordet. Det enda som ska skilja mellan lägena är bakgrundsbelysningen.

Vill absolut inte ha några effekter, animationer eller dylikt. I det ena läget ska alla tangenter lysa vitt och i det andra ska bara några lysa i färger som jag har valt (t ex 1 och Q rött, Ctrl och Alt gult osv). Inget konstigare än så.

Det måste fungera helt oberoende av Logitechs mjukvara – det vill säga på vilken dator som helst, oavsett OS etc. Det ska inte vara automatiskt på något sätt baserat på vilket spel som är igång eller liknande; jag vill bara kunna byta manuellt.

Jag har suttit i timmar och försökt förstå mig på mjukvaran, som i vanlig ordning verkar ha haft en fet budget för den grafiska designen (som förvisso är helt OK jämfört med många andra, måste jag säga) men som lämnar mycket att önska när det gäller begriplighet.

Det närmaste jag kommit är att jag kan använda 🔆 + 8 och 🔆 + 9 för att växla mellan två "profiler" (eller vad de kallar det) som gör det jag vill, som jag lyckats få in i tangentbordets minne på något sätt; har ingen aning om hur.

Problemet är att tangenterna bara lyser i några minuter (10 tror jag) 1 minut; sedan slocknar de tills jag trycker någon av nämnda kombinationer igen.

Tack på förhand!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Hej SweClockare! Förhoppningsvis finns det någon här som har lyckats överlista ett G915 TKL …

Jag vill ha två olika "lägen" som jag kan växla mellan genom att trycka ett kommando på tangentbordet. Det enda som ska skilja mellan lägena är bakgrundsbelysningen.

Vill absolut inte ha några effekter, animationer eller dylikt. I det ena läget ska alla tangenter lysa vitt och i det andra ska bara några lysa i färger som jag har valt (t ex 1 och Q rött, Ctrl och Alt gult osv). Inget konstigare än så.

Det måste fungera helt oberoende av Logitechs mjukvara – det vill säga på vilken dator som helst, oavsett OS etc. Det ska inte vara automatiskt på något sätt baserat på vilket spel som är igång eller liknande; jag vill bara kunna byta manuellt.

Jag har suttit i timmar och försökt förstå mig på mjukvaran, som i vanlig ordning verkar ha haft en fet budget för den grafiska designen (som förvisso är helt OK jämfört med många andra, måste jag säga) men som lämnar mycket att önska när det gäller begriplighet.

Det närmaste jag kommit är att jag kan använda 🔆 + 8 och 🔆 + 9 för att växla mellan två "profiler" (eller vad de kallar det) som gör det jag vill, som jag lyckats få in i tangentbordets minne på något sätt; har ingen aning om hur.

Problemet är att tangenterna bara lyser i några minuter (10 tror jag); sedan slocknar de tills jag trycker någon av nämnda kombinationer igen.

Tack på förhand!

De slutar inte för att det sätts i viloläge efter 10min?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av StuntmanMike:

De slutar inte för att det sätts i viloläge efter 10min?

Kan inte svara på det på rak arm, men tangentbordet i sig fortsätter fungera, och belysningen tänds inte igen även om jag trycker på tangenterna.

Nu har jag dessutom tagit tiden, och det är efter exakt 1 minut av inaktivitet som belysningen släcks. Uppenbarligen är det något som händer såpass ofta att jag uppfattade det som ca 10 minuter av "normal" användning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Provade precis att ändra INACTIVITY LIGHTING > Start after från 1 minute till 5 minutes, men det gjorde ingen skillnad. Belysningen släcks fortfarande efter 1 minuts inaktivitet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Återställde alla tre "slots" under ON-BOARD MEMORY MODE och la sedan in min "profil" på slot M1 igen. Nu verkar belysningen iallafall inte slockna efter en minut, så det är iallafall en förbättring.

EDIT: Fick det härifrån.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers