Tack för svar, här är mitt senaste personliga brev, tacksam om du har tid att feedbacka
Hej Luxdone-teamet,
Jag heter xxx och studerar Javautveckling vid IT-högskolan i Stockholm. Jag söker nu efter en praktikplats för min LIA under vintern/våren 2024/2025. LIA-perioden börjar den 18 november och pågår till och med den 31 maj. Programmering och datorer har alltid varit min stora passion, men jag har också ett starkt intresse för samhällsvetenskap. Efter gymnasiet, där jag studerade datateknik, valde jag att ta en kandidatexamen i statsvetenskap. Detta ledde till en karriär inom den offentliga sektorn. Just nu är jag tjänstledig från mitt jobb som handläggare för att följa min dröm och omskola mig till utvecklare.
Innan LIA-perioden börjar kommer jag ha examinerats i följande kurser:
• Javaprogrammering
• Javaverktyg och byggmiljöer
• Utveckling mot databaser
• Web services och integrationer
• Utveckling av webbapplikationer
• Agil utveckling
• Clean code och testbar kod
• Komplex Javautveckling
Jag söker LIA på Luxdone eftersom jag är imponerad av er mission att koppla samman ledande teknikföretag med topp-talanger och att ni skapar en utvecklarvänlig miljö. Jag är övertygad om att jag hos er kan lära mig hur man bygger fantastiska mjukvara och hanterar de utmaningar som uppstår under utvecklingsprocessen. Er transparens och fokus på att göra arbetet roligt och stödjande är något jag verkligen värdesätter och ser fram emot att uppleva. Jag tror att en praktikperiod hos Luxdone skulle ge mig ovärderliga insikter och erfarenheter inom både teknisk utveckling och teambyggande.
Jag studerar som sagt Javautveckling vid IT-Högskolan och har arbetat intensivt med verktyg som Spring Boot och Maven. Jag arbetar under sommaruppehållet på att certifiera mig inom Kotlin och har erfarenhet av Git, GitHub, MySQL, HTML, CSS och JavaScript. Innan LIA-perioden i höst kommer jag att fördjupa mig i HTML, CSS, JavaScript och agil utveckling. Under denna tid kommer jag att arbeta nära IT-projektledare och frontend-utvecklare för att skapa webbapplikationer med fokus på användarupplevelse och agil arbetsprocess.
Jag har arbetat som servicehandläggare vid Statens servicecenter och samhällsvägledare hos Botkyrka kommun. På Statens servicecenter kommunicerade jag dagligen med besökare och kunder angående ärenden hos myndigheter som Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, inklusive utfärdande av Skatteverkets id-kort med ansvar för identitetsverifiering. I Botkyrka kommun handledde jag medborgare i kommunens uppdrag och samhällsfrågor samt hanterade ärenden gällande färdtjänst och parkeringstillstånd för personer med funktionsnedsättningar. Min roll krävde stark kommunikativ förmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Dessa roller har stärkt mina analytiska och kommunikativa färdigheter samt min förmåga att hantera varierande ansvarsområden och uppgifter.
Jag är en nyfiken och kreativ person som älskar att lära mig nya saker och lösa problem. På min fritid umgås jag gärna med min fru, vår dotter och vår katt, eller med mina vänner. Annars hittar ni mig med en bra sci-fi bok eller hejar mig hes på Djurgården.
Jag hoppas att ni tycker att jag verkar intressant, och jag träffar er gärna på en intervju, antingen digitalt eller fysiskt. Ser fram emot att höra från er.