Anandtech går i graven

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att höra, Anandtech har varit den mest pålitliga och djupgående hårdvarusidan under många år.

Nu har jag inte följt hårdvaruscenen på det sättet på länge men är väldigt tråkigt att höra.

Permalänk
Medlem

Som många andra har jag besökt sidan mycket förr, men när antalet artiklar minskat har det skett med längre mellanrum. Har deras RSS-feed i min nyhetsapp, och det har sällan varit riktigt intressanta artiklar senaste åren.

Permalänk
Medlem

Läste Anandtech redan från början, brukade inte läsa tech-press på den tiden men Anand fick mig att haja till och tycka att det här var ju intressant. I princip aldrig gått dit de senaste åren då kvaliteten sjunkit avgrundsdjupt och artiklarna varit sporadiska.

I nuvarande skick var de inget att sörja, dom dog redan när Anand lämnade men det var en utdragen död. Ian Cutress brukar jag dock följa ibland, han har en del intressanta vinklingar från "insidan" av branschen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Precis som många andra var det en sida jag har använt till stor nytta till och från i säkert nära på två decennium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tråkigt, men det har tyvärr märkts att de varit på nedgång de senaste åren. Det är flera år sedan de ens recenserade något grafikkort eller SSD, vilket tidigare var områden de verkligen utmärkte sig på. Det känns som att de tappat de riktigt kunniga personerna som gjorde sidan speciell.

Likaså har Gamers Nexus gjort sina artiklar kortare och fokuserat mer och mer på videos (men GN har kvar sina nyckelpersoner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Mycket tråkigt att höra, Anandtech har varit den mest pålitliga och djupgående hårdvarusidan under många år.

Nu har jag inte följt hårdvaruscenen på det sättet på länge men är väldigt tråkigt att höra.

blandad hårdvara likt raspberry pi:
* Explainingcomputers
server-hårdvara och dylikt inom nätverk:
* ServeTheHome
generell hårdvara, benchmarks:
* Gamers Nexus
* JayzTwoCents
* Hardware Unboxed
* Bitwit
* Paul's Hardware
3d-printing:
CNCKitchen

är några av de bra som finns idag och lär hänga kvar ett bra tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Tråkigt..

LTT hade något av en "gravöl" på nattens WANshow med en riktigt lång dialog om vad Anandtech har betydit för dem genom åren.

jag är fortfarande tveksam till att ta LinSeb seriöst efter allt det där "trust me bro" ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

jag är fortfarande tveksam till att ta LinSeb seriöst efter allt det där "trust me bro" ...

Jag har hört det där "trust me bro" länge, men har inte förstått vad det kommit ifrån och hur?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Fair..

Personligen så känner jag att han verkligen vill göra bot och bättring. Inklusive det faktum att han inte längre bestämmer över sitt egna bolag utan endast är ägare och anställd (OK Chief Vision Officer, men ändock)

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Minns Anandtech som sajten med riktigt detaljerade, ingående artiklar.

Över mitt intresse. Föredrog faktiskt Toms listor.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Har fortfarande ett fungerande forumkonto, skapat för mer än 23 år sedan. Mycket som hänt sedan dess. Tack för tiden som varit!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av lap87:

Tråkigt att höra, men jag var lite mer ledsen över att AdoredTV hoppade av tech-babble tåget för över ett år sen, Anandtech hamnade jag bara på ibland när jag blev vidarelänkad dit när man läste inlägg eller googlade efter nåt specifikt.

Vill minnas att djupdykaren (skotte/irländare?) kom tillbaka efter nått års frånvaro. Har det ändrats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Vill minnas att djupdykaren (skotte/irländare?) kom tillbaka efter nått års frånvaro. Har det ändrats?

Njaow, det var väl att han lanserade en sida där de skulle göra mer skrivna artiklar och videos lämnades över till en annan person.. men jag tittade ju bara för hans röst, personlighet och quips.. inte samma sak längre om man byter ut huvudkaraktären.
Det har gått ett år sen sist han var med i en video iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

@lap87 Ok, tack. Det var ju tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Fair..

Personligen så känner jag att han verkligen vill göra bot och bättring. Inklusive det faktum att han inte längre bestämmer över sitt egna bolag utan endast är ägare och anställd (OK Chief Vision Officer, men ändock)

Lite sent svar men han fuskar ju i senaste Scrapyard Wars då han är två timmar sen och de räknar bara en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har hört det där "trust me bro" länge, men har inte förstått vad det kommit ifrån och hur?

Han lanserade ryggsäck och skruvmejsel med "trust me bro" som slogan.

Då han skryter om hur "lätt å fint" denna "spärr" funktion "klickar sig fram" så låter det som att den kommer slitas ut direkt.
Ryggsäcken hade också problem och han gjorde ett flertal "double-down" på det där "jag vet bäst, lita på mig!" snacket i båda fallen.

I flera episoder av deras WAN Show kunde man se hans co-host Luke stirra på Linus ibland och du kan utläsa från Luke's ansiktuttryck tanken "är du seriös på riktigt?". Linus märkte aldrig detta och Luke var alldeles för bra kompis med Linus för att våga säga något överhuvudaget.

allt som allt så var det ganska okej produkter men överhypade av Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Lite sent svar men han fuskar ju i senaste Scrapyard Wars då han är två timmar sen och de räknar bara en timme.

Det vore inte en tävling med Linus utan lite fusk...

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.