Min dator kopplas inte med min datorskärm

Permalänk

Min dator kopplas inte med min datorskärm

hej! köpte nyss en dator på blocket och skulle koppla den med min datorskärm, har testat både hdmi-kabel och med en sån vit datorkabel med 2 skruvar på sidan. men min datorskärm vill inte starta. jag misstänker att det är något fel på datorn jag köpte eftersom min datorskärm startas igång felfritt med min gamla dator hp pavilion slimline från 2009. nu har jag öppnat upp chassit och kollat i datorn men jag har INGEN koll på vad jag ens ska leta efter överhuvudtaget. säljaren på blocket sa att jag borde kolla ifall kortet på moderkortet är ordentligt intryckt men jag vet inte ens vad ett moderkort är. snälla hjälp! tack/sofia

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har säkert anslutit kabeln till moderkortet, se om kabeln passar i en annan port, på grafikkortet.
Vad köpte du för dator och fick du iaf halvtydliga bevis på att datorn funkar?

Permalänk

nej, alla kablar stämmer. dem är i rätt portar. och ja datorn ska ha fungerar innan säljaren skickat iväg den och han har varit väldigt sjysst och försökt hjälpa. även erbjudit att skicka en vga kabel och ett moderkort i hopp om att det är moderkortet som det är fel på. datorn är hp compaq pro 6300 microtower

Permalänk
Medlem

Om det finns bildutgångar i det röda området på din dator, har du testat någon av dem? Dvs de som är vågräta, inte lodräta.

Permalänk

Säker på att det är hdmi till att börja med?

Hp specar bara att datorn är utrustad med displayport och vga oavsett konfiguration den sålts med grafikmässigt.

Och vad har skärmen för upplösning? Och modell?

Varit för div okompabilitet med div skärmar ihop med vissa grafikkort förr så inte otroligt att det även är så här.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows