Spel från slutet av 90-talet med jetpack på ryggen

Permalänk
Medlem

Spel från slutet av 90-talet med jetpack på ryggen

Spelade ett PC spel från slutet av 90- talet tror jag o kan inte komma på vad det hette.
Spelet var ganska billigt och beställdes från Ginza katalogen. Man såg gubben i tredjeperson bakom. Man var gråblå med jetpack på ryggen och flög över en lite grön ö. Sköt ner motståndare. Fick hushålla med laddningen i jetpacket så man överlevde. Ngn som vet spelet? )

Permalänk
Officiell jultomte

Kan det vara Giants: Citizen Kabuto ?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Detta var tidigare och mer enkelt. Det var bara en värld. Grön hög ö utan träd med grått berg på sidorna. Man flög över och runt ön, landade på ön för att ladda jetpacken

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Nintendo64? PC?

"Spelade ett PC spel från slutet av 90- talet"

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krake944:

Spelade ett PC spel från slutet av 90- talet tror jag o kan inte komma på vad det hette.
Spelet var ganska billigt och beställdes från Ginza katalogen. Man såg gubben i tredjeperson bakom. Man var gråblå med jetpack på ryggen och flög över en lite grön ö. Sköt ner motståndare. Fick hushålla med laddningen i jetpacket så man överlevde. Ngn som vet spelet? )

Kan det tänkas vara Outwars ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

"Spelade ett PC spel från slutet av 90- talet"

Haha när man, ehm jag, läser något flera gånger så missar man till slut vad det står :/

Permalänk
Medlem

Det är ganska likt outwars men jatpackstrålen gick bara rakt ned vill ja minnas o gubben var mer fyrkantig, och endast en värld utan storymode. Typ som en enklare kopia av outwars

Permalänk
Medlem

Du kan filtrera efter spel med jetpacks hos Mobygames. Jag ser inget som uppenbart matchar din beskrivning, men det är inte särskilt många spel så du kan ju gå igenom dem själv och se.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma och tänka på... och kanske framför allt minns utom redan nämnda är Outwars (?)

Edit: såg att jag var lite sen på bollen

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Inte Starsiege: Tribes antar jag, det är en förstapersonsskjutare och inte tredjeperson.

Annars troligen något litet okänt spel, svårt att hitta sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Inte Starsiege: Tribes antar jag, den är också förstaperson och inte tredje.

Annars troligen något litet okänt spel, svårt att hitta sådant.

Tänkte också på det, samt tvåan Tribes 2... men det var väl även mer multiplayer och hade bara training-mode utöver det? Eller så minns jag helt fel, litar inte på mitt minne idag

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du kan filtrera efter spel med jetpacks hos Mobygames. Jag ser inget som uppenbart matchar din beskrivning, men det är inte särskilt många spel så du kan ju gå igenom dem själv och se.

hittar det inte där. Rädd det är ngt mer okänt spel, men det var grymt kul! ska fortsätta leta

Permalänk

det enda jag får i huvet är typ Destroy all humans (tror jag det heter) men tror inte det är det spelet
men vill minnas att det finns några jetpack banor i det och de äldsta är väl från typ slutet 90tal till tidigt 2000 tal nånting.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows