Driftstatus via coaxialt bredband Tele2

Permalänk
Medlem

Driftstatus via coaxialt bredband Tele2

Är det någon som vet hur man kan se driftstatus för coaxialt bredband på Tele2, för det finns bara felsökning för bredband via fiber… Helt otroligt…

Visa signatur

Palit RTX 4080 Jetstream, AMD Ryzen 7 5800X3D, Noctua NH-D15 Chromax.Black, Corsair Vengeance Pro SL 3200MHZ 64GB, Corsair RM750x, Fractal Design Torrent Compact TG Dark,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squacko:

Är det någon som vet hur man kan se driftstatus för coaxialt bredband på Tele2, för det finns bara felsökning för bredband via fiber… Helt otroligt…

Märkligt. Första gången jag ser det. Vad händer om du provar att skriva in din adress där ändå?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squacko:

Är det någon som vet hur man kan se driftstatus för coaxialt bredband på Tele2, för det finns bara felsökning för bredband via fiber… Helt otroligt…

Beroende på vart du bor så har du förmodligen "koaxfiber" dvs är en fiberanslutning till huset eller närområdet och bara sista biten som är koaxial.

Men beror nog mycket på vad för router du har, på min comhem router jag hade så va driftstatus på samma ställe i routern oavsätt om jag körde fiber (rj45) eller koax om jag mins rätt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squacko:

Är det någon som vet hur man kan se driftstatus för coaxialt bredband på Tele2, för det finns bara felsökning för bredband via fiber… Helt otroligt…

Det är samma sida du kollar driftstatus för coax/fiber.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det är samma sida du kollar driftstatus för coax/fiber.

Problemet är att den inte hittar adressen. Då vi har tre jack i väggen, så det funkar inte verkar det som

Visa signatur

Palit RTX 4080 Jetstream, AMD Ryzen 7 5800X3D, Noctua NH-D15 Chromax.Black, Corsair Vengeance Pro SL 3200MHZ 64GB, Corsair RM750x, Fractal Design Torrent Compact TG Dark,

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det är samma sida du kollar driftstatus för coax/fiber.

Den hittar inte min address, men det är också ett föreningsavtal med samfälligheten, så vet inte vilket nummer på adressen det är tyvärr

Visa signatur

Palit RTX 4080 Jetstream, AMD Ryzen 7 5800X3D, Noctua NH-D15 Chromax.Black, Corsair Vengeance Pro SL 3200MHZ 64GB, Corsair RM750x, Fractal Design Torrent Compact TG Dark,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squacko:

Problemet är att den inte hittar adressen. Då vi har tre jack i väggen, så det funkar inte verkar det som

Skrivet av Squacko:

Den hittar inte min address, men det är också ett föreningsavtal med samfälligheten, så vet inte vilket nummer på adressen det är tyvärr

Ok, jag har också fibercoax via "tre hål i väggen" i samfällighet (fast abonnemanget privat tecknat) och ser min status här: https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok

Om ni har kollektivt avtal i samfälligheten bör ordinarie ledamöter kunna logga in som fastighetsägare/brf och se mer detaljer.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34