Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

😅 Jag hade ingen aning om att det hade ändrats. Va fan? Jag traskade bort till butiken med säckakärra för några svampar.

Var det svampar för att rengöra vitrinskåp med? 🤔

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Var det svampar för att rengöra vitrinskåp med? 🤔

Absolut inte. Verkar var ett slipmedel i dem som jag tror hade förstört glas.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Vitrinintrigen tätnar …

Fick nyss följande ”rekommendation” från Amazon (saxat ur e-postmeddelandet):

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av johanandersson:

😅 Jag hade ingen aning om att det hade ändrats.

Ajdå, det snackades ändå rätt mycket om i tråden. :/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Vet inte om detta är en deal eller inte men iaf.
Jag har varit ute efter en Ninja Woodfire Pro XL. Den kostar typ alltid 6990kr i Sverige.
Hittade denna på Amazon, på spanska (?) för 4200 kr förra veckan. Då köpte jag den. Nu kostar den 3600 kr!? Sjukt bra pris för en riktigt fet elgrill.
Ninja Woodfire Pro Connect XL OG901EUAMZ https://www.amazon.se/dp/B0D2RR6MXH

Tackar för tipset! Letat efter en elgrill och spanat in Ninja lite grann, men priset har avskräckt en fram tills nu

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Tackar för tipset! Letat efter en elgrill och spanat in Ninja lite grann, men priset har avskräckt en fram tills nu

Grillade hamburgare igår, och ska röka ribs idag. Riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Riktigt sugen men har ju en rätt okej gasolgrill redan men lär ju vara riktigt bra att använda under vintern också.

Såg nu att den även har airfryer funktion, då har den ju ännu mer anledning att köpa

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Ingick stället också? Bordet dvs. Lite sugen på att beställa en.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Av oklar anledning togs mitt inlägg om att prismatchning på Hornbach /Bauhaus inte funkar men inlägget där det påstås att det fungerar finns kvar. Jag säger det igen: lyckas någon prismatcha K-rautas Philips Hue-priser - pinga mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Spännande återkom gärna hur de blev! Får se om jag kan röka utan att grannarna gnäller Men bra sugen är man på att testa iaf

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Spännande återkom gärna hur de blev! Får se om jag kan röka utan att grannarna gnäller Men bra sugen är man på att testa iaf

Rökte ribs idag - det blev riktigt bra. Men blir ju en del rök första 30 minutrarna... Får se om grannarna klagar framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Rökte ribs idag - det blev riktigt bra. Men blir ju en del rök första 30 minutrarna... Får se om grannarna klagar framöver.

Ingår bordet eller är det "bara" grillen?

Permalänk
Skrivet av QRikard:

Produkt: Ninja CREAMi Ice Cream and Frozen Dessert Maker with 3 Containers, 7 Programs for Ice Cream, Gelato, Sorbet, Smoothie Bowl, Milkshakes and More, Cooking 1.4 Litre Ice Cream, Black & Cup, NC300EUCP
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CXXX6Z2H/
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5886193
Pris: 1649:-

All time low. Riktigt bra glassmaskin.

Extra burkar till, om man vill ha fler än de 3 som ska följa med.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B09M8VBT2X?psc=1&smid=ANU9KP01A...

Har någon testat denna? Blir det verkligen så bra som många får det att framstå på sociala medier? Har varit sjukt sugen på en länge men vet inte riktigt om jag ska tro på allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Har någon testat denna? Blir det verkligen så bra som många får det att framstå på sociala medier? Har varit sjukt sugen på en länge men vet inte riktigt om jag ska tro på allt?

En kollega har den och är nöjd, han har provat flera olika glassmaskiner tidigare med annan teknik.
Han bjöd på glass på jobbet så har fått provsmaka några olika yoghurtbaserade glassar gjorda med den och det blev väldigt bra. Dock tror jag man behöver iterera några gånger för att få det riktigt bra.
Kan dock rekommendera lite xantangummi, blev mer glassig och krämig konsistens på burken som hade lite sånt i (vilket jag uppskattade).

Jag har beställt en men lär ta sin tid innan jag hunnit lära mig hur man får till den perfekta glassen.

Personligen gillar jag att man kan ha glass färdigt i frysen och bara ta fram och redo att äta inom minuter. Däremot ska det sägas att den är mycket högljudd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

"Rea på rea" på apoteket.se
Tex Flux munskölj. Köp 2 få 25% rabatt. Dessutom kan man i kassan lägga till koden "NYSTART" och få ytterligare 20% rabatt på rabatterat belopp vilket ger en total rabatt på 40% på Fluxprodukterna.
Fungerar säkert på andra produkter också under veckokampanjen men har ej testat.
https://www.apoteket.se/

Tack! Skulle beställt Flux här om dagen men glömde det, blev 6st 1000ml för 338kr nu. Riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Flux Mint kan ni bara köra med tills ni provat Flux Passion, synd att man inte ska svälja den för annars hade jag groggat på den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

"Rea på rea" på apoteket.se
Tex Flux munskölj. Köp 2 få 25% rabatt. Dessutom kan man i kassan lägga till koden "NYSTART" och få ytterligare 20% rabatt på rabatterat belopp vilket ger en total rabatt på 40% på Fluxprodukterna.
Fungerar säkert på andra produkter också under veckokampanjen men har ej testat.
https://www.apoteket.se/

Tack för tips, rabattkoden fungerar inte längre på detta erbjudande (för mig). OK pris ändå, behövde fylla på.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

Tack för tips, rabattkoden fungerar inte längre på detta erbjudande (för mig). OK pris ändå, behövde fylla på.

För rabattkoden är/var man tvungen att handla för minst 300.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

För rabattkoden är/var man tvungen att handla för minst 300.

Jag lyckas ändå inte aktivera rabattkoden, gör du?

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag lyckas ändå inte aktivera rabattkoden, gör du?

Aha ok, jag lyckades igår kväll. Då kanske de ändrat så den inte gäller på nedsatta varor!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Skrivet av haijen:

Aha ok, jag lyckades igår kväll. Då kanske de ändrat så den inte gäller på nedsatta varor!

Jag lyckades också igårkväll. Idag funkar det inte (replikerade samma order) så dom har säker fixat buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Jag lyckades också igårkväll. Idag funkar det inte (replikerade samma order) så dom har säker fixat buggen.

Står ju nu att det inte går att kombinera med andra erbjudanden. Stod det igår med?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Står ju nu att det inte går att kombinera med andra erbjudanden. Stod det igår med?

Läste inte så noga men troligtvis. Det var nog åtminstone tanken sen blev det säkert en miss som upptäcktes nu idag och är fixad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Jag har en, köpt för några veckor sedan på Amazon Prime days.

Helt löjligt bra för att vara ärlig. Käkar en pint glass varje dag nu med gott samvete. Resultatet blir så pass bra att min fru som i vanliga fall avskyr "nyttiga/protein" alternativ till efterätter/snacks inte ens märker skillnad på min glass och "vanlig" onyttig glass från affären. Har gjort allt ifrån vanlig vaniljglass, pistage, olika sorbeér osv, allt med ruggigt bra utfall.

Enda minuset är att den låter som en skördetröska och man behöver oftast köra 2 cykler för att få ett riktigt bra resultat.
Utöver det är den fantastisk.

Permalänk

Nästan så vi behöver en tråd med creami recept, finns mest amerikanska recept med udda ingredienser som är omöjliga att hitta verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnwantedM:

Nästan så vi behöver en tråd med creami recept, finns mest amerikanska recept med udda ingredienser som är omöjliga att hitta verkar det som.

Min kom med posten idag så blir att börja testa till helgen.

Kan fortsätta diskussionen här:
GlassClockers - Ninja CREAMi edition
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1720892-glassclockers-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Produkt: Airfryer 1600–1800 W 5,5 liter
Länk: https://www.rusta.com/se/sv/airfryer-p900101570101.aspx
Kategori: övrigt
Pris: 499kr

Är samma modell som säljs hos amazon för 1100kr https://amzn.eu/d/99lShgm

Modellen heter princess 182060, Köpte en idag. Inte hunnit testa men är imponerad av kvalitén. Finns i din lokala rusta butik. Kika lagersaldo på hemsidan!

Rapportera gärna tillbaka när du hunnit testa den. Var ju väldig blandade recensioner på Amazon.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Rapportera gärna tillbaka när du hunnit testa den. Var ju väldig blandade recensioner på Amazon.

Will do! 🫡

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Produkt: Airfryer 1600–1800 W 5,5 liter
Länk: https://www.rusta.com/se/sv/airfryer-p900101570101.aspx
Kategori: övrigt
Pris: 499kr

Är samma modell som säljs hos amazon för 1100kr https://amazon.se/dp/B08VKBJRQ4

Modellen heter princess 182060, Köpte en idag. Inte hunnit testa men är imponerad av kvalitén. Finns i din lokala rusta butik. Kika lagersaldo på hemsidan!

Värt att notera att Rusta är värdelösa på att uppdatera sina lagersaldon online om du åker till en butik.
Slutsålt i Barkarby, men fanns ett gäng kvar i Kista Galleria... dock en mindre nu ^^

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Skala potatis idag och gjorde egna pommes hemma i Airfryer och de blev rirkigt bra! Krispiga blev de också 😊 den är lite högljud dock men inget som jag irriterar mig på. So far so good!

Visa signatur

if young metro don't trust you