Söka utbildningar (Systemutvecklare .NET och Spelprogrammering), hur gjorde ni? Antagningsprov?

Permalänk
Medlem

Söka utbildningar (Systemutvecklare .NET och Spelprogrammering), hur gjorde ni? Antagningsprov?

Jag har tänkt söka utbilding nu denna månaden till höst och undrar hur ni gjorde och hur jag ska göra?

Jag har flera utbilningar jag är intresserad i (Systemutvecklare .NET och Spelprogrammering)

Jag har tänkt söka till båda så jag har mer tid att bestämma mig men eftersom det finns flera olika skolor som erbjuder utbildingen speciellt Systemutvecklare .NET. Så vet ja inte om jag ska söka till den bästa skolan med bäst betyg och recensioner eller söka till alla skolor som erbjuder utbildningen i varje stad som passar mig. Då jag inte vet hur säkert det är att ja kommer in om jag bara söker 1-2? Det finns även antagningsprov som görs så om ja söker till massa skolor så måste ja göra flera antagningsprov. Görs dem på plats eller distans?

Hur gjorde ni? Sökte ni också flera olika skolor och städer? Kom ni in på den ni ville? Vad är sannolikheten att man inte kommer in?

Rubrik
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fatvedo:

Jag har tänkt söka utbilding nu denna månaden till höst och undrar hur ni gjorde och hur jag ska göra?

Jag har flera utbilningar jag är intresserad i (Systemutvecklare .NET och Spelprogrammering)

Jag har tänkt söka till båda så jag har mer tid att bestämma mig men eftersom det finns flera olika skolor som erbjuder utbildingen speciellt Systemutvecklare .NET så vet ja inte om jag ska söka till den bästa skolan med bäst betyg och recensioner eller söka till alla skolor som erbjuder utbildningen i varje stad som passar mig då jag vet inte hur säkert det är att ja kommer in om jag bara söker 1-2? Det finns även antagningsprov som görs så om ja söker till massa skolor så måste ja göra flera antagningsprov. Görs dem på plats eller distans?

Hur gjorde ni? Sökte ni också flera olika skolor och städer? Kom ni in på den ni ville? Vad är sannolikheten att man inte kommer in?

Jag har snyggat till din rubrik till något mer överskådligt, rekommenderar även att du stoppar in en punkt eller två i det mittersta stycket som är en svårläst mening av rang!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har snyggat till din rubrik till något mer överskådligt, rekommenderar även att du stoppar in en punkt eller två i det mittersta stycket som är en svårläst mening av rang!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Söker du via antagning.se kan du rangordna utbildningarna du tänkt söka och därför söka flera samtidigt.
Jag hade sökt så många utbildningar du kan så att det alltid finns en "backup".

Mitt råd är att skriva en lista med för- och nackdelar på utbildningarna du är intresserad av och därefter försöka ta ett beslut.
Jag tycker det blir tydligare då om man har det framför sig och kan jämföra vad som ev. skulle vara bra eller dåligt.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

Söker du via antagning.se kan du rangordna utbildningarna du tänkt söka och därför söka flera samtidigt.
Jag hade sökt så många utbildningar du kan så att det alltid finns en "backup".

Mitt råd är att skriva en lista med för- och nackdelar på utbildningarna du är intresserad av och därefter försöka ta ett beslut.
Jag tycker det blir tydligare då om man har det framför sig och kan jämföra vad som ev. skulle vara bra eller dåligt.

Lycka till!

Smart ide ska defenitivt börja så!