Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bortsett från att det går lite långsammare/tyngre så är det ingen avsevärd skillnad att cykla i snö eller utan

Har alltid cyklat året om sen tonåren

Men det har såklart mest att göra med att uppsala är en så bra cykelstad, där jag bor kommer jag till allt jag behöver inom 10 minuter (en kvart på vintern), det är långt snabbare än bussen eller behöva skrapa bilen och leta parkering

Inte så mysigt med -20 eller om det är oplogat, men det är oftast inget bekymmer

Jag hör dina ursäkter, Uppsalabo, men jag köper dem inte.

Nu vill jag förvisso tillstå att jag på det stora hela gillar Uppsala. Det är i varje fall inte Stockholm med sprutnarkomaner och prostituerade överallt. Kanske lite oregerliga drägg runt Burger King och Lion Bar sent på kvällarna, men det är lätt att undvika.

Cyklister däremot. Varje jävla morgon och eftermiddag. Jag är en fredens och fridens man, men det är ta mig fan omöjligt att inte bränna några proppar varje dag. Cyklisterna i Uppsala är helt dumma i huvudet. Det finns bara ångest, sexuell frustration och passiv aggressivitet.

Jag har även vänner som bor i Uppsala härrad. Jag har varnat dem, men jag kan se förändringarna sakta smyga sig på dem. De cyklar gärna. Jojomensan. Det må se oskyldigt ut. Vi vet alla vart det leder. Om inte dessa tendenser stävjas kommer de snart gå shorts och flip flops mitt i vintern - odla sitt hår till tjocka, flottiga, korvar.

Om du är en Uppsala-cyklist vill jag skicka med dig följande: Vet att mitt huvud inte kan rotera 360 grader och att om du cyklar på mig, är det du som kommer få mest ont. Det är allt. Med denna medvetenhet tror jag vi kan samexistera (jag är dock fortfarande moraliskt emot cyklar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag hör dina ursäkter, Uppsalabo, men jag köper dem inte.

Nu vill jag förvisso tillstå att jag på det stora hela gillar Uppsala. Det är i varje fall inte Stockholm med sprutnarkomaner och prostituerade överallt. Kanske lite oregerliga drägg runt Burger King och Lion Bar sent på kvällarna, men det är lätt att undvika.

Cyklister däremot. Varje jävla morgon och eftermiddag. Jag är en fredens och fridens man, men det är ta mig fan omöjligt att inte bränna några proppar varje dag. Cyklisterna i Uppsala är helt dumma i huvudet. Det finns bara ångest, sexuell frustration och passiv aggressivitet.

Jag har även vänner som bor i Uppsala härrad. Jag har varnat dem, men jag kan se förändringarna sakta smyga sig på dem. De cyklar gärna. Jojomensan. Det må se oskyldigt ut. Vi vet alla vart det leder. Om inte dessa tendenser stävjas kommer de snart gå shorts och flip flops mitt i vintern - odla sitt hår till tjocka, flottiga, korvar.

Om du är en Uppsala-cyklist vill jag skicka med dig följande: Vet att mitt huvud inte kan rotera 360 grader och att om du cyklar på mig, är det du som kommer få mest ont. Det är allt. Med denna medvetenhet tror jag vi kan samexistera (jag är dock fortfarande moraliskt emot cyklar).

Jag cyklar långsamt på låga växlar och blir inte svettig, tror inte jag är en del av ditt problem

Det värsta är alla som skaffat elcyklar som nu kan cykla i 30 utan att anstränga sig, eller alla de totala idioter som helt struntar i trafikregler och tror att väjningsplikt bara gäller alla andra. Gärna när de kommer i 30 helt ljudlöst och bara dyker upp bakom buskar eller på en trottoar

Jodå, jag vet att cyklar i den här staden har sina problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Laga mat hemma för en person blir ofta dyrare än restaurang.

Man ska laga till något gött hemma. Man går i butiken och plockar alla ingredienser som behövs, man tvingas köpa betydligt större mängd än vad man behöver. Sedan tillagar man en portion större än vad man borde äta.

Och priset på detta kan bli 500kr. När man hade kunnat köpa något liknande på en restaurang för 300kr.
Ja, man får en j-vla massa ingredienser över och om man lagar samma rätt igen inom kort tid så kan man få ner priset.

Vad är det för exotiska ingredienser du använder som inte kan användas till andra rätter eller lagras till man vill laga den rätten igen?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Vad är det för exotiska ingredienser du använder som inte kan användas till andra rätter eller lagras till man vill laga den rätten igen?

Det behöver inte vara så exotisk. Det räcker det står cintrolskal, färsk basilika, dill osv. Sedan ska man ha några nötter, det ska vara av en viss typ. Det räcker med typ 1/15 del av påsen, resten försvinner av att man käkar upp dem..

Självklart går det laga billig finare mat hemma, men det blir en väldigt massa ingredienser som man av olika orsaker som brist på tid inte lagar något av innan de har gått ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det behöver inte vara så exotisk. Det räcker det står cintrolskal, färsk basilika, dill osv. Sedan ska man ha några nötter, det ska vara av en viss typ. Det räcker med typ 1/15 del av påsen, resten försvinner av att man käkar upp dem..

Självklart går det laga billig finare mat hemma, men det blir en väldigt massa ingredienser som man av olika orsaker som brist på tid inte lagar något av innan de har gått ut.

Laga större mängd och gör 2-3 matlådor så får du ner kostnaden per måltid ordentligt. Särskilt om du räknar med alternativkostnaden av att inte ha en matlåda, för mig 120-130kr oftast.

Man kan också variera recepten efter vad man har hemma eller vad som är billigt idag på lokala hemköp. Fryst dill funkar, basilikasmak kan man få i form av pesto, osv.

Restauranger gör det hela tiden, menyn anpassas efter vad köksmästarn fick billigt eller hittade i kylen som snart går ut. Klart det blir dyrt om du ska laga en specifik maträtt från scratch utan att återanvända något, det är ju tokeri att göra om man bara lagar till sig själv.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Du pratar om vardagsmat, jag pratade om något som kostar 300kr ute på restaurang.

300 kr är vad i princip vardagsmat kostar på restaurang tycker jag.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

300 kr är vad i princip vardagsmat kostar på restaurang tycker jag.

En pizza och två öl på en sunkig pizzeria.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det behöver inte vara så exotisk. Det räcker det står cintrolskal, färsk basilika, dill osv. Sedan ska man ha några nötter, det ska vara av en viss typ. Det räcker med typ 1/15 del av påsen, resten försvinner av att man käkar upp dem..

Självklart går det laga billig finare mat hemma, men det blir en väldigt massa ingredienser som man av olika orsaker som brist på tid inte lagar något av innan de har gått ut.

Du nämner ingredienser för typ 50 spänn (nötter kan du köpa i lösvikt).
Samtliga går bra att frysa utom kanske nötter men de verkar ju komma till nytta ändå
Var är resten av budgeten, jag är nyfiken.

Det är inga konstigheter att en rätt hemma kostar mycket men det brukar vara pga köttet man väljer eller liknande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Du nämner ingredienser för typ 50 spänn (nötter kan du köpa i lösvikt).
Samtliga går bra att frysa utom kanske nötter men de verkar ju komma till nytta ändå
Var är resten av budgeten, jag är nyfiken.

Det är inga konstigheter att en rätt hemma kostar mycket men det brukar vara pga köttet man väljer eller liknande.

Alla butiker säljer ej alla sorters nötter i lösvikt. Det kan bli över 50spänn på en liten nötpåse, ska man ha 2st sorter nötter så är man uppe i 100kr.

Nå det är självklart att precis allt går att laga billigare hemma, enda undantag skulle vara restaurangens rabatt av vissa saker.

Jag mer gnällde på att jag för många gånger ha tillagat något och insett att jag borde köpa det på restaurang istället. När jag lägger ner längre tid på något en dag, så får jag ofta göra tvärt emot kommande dagar.

Permalänk
Medlem

Döda mig, eller Google.

Tydligen har Google aktiverat autocorrect i Gmail och ändrar ord utan någon varning. Detta har aldrig hänt innan och jag skickade precis ett professionellt email där "fint" blivit utbytt till "font". Hur fan kan man ha autocorrect i ett jävla mailprogram?

"Det är font med..."

Jag hatar verkligen modern mjukvara. I alla fall varna personer om ni ska förvrida vad de skrivit.

Separat problem, men samma anda att ändra saker som användare skrivit. Reddit bytte nyligen sitt desktop GUI så att länkar blir i lower-caps. Det är inte så URLer fungerar, inte universellt i alla fall.

Varför kan inte bara saker fungera? Om jag ville ha autocorrect så hade jag väl installerat det själv.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Laga mat hemma för en person blir ofta dyrare än restaurang.

Man ska laga till något gött hemma. Man går i butiken och plockar alla ingredienser som behövs, man tvingas köpa betydligt större mängd än vad man behöver. Sedan tillagar man en portion större än vad man borde äta.

Och priset på detta kan bli 500kr. När man hade kunnat köpa något liknande på en restaurang för 300kr.
Ja, man får en j-vla massa ingredienser över och om man lagar samma rätt igen inom kort tid så kan man få ner priset.

Att göra matlådor och frysa man är ju det mest ekonomiska och praktiska när man är ensam i hushållet.
Köp hem bra lådor och sen dundra på med ett större recept och frys in i portionslådor. Vi har nog uppskattningsvis 40-50 portioner av olika rätter i vår större frys. Då kan man strunta i att laga mat i veckor om man vill
Ibland ställer jag mig och lagar en större gryta enkom för att frysa i. Det går att frysa in örter, nötter, citroncest etc.
Jag köper hem större fläta vitlök, skalar och kör i matberedare med lite vatten. Frys in i platta paket i frysen och bryt av lite vid nästa måltid. Samma går att göra med ingefära etc. Jag har färdighackad purjo, paprika etc i frysen.

Skulle tro att portionskostnad ligger runt 15-20kr för oss, plus kolhydrater som vi tillreder när vi ska äta den frysta maten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Döda mig, eller Google.

Tydligen har Google aktiverat autocorrect i Gmail och ändrar ord utan någon varning. Detta har aldrig hänt innan och jag skickade precis ett professionellt email där "fint" blivit utbytt till "font". Hur fan kan man ha autocorrect i ett jävla mailprogram?

"Det är font med..."

Jag hatar verkligen modern mjukvara. I alla fall varna personer om ni ska förvrida vad de skrivit.

Separat problem, men samma anda att ändra saker som användare skrivit. Reddit bytte nyligen sitt desktop GUI så att länkar blir i lower-caps. Det är inte så URLer fungerar, inte universellt i alla fall.

<Uppladdad bildlänk>

Varför kan inte bara saker fungera? Om jag ville ha autocorrect så hade jag väl installerat det själv.

Hade Loutus Notes på jobbet en gång i tiden och dess mail-program hade auto-korrekt på mailadresserna ibland. Om man gjorde "reply all" och sen lade till en till mottagare så ändrades adressen på en av de andra... tog en bra stund att komma underfund med vaför man ibland fick tillbaka svar med "detta var nog inte till mig"

Permalänk
Medlem

Apropå matkostnad. På många matställen kan man köpa frysta matlådor för 40-50 kr. Det är överbliven mat som är synd att bara lämna till återvinning (slänga). Sedan har vi ju Dafgårds matlådor för 30:-. Bra att ha hemma när det är bråttom eller att man inte orkar laga mat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bortsett från att det går lite långsammare/tyngre så är det ingen avsevärd skillnad att cykla i snö eller utan

Hatar vinter, har en backe på hemvägen som det på grund av dålig plogning blivit spår där bilarna åkt och iskanter på sidan av hjulspåren....
har ramlat 2ggr i den backen i år, ena gången slog jag matkasse i backen och en del varor (dricka) gick sönder.
andra gången körde jag mer försiktigt men då var det nysnö som ej plogats som täckte så man ej såg var iskanten fanns.. tog emot mig med handen bröt inget men känns ändå av en vecka senare. Började smälta bort men finns lite is här och var. Hade alla förhoppningar att isen skulle smälta bort, men nu är det minusgrader igen

Permalänk
Medlem

Oändliga verklighetsfrånvända clickbaits och krönikor som båda endast är till för att provocera en reaktion för att artificiellt skapa en diskusion för att mata algoritmmonstret. överallt. hela internet är fullt. Givetvis fanns "clickbaits" även när tidningarna var på papper. men ofta fanns det en substans bakom artikeln. Nu är det 9 gånger av 10 bara dravel. fortsätter det såhär blir man gubbe ännu snabbare. Om man nu blir så provocerad att man måste ge sig in i diskussionen eller skriva av sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Oändliga verklighetsfrånvända clickbaits och krönikor som båda endast är till för att provocera en reaktion för att artificiellt skapa en diskusion för att mata algoritmmonstret. överallt. hela internet är fullt. Givetvis fanns "clickbaits" även när tidningarna var på papper. men ofta fanns det en substans bakom artikeln. Nu är det 9 gånger av 10 bara dravel. fortsätter det såhär blir man gubbe ännu snabbare. Om man nu blir så provocerad att man måste ge sig in i diskussionen eller skriva av sig!

Kunde bara ge en tumme så du får 2 till här 👍👍
Det värsta är att förr någorlunda oberoende och objektiva gammel/stor media måste haka på spridandet av dynga för att inte sjunka i pagerankingen som en tjallare i Nybroviken.
Sorligt att behöva källgranska 110% av innehållet för att kunna bilda sig en någorlunda korrekt uppfattning om något.
Rubriksättning och val av ämnen som det skrivs om är ju helt bananas också!
Tex om man granskar en artikel med rubriken "ICA miljardärer rånar fattigpensionärer" så rör det sig troligen om en pensionär som av misstag fått 50 öre för lite tillbaks i växel när hen handlat.
Artikeln når inte verkshöjd ens om man bara skulle torka sig därbak med den.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Vart på bolaget och köpte lite dricka. Blev väldigt besviken på att min OP Andersson flaska numera var i plast. Känns helt fel. T.o.m etiketten hade blivit ful. Nu heter det Ekologisk Aquavit och inte Gammal Fin Aquavit. Köpte en flaska Renat också och den var minsann i glas. Hade känts mer rätt om den var i plast.
Nåväl så hitta jag en gammal tom OP flaska i glas så får väl hälla över i den då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustoff:

Vart på bolaget och köpte lite dricka. Blev väldigt besviken på att min OP Andersson flaska numera var i plast. Känns helt fel. T.o.m etiketten hade blivit ful. Nu heter det Ekologisk Aquavit och inte Gammal Fin Aquavit. Köpte en flaska Renat också och den var minsann i glas. Hade känts mer rätt om den var i plast.
Nåväl så hitta jag en gammal tom OP flaska i glas så får väl hälla över i den då.

Visst är det roligt? Plastkassar bort, plastflaskor in!

Fast du köpte väl en liten? Om jag ser efter verkar det som att den lilla flaskan är PET och den stora åtminstone än så länge "lättare glasflaska", givet att det rör sig om standardvarianten.

Permalänk
Medlem

Jag cyklar även på vintern. Extra feta dubbdäck. Det som är problem är när man samsas med gångtrafikanter. Om det är dåligt plogat blir det så hoppigt. Brukar även motionsspringa men dåligt med det på sistone p.g.a.. mycket snö. Då känns det bra att slita i uppförsbackarna med cykeln. Nu har jag investerat i nya packväskor till vintercykeln så då blir det lättare att handla. Jag har vintercykel för det är så jobbigt att skifta däck. Fördel med cykel är ju motion, slipper leta parkeringsplats och bra för miljön/klimatet. Nackdelen är att folk tycker man är konstig som inte åker bil för det gör ju alla andra. Har bil men den mår bäst i garaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Visst är det roligt? Plastkassar bort, plastflaskor in!

Fast du köpte väl en liten? Om jag ser efter verkar det som att den lilla flaskan är PET och den stora åtminstone än så länge "lättare glasflaska", givet att det rör sig om standardvarianten.

Ja det var en liten flaska. Men jag tog ett stort beslut idag. Jag överger OP till förmån för Skåne som fortfarande levereras i glasflaska. Köpte en sådan idag. De innehåller ju i stort samma kryddor så de är ju ganska lika i smak tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Oändliga verklighetsfrånvända clickbaits och krönikor som båda endast är till för att provocera en reaktion för att artificiellt skapa en diskusion för att mata algoritmmonstret. överallt. hela internet är fullt. Givetvis fanns "clickbaits" även när tidningarna var på papper. men ofta fanns det en substans bakom artikeln. Nu är det 9 gånger av 10 bara dravel. fortsätter det såhär blir man gubbe ännu snabbare. Om man nu blir så provocerad att man måste ge sig in i diskussionen eller skriva av sig!

En artikel i aftonbladet.
Kvinna hyr lägenhet i Stockholm, anmäler sin hyresvärd för ockerhyra, får tillbaka 28 000kr. En sorts reklamartikel för tjänsten som tar fighten åt dig mot en avgift om 20-80% av beloppet som betalas ut.

Det hade ju räckt mer än väl med ovan information. Men varför ska dom gå ut med fullständigt namn på tjejen, ålder och var hon bor samt en bild på henne. En väldigt söt tjej enligt gällande normer idag.
Hur tänker dom? Det första jag tänkte var, hjälp hur många kommer inte mrkoll:a henne nu? Jo då. 81 besök denna månaden.

Är det här den gamla "sex säljer"? Vad i så fall? Klick på aftonbladet? Reklam för tjänsten i sig? Få fler följare på insta? Och i slutändan kanske till och med OF?
Måste allt handla om klick och trafik? Eller är detta min peak-gubbe? Är det här vad jag kommer sitta och störa mig på nu och i framtiden?

Edit: la till ett citat som är inne på samma spår.
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av napahlm:

En artikel i aftonbladet.
Kvinna hyr lägenhet i Stockholm, anmäler sin hyresvärd för ockerhyra, får tillbaka 28 000kr. En sorts reklamartikel för tjänsten som tar fighten åt dig mot en avgift om 20-80% av beloppet som betalas ut.

Det hade ju räckt mer än väl med ovan information. Men varför ska dom gå ut med fullständigt namn på tjejen, ålder och var hon bor samt en bild på henne. En väldigt söt tjej enligt gällande normer idag.
Hur tänker dom? Det första jag tänkte var, hjälp hur många kommer inte mrkoll:a henne nu? Jo då. 81 besök denna månaden.

Är det här den gamla "sex säljer"? Vad i så fall? Klick på aftonbladet? Reklam för tjänsten i sig? Få fler följare på insta? Och i slutändan kanske till och med OF?
Måste allt handla om klick och trafik? Eller är detta min peak-gubbe? Är det här vad jag kommer sitta och störa mig på nu och i framtiden?

Sälj din själ, sälj ditt liv, du får en flott villa och en fin bil.

Hon hade inte varit med om hon inte haft något att vinna på det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Visst är det roligt? Plastkassar bort, plastflaskor in!

Fast du köpte väl en liten? Om jag ser efter verkar det som att den lilla flaskan är PET och den stora åtminstone än så länge "lättare glasflaska", givet att det rör sig om standardvarianten.

Det beror såklart på att flaskor är PET-plast som är återvinningsbar medan de flesta plastpåsar inte är det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det beror såklart på att flaskor är PET-plast som är återvinningsbar medan de flesta plastpåsar inte är det.

Nej, den var ju redan till stor del återvunnen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Nej, den var ju redan till stor del återvunnen...

<Uppladdad bildlänk>

Jaha. Du pratade om systemets plastkassar. Trodde du menade de som fanns i matbutiker.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Krympflation, ett jäkla otyg är vad det är!

Nu senast Extra Eucalyptus tuggummi i påse, från 25st -> 21st med ett högre(!) pris. Förr 15kr, nu 17kr?!

Bregott ett annat aktuellt exempel:
https://omni.se/arla-andrar-bregotts-storlek-anklagas-for-kry...

Kan inte EU göra något åt detta? 😡

Ett annat helt sanslöst exempel. Skäms butiken inte? Det räcker nu!

Permalänk

Så jävla dyrt att bygga saker i sverige.

Det finns många byggen som tusentals i sverige skulle vilja ha, problemet är att de tar tid som de inte har, så det blir mer en dröm. Någon idiot/riktigt korkad person bygger saken fast den ej har tid, bortsett från att den använder tid som den inte har så blir det svindyrt.

Jag själv tillhör idioterna har t.ex byggt en låda som imponerar på alla som ser den. Pris för en i Kina att bygga liknande när den handlar från de billiga butikerna där, säg 100-200kr.
Komponentpriset för mig till denna låda när jag handlade från Kjell och Co samt Elfa, så över 20 000kr.

Jovisst, jag skulle kunna handla billigare från Amazon. Men det tar mer tid än att bara köpa från de svenska butikerna.

Permalänk
Medlem

Parkeringsappar… gawd 😡
funktionaliteten är bra, men varför behöver jag 57 st???

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

De där nya korkarna som sitter fast på läskflaskor.
Jag vet att det har tagits upp hundra gånger men när jag för en gångs skull börjat vänja mig vid dem så köpte jag en läsk som jag drack ur, stängde och sedan stoppade ner i ryggsäcken.

När jag packar upp ryggsäcken efter några timmar så märkte jag att det är väldigt blött i botten. Det visar sig att korken inte hade skruvats på rakt utan lite snett som gjorde att det har småläckt under hela dagen och tills slut bildat en äcklig liten pöl.

Det här problemet har bara varit sedan korkarna sitter fast då man måste trycka hårt för att de ska "landa" på rätt plats för att skruvas i rakt.
Vems idé var det att paja ett så enkelt koncept?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

De där nya korkarna som sitter fast på läskflaskor.
Jag vet att det har tagits upp hundra gånger men när jag för en gångs skull börjat vänja mig vid dem så köpte jag en läsk som jag drack ur, stängde och sedan stoppade ner i ryggsäcken.

När jag packar upp ryggsäcken efter några timmar så märkte jag att det är väldigt blött i botten. Det visar sig att korken inte hade skruvats på rakt utan lite snett som gjorde att det har småläckt under hela dagen och tills slut bildat en äcklig liten pöl.

Det här problemet har bara varit sedan korkarna sitter fast då man måste trycka hårt för att de ska "landa" på rätt plats för att skruvas i rakt.
Vems idé var det att paja ett så enkelt koncept?

Dom verka läcka mer generellt också även fast man skruvar åt ordentligt. La en flaska läst i kylen. Fick senare göra rent hela kylen då skiten hade läckt även fast den var påskruvad stenhårt. Bara ett otyg med dessa korkar, hur har dom tänkt egentligen?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080