Managed Google Play och MDM-system
Hej
Har vi något med erfarenhet av Managed Google Play och MDM-system?
Bakgrund
Har en Android app som jag vill göra tillgänglig för kunder via Managed Google Play. Behovet är att kunna erbjuda appen till ett antal kunder och jag har förstått att man begränsar detta genom att ange vilka organization ids som har tillgång till appen. Efter detta kan dom använda sitt MDM-system för att distribuera appen.
Frågeställningar
Kan man endast ha en version av appen i release-spåret?
Det finns nämligen kunder som inte kan gå upp på senaste versionen och om jag skapar en ny release så kommer denna version automatiskt att bli tillgängliga för denna kund och risken finns att dom får uppdateringen. Går det att förhindra?
Det finns även exempel på en kund där delar av de anställda ska använda en äldre version och några ska använda senaste versionen. Då det är samma organization id - går det att hantera på något sätt, eller är det helt upp till dom att styra det i sitt MDM?
Skulle det gå att använda ett Closed testing track för att ge en kund tillgång till den äldre versionen och att dom automatiskt distribuerar den till sina anställda. Då skulle man sen kunna ge dom tillgång till release-spåret när dom är redo för det. Ser det här konstigt ut för användarna på något sätt? Tänker att det står Closed testing i appen eller liknande?
Det skulle så klart varit jättebra om appen var bakåtkompatibel, men nu är det inte så även om utvecklingen går åt rätt håll. Man lär sig nåt nytt hela tiden