Cooler Master släpper flerfärgad kylpasta

Permalänk

Har hört att den gula är mer för de som önskar mer kvalitativt ljud när man lyssnar på musik från digitala källor.
Skillnaden i ljudet är nästan så stor att den finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Har hört att den gula är mer för de som önskar mer kvalitativt ljud när man lyssnar på musik från digitala källor.
Skillnaden i ljudet är nästan så stor att den finns.

Hoppas du får kickback från Cooler Master, som nu kan höja priset på den gula astronomiskt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

RGB gör ju att spelaren blir runt 200% bättre i spel som cs och fortnite. Klart det gör sitt för processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag fick nyss låna en macbook pro. Jag ska genast plocka isär den för att byta kylpastfärgen till röd. För röda äpplen är bäst. Och man kommer direkr märka av färgen på pastan.

Är det inte bara Macar innan aluminiumeran som får ha RGB-äpplen..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Why not? Om det inte påverkar prestandan så är ju ett användningsområde att lättare se vart pastan faktiskt hamnar. Grått på grått annars.

Men det är väl som att ha färglada kalsonger, bara du vet det och har glädje av det. Min dator är stram i svart kostym med mahognydetaljer - men kylpastan är neonrosa.

Permalänk
Medlem

Noctua-brun tack!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Noctua-brun tack!

Brun smet är ju något du producerar naturligt varför köpa?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varför nöja sig med färg när det finns smaksatt kylpasta?
https://www.sweclockers.com/nyhet/37625-parfymerad-kylpasta-l...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Alla vet att RGB gör datorn snabbare, äntligen har vi ytterligare ett ställe att ha RGB på

Alla vet ju att BRG (Brittish Racing Green) är snabbare än RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Brun smet är ju något du producerar naturligt varför köpa?

Den stelnar och pulveriseras efter bara 2-3 dagar. Även om den är gratis så är det sjukt jobbigt att byta flera gånger i veckan. Och ibland vänta någon extra dag ifall jag planerat kebabätningen fel.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Sötast

De kommer garanterat gräva guld på detta.
Bara vänta till streamers å dylikt får spons på detta skitet och vipps så är mainstream tåget igång igen.

Hela hårdvaru/dator-intresset var bra mycket roligare förr...

Permalänk
Medlem

Röd är nog snabbast.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nu är Webhallens skyltade färgegenskap på kylpasta inte längre totalt värdelös 🤡

Permalänk
Medlem

Jag blev på riktigt glad av denna nyhet. Helt onödigt och till och med lite tramsigt men varför inte?

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Gul ser godast ut

Ändrade från grön
Permalänk

Jag avviker då och säger att jag gillart. Tycker det var läckert och vill gärna ha kylpasta med färg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

CPUn blir snabbare med röd färg.

Först lite off topic. Som gammal bowlare så fick jag till mig att röda klot faktiskt svänger mer än andra färger. Det var något med kombinationen av pigmentet och plasterna som klotet består av, att ytan blev trögare och fick bättre grepp om banorna.
Detta var 20 år sen, det har säkert utvecklats så mycket på materialfronten att det inte längre är sant.

On topic. Det hade varit lite roligare om färgen faktiskt hade spelat roll. Lite som bromsbeläggen Gren Stuff, Yellow stuff med mera. Varje färg har en mer specifikt syfte och användningsområde.
Ska du överklocka? Ja då måste du ha den röda. Blått till server och gult till kontorsdatorer och så vidare.

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att röda bilar är snabbare...så var kan jag köpa en röd tub!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

CPUn blir snabbare med röd färg.

Kallare med Blå och miljöstämplad med Grön 😆

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Den stelnar och pulveriseras efter bara 2-3 dagar. Även om den är gratis så är det sjukt jobbigt att byta flera gånger i veckan. Och ibland vänta någon extra dag ifall jag planerat kebabätningen fel.

Lite mer...lättlösligt...så håller den längre?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Skratta ni! Vänta tills de kommer med transparent koppar till era vattenblock.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

CPUn blir snabbare med röd färg.

Bara om det är Ferrari röd

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Måste vara något politiskt? Vissa vilket parti du röstar på med din kylpasta.........😎

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Frågan är vilka pigment är värmeledande?

Pigment kan bestå av allt möjligt, organiska och oorganiska och man kan nog förutse om man läser på vilka färger som kommer vara svåra att tillverka om man vill ha bäst värmeledningsförmåga.

Antar att färger där man använder oxid inte kommer påverkas men vissa kulörer kommer alltid vara svåra att få fram. Ett exempel bland "vanlig färg" där det redan är svårt att få fram vissa kulörer är lila helt enkelt därför att brytfärg inte existerar. Inom lila finns det därför luckor där vissa inte ens går att ta fram även om just den färgen existerar i teorin eller på en datorskärm. Om man har en begränsning sig till enbart värmeledare så kommer det finnas ännu större luckor i vad man kan ta fram.

Menar bara att det finns en risk att det inte blir bra.

Har man tur så påverkar det inte så mycket men om det gör det så kan det ju bli jobbigt om man har en strömslukare i liten låda. Kan bli jobbigt att behöva göra om proceduren om man märker att värmeledningsförmågan blev för dålig.

Det skulle vara bra om någon noga testar hur det faktiskt ligger till med värmeledningsförmågan.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Inte sant, Arctic MX-5 var ljusblå, och långt före i tid!

När var den ljusblå? De gånger jag använt den var den silvergrå.

Jag tänkte på Arctic Silver 5. Derp.

Permalänk
Medlem

Ok.. vill ha ett kit med gult och blått.
Gult kors i mitten. Resten blått i fyrkant.. .
Ja ja, ni fattar nog..

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Som att bry sig vilken färg spolarvätskan har till bilen

Eftersom du inte verkar kunna skillnaden så är den gröna "sommarspolarvätsan" bättre att få bort kletet från alla insekter man kör på medans den blå klassiska inte fryser under vintern (beroende på hur kallt det är och hur den är blandad).

Permalänk
Medlem

Har ju funnits länge, mintdoft har den också!

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad blir nästa grej? RGB kylpasta som ändrar färg efter temperatur? Tillsammans med en framtida transparent kylfläns i metall?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.