Permalänk

Tjutande Kylskåp

Hallo alla glada.

Har precis inhandlat ett kylskåp närmare sagt en Fridgemaster FM-15 för att kunna hålla lite drick / mat kall på jobbet.

Jag har testkört den hemma nu i ungefär 30 min då jag upptäcker att den börjat truta / gnissla ett riktigt högt och irriterade ljud som verkar komma från nån liten komponent på nätdelen.

Kör den för närvarande på 230 volt.

Någon som har en likadan kyl som också hört detta lilla tjut eller e det min som det är fel på?

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men eftersom SweClocker erhåller information om HUR MAN FIXAR KYLSKÅP, så ska inte jag svara på det.

Ska du inte passa på att fråga oss om det krånglande handfatet?

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

Tjuter det när den är på? Mitt kylkåp (inte likadant som ditt) tjuter när strömmen (230V) är inkopplat och kylskåpet är avstängt.

Act: Vad babblar du om?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Off Topic: Act verkar inte ha förstått att kylskåpet är av typen miniformat (15Liter) som man har till för drickan vid datorn.. men men...

On Topic: Kylen har slutat låta nu efter lite skruvande och tryckande men undrar fortfarande vad det var för nått.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Troligtvis så är det en switchad nätdel inbyggd i den om man kan köra den direkt på 230v.
Dom brukar kunna få för sig att avge högfrejventa ljud tyvärr (lyssna bara på vissa ADSL modem tex.)
Det är endeså ngt som kan vibrera eller så är det i en transformator ljudet uppstår. (brukar vara dom 2 alternativen iaf.)

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk

oki tackar då vet jag iaf att inget är trasigt

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Off T:Ni får ursäkta om jag var grinig i går. Men var man ställer kylskåpet har väl inget att göra med vilken "kundtjänst" man nyttjar sig av.
Sorry. Jag kan inget om kylskåp, men lycka till.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!