Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Tre avsnitt in, gillar det starkt!

Permalänk
Medlem

Tyckte den var super och drog igenom samtliga avsnitt på tre dagar. Tyckte de hittade en rätt bra balans i sin "story telling" vilket gjorde att varje avsnitt flöt på väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen iden med att göra en serie baserat på ett spel när man exkluderar bland de största delarna som monster, mutanter och liknande. Går säkert räkna i sekunder antalet gånger man sett olika varelser i serien. För feral ghouls kan inte kosta särskilt mycket pengar att inkludera. Bara göra som i TWD, där folk har masker och sådant sedan gör man bara CGI av lemmar på sådana som är i närheten.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Leiri:

Vad är egentligen iden med att göra en serie baserat på ett spel när man exkluderar bland de största delarna som monster, mutanter och liknande. Går säkert räkna i sekunder antalet gånger man sett olika varelser i serien. För feral ghouls kan inte kosta särskilt mycket pengar att inkludera. Bara göra som i TWD, där folk har masker och sådant sedan gör man bara CGI av lemmar på sådana som är i närheten.

Gissar att det handlar om att cherry picka de delar från spelet som går att lyfta i serie-form. Möjligtvis blir det mer monster och sånt i kommande säsonger.

Permalänk

Såg igenom alla avsnitt på två dagar. Gillar det skarpt. Fick smak för mer fallout så jag har precis startat en ny omgång av Fallout 3.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Såg igenom alla avsnitt på två dagar. Gillar det skarpt. Fick smak för mer fallout så jag har precis startat en ny omgång av Fallout 3.

Samma här fast för min del blir Fallout 4 VR som ska moddas till perfektion först. 😃
Ska bli så kul att få uppleva Fallout världen i VR även om 3'an är starkare.

Kunde som sagt ha varit lite mer monster men jag störde mig inte jättemycket på det ändå.

Permalänk
Medlem

Helt klart se värd, det gjorde att man vart lite sugen på att spela spelet också.

Permalänk
Medlem

Avsnitt två och serien tappa mig. Var som väntat och går vidare med någon annan serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Vad är egentligen iden med att göra en serie baserat på ett spel när man exkluderar bland de största delarna som monster, mutanter och liknande. Går säkert räkna i sekunder antalet gånger man sett olika varelser i serien. För feral ghouls kan inte kosta särskilt mycket pengar att inkludera. Bara göra som i TWD, där folk har masker och sådant sedan gör man bara CGI av lemmar på sådana som är i närheten.

Just Feral Ghouls var ju med! Dessutom kanske man vill spara fler typer av monster till uppkommande säsonger.

Det sista man vill se är karaktärer som hela tiden stoppas av monster, det är föga underhållande. Bättre med få encounters, som har större betydelse.

Permalänk

Såg klart alla avsnitt på 3 dagar. Grymt bra

Nu spelar jag Fallout 4 moddad för next gen och njuter. Längtar efter säsong 2

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Just Feral Ghouls var ju med! Dessutom kanske man vill spara fler typer av monster till uppkommande säsonger.

Det sista man vill se är karaktärer som hela tiden stoppas av monster, det är föga underhållande. Bättre med få encounters, som har större betydelse.

Håller fullt med. Blir mer spännande med få encounters och visa mer karaktärsutveckling istället

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Just Feral Ghouls var ju med! Dessutom kanske man vill spara fler typer av monster till uppkommande säsonger.

Det sista man vill se är karaktärer som hela tiden stoppas av monster, det är föga underhållande. Bättre med få encounters, som har större betydelse.

Hela iden med the wasteland är ju alla farliga varelser som finns. Vi stöter på feral ghouls en gång i serien. I ett par sekunder. Av åtta timmar. Allt är människodrama med töntig dialog för det mesta.

Överdriv inte med att de måste stoppas varje sekund av nåt monster.. att ha några encounters per avsnitt ökar spänningen. Något serien inte alls hade. För mycket kiss o bajs komedi.

Permalänk
Medlem

Gillade den! 4/5 får den ! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Hela iden med the wasteland är ju alla farliga varelser som finns. Vi stöter på feral ghouls en gång i serien. I ett par sekunder. Av åtta timmar. Allt är människodrama med töntig dialog för det mesta.

Överdriv inte med att de måste stoppas varje sekund av nåt monster.. att ha några encounters per avsnitt ökar spänningen. Något serien inte alls hade. För mycket kiss o bajs komedi.

Är ju ändå ett gäng med olika encounters under serien. 8h är väldigt lite, speciellt om man skall få med allt.
Att the wasteland är farligt överallt vet vi från spelet, men i serien har det inte påvisats på samma sätt, ännu.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Såg igenom alla avsnitt på två dagar. Gillar det skarpt. Fick smak för mer fallout så jag har precis startat en ny omgång av Fallout 3.

Samma här men jag kör ett kraftigt moddat Fallout 4.
Gillar tv-serien rejält, mitt betyg blir 4/5, största nackdelen är att den var för kort.

Permalänk
Medlem

Ett avsnitt än så länge men jag tycker den verkar intressant. Favoriten just nu är väl The Ghoul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Såg klart alla avsnitt på 3 dagar. Grymt bra

Nu spelar jag Fallout 4 moddad för next gen och njuter. Längtar efter säsong 2

FYI: Det kommer en next gen patch till Fallout 4 den 25e april!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Serien lyfte som sjutton sista avsnitten. En stapplande karaktärsresa upplagt för säsong2, men jag gillar hur den onde ghoulen egentligen är den gode som vet sanningen.

Hah, har inte sett så långt men det har jag trott sen han introducerades.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

FYI: Det kommer en next gen patch till Fallout 4 den 25e april!

Haha nu fick du mig att spontanköpa på Steam! Jag spelade igenom det när det släpptes för "nästan 10 år sen" (fan vad tiden går ). Ska bli kul att ta sig tillbaka!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mistahh:

FYI: Det kommer en next gen patch till Fallout 4 den 25e april!

Är det en custom mod eller är det bethesta själva som släpper next gen patchen?
Kommer det påverka VR?

Permalänk
Medlem

Drog igenom serien över helgen, flickvännen som aldrig spelat spelen gillade också serien.
Win i min bok.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är det en custom mod eller är det bethesta själva som släpper next gen patchen?
Kommer det påverka VR?

Bethesda själva som jag har förstått det, så det lär bli full aktivitet i moddarlägren för att få allt att funka igen.
Osäker på hur/om det påverkar VR versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är det en custom mod eller är det bethesta själva som släpper next gen patchen?
Kommer det påverka VR?

Bethesda själva släpper patchen.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Är det mycket gore? Jag orkar inte se sånt men är annars ett stort Fallout-fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Är det mycket gore? Jag orkar inte se sånt men är annars ett stort Fallout-fan.

Mycket och mycket. Hur långt är ett snöre? Men ja, det förekommer en hel del gore. Så tål man ingen gore alls bör man skippa.

Permalänk
Medlem

Om man aldrig spelat spelen, är det värt att kolla på serien? 🤔🙄

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av kaffeofikaelika:

Är det mycket gore? Jag orkar inte se sånt men är annars ett stort Fallout-fan.

Skulle säga att det är betydligt mindre gore än i spelen iaf. Så om du tycker spelen är OK lär du tycka serien är det likaså.

Permalänk
Medlem

Jag gillade den!
Ifrån små detaljer som att Scribes hade Fo1 och 2 10mm pistolen. Men senare döck Fo4 pistolen upp.

Kändes som samtliga karaktär hade valt bloody mess som en perk för det är fantastiskt köttig när de var i närheten.

När jag tittar på öron med kontroversen och sista bilden i serien så känner jag inte någon oro. Rent tekniskt så kan man få in dessa incidenterna i tidslinjen utan att det påverkar xyz. Heck det står prydwyn på luftskeppet så både NV och Fo4 har nog fått några av sina endings non-canonized.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte om den, var mest intresserad av handlingen i Vault 33, 32, 31.

Tror personligen inte att det hade gjort sig så bra om karaktärerna blev anfallna och behövde slåss mot monster och raiders varje avsnitt, hade nog känts ganska enformigt och tråkigt om det hade varit precis lika farligt som det är i spelen.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Har inte sett serien ännu då jag inte prenumererar på den streamingtjänsten ännu.

Men bara lite off-topic.

Jag som inte spelat Fallout sedan Fallout 2, är det något jag missat eller måste spela innan jag börjar kolla på serien?

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam