Asus lanserar första datorn med inbyggd doft

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar första datorn med inbyggd doft

Adol Book 14 Air är en bärbar dator med inbyggd doftspridare, framtagen i samarbete med modedesignern Anna Sui.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har dom fått slut på förbättrings idéer nu doft jösses

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Parfym ar ju cancerogena miljöskadliga allergiframkallande kemikalier som används för att maskera inkontinens och dålig/obefintlig kroppshygien. Varför man ska ha sådan stank i en dator eller annan teknisk utrustning är mig helt obegripligt, borde vara internationellt förbjudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

används för att maskera inkontinens och dålig/obefintlig kroppshygien.

Haha jag kommer aldrig att se på mina parfymerade medmänniskor på samma sätt 😅

Permalänk
Medlem

Om den inte kommer med "ny elektronik doft" doftkapsel så har dom ju förstört allt.

Permalänk
Medlem

Det här var ett aprilskämt för några år sedan. Verklighet nu, haha.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Parfym ar ju cancerogena miljöskadliga allergiframkallande kemikalier som används för att maskera inkontinens och dålig/obefintlig kroppshygien. Varför man ska ha sådan stank i en dator eller annan teknisk utrustning är mig helt obegripligt, borde vara internationellt förbjudet.

Cancerframkallande? Antar att du undviker äpplen också då eftersom de innehåller cyanid? Allt handlar om mängden. Om folk vill lukta gott så låt dem. Om du vill undvika det så är det fritt fram. Men ingen gillar nån som predikar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Många vetenskapligt testbara påståenden utan att du stöttar dig på något. Sen breda penseldrag kring varför människor använder parfym. Som avslut slutsatsen att om du inte förstår dig på något, då borde detta något vara internationellt förbjudet!

Jag tycker att du ska gå vidare med din dag och låta dina medmänniskor göra som de önskar.

Permalänk
Inaktiv

Är ni gamla nog att minnas lukt-skämtet i SuperPlay?

On-topic så hade min bror lätt köpt en lukt-laptop om det fanns med Wunderbaum. Det hänger liksom 10-20 st samtidigt på backspegeln "annars luktar det inte"...

Permalänk
Medlem

Smell Power Unit - SPU
Alltså ett luktkort helt enkelt

Permalänk
Medlem

Denna skulle ni på Swec sparat till 1'a April...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Helt onödigt. Efter första gången man spillt kaffe på den kommer det alltid en härlig doft från datorn ändå.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är inte första gången man ser datorhårdvara som är doftsatt. Yeston släppte ett grafikkort (också i Kina) som var doftsatt, redan 2021. Jag vet inte om det är första gången det hänt heller, och den här datorn i artikeln kanske är första kompletta datorn som är doftsatt, men grafikkort har varit doftsatta för den som vill sedan 2021 i alla fall.

Första artikeln jag hittade: https://www.techradar.com/news/this-yeston-waifu-radeon-6700-...

Annars kan man hänga en Wunderbaum i sitt datorchassi, det är billigare

Permalänk
Rekordmedlem

Joltcola, Billys och svettig fisande tonåring är andra dofter man kan ladda den med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mer på detta ämne:

Ny Xbox-kontroll kombinerar styrdon och pizzadoft
https://www.sweclockers.com/nyhet/36849-ny-xbox-kontroll-komb...

Svenska forskare strävar mot ”lukt-tv”
https://www.sweclockers.com/nyhet/38003-svenska-forskare-stra...

Parfymerad kylpasta lovar äppeldoftande datorbygge
https://www.sweclockers.com/nyhet/37625-parfymerad-kylpasta-l...

Bonus:
Valve: Sluta lukta på Steam Deck
https://www.sweclockers.com/nyhet/37831-valve-sluta-lukta-pa-...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Joltcola, Billys och svettig fisande tonåring är andra dofter man kan ladda den med.

Det luktar LAN här!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Glöm inte micrad Gorbys och ostbågar.

Dofterna var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Ja kanon, bara sätta massa ruttet kött lukt när man spelar skräck spel och andra naturliga dofter (:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Heliopause:

😂

Permalänk
Medlem

kommer dom att sälja en enda?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det luktar LAN här!

Stanken i lägenheten där man haft en veckas fylle-LAN i början på 00-talet.
Farsans min när han kom och hämtade mig och datorn...

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.