Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajmonster:

Vart köpte du den?

MIO möbler.
https://www.mio.se/p/lazy-3-sits-soffa-el-recliner/327677?id=...

Permalänk
Skrivet av Sebskiii:

<Uppladdad bildlänk>
Inköpt LG UltraGear 39GS95QE. Min första OLED monitor.. OTROLIGT nöjd. Speciellt med tanke på att jag fick köpa den för 9995:- istället för 18995:- hehe

Hur lyckas du med så mycket prisnedsatt? haha Men grattis till fin köp!

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Min tornfläkt gav upp, så blev denna lilla krabaten från Kjell & Co som en nödlösning. 499;- just nu. Ord pris: 1499;-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Min tornfläkt gav upp, så blev denna lilla krabaten från Kjell & Co som en nödlösning. 499;- just nu. Ord pris: 1499;- <Uppladdad bildlänk>

Vad tycker du? Högljudd? Effektiv?

EDIT: Never mind, såg att den var slutsåld.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Kände ett behov av att märka upp diverse lådor och pinaler så köpte en Marklife P15 etikettskrivare. Funkar bra!

För hemmet och/eller kontoret? = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

En ny klocka, självklart en G-SHOCK.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blev lite saker till saaben på marknaden i norrköping. De viktiga svarta kofångarsidorna är dock riktigt ovanliga och svåra att få tag i.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av xfade:

För hemmet och/eller kontoret? = )

Just den här var för hemmet, men skulle nog behöva en till kontoret också.

Permalänk
Medlem

Då dök det upp ett nytt chassie igen då, denna gången ett Lian Li A3 till HTPC'n, aningen mer smidigt än det FD Torrent som det har nu

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Hörlurar: ZMF Atrium
Förstärkare: ZMF Aegis
DAC: Holo Audio May

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD

B+W 82mm Master MRC High-Transmission Circular-Polarizing Filter

glasunderlägg, småförvaring samt en fidget toy i titan

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Airmee var precis här och lämnade av ett paket
Fiio FT1.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ska bygga täckning till båten.
Köpte ett par Volvo original takräcken för 700 kr.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Köpte strympbyxor som filter och grill galler för bilar och fixade lite mer flöde i mitt FD define 7 compact. Insläppen på sidorna är lite klena med dagens komponenter. Funderade på ett torrent compact men det kunde inte svälja mitt stora grafikkort så en modd blev det. Dessutom billigare.

Sensuella "glowet" kom på köpet.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Liten preamp med rör. Rattarna fick jag byta ut för originalen var alldeles för små.
Hittade några i min rattlåda som passade bra efter lite jobb med dremelen.

Permalänk
Medlem

Kul med fler som kör ZMF. Är väldigt nöjd med mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Kul med fler som kör ZMF. Är väldigt nöjd med mina.

Kul att höra! Vad är det för hörlurar du kör med då?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Kul att höra! Vad är det för hörlurar du kör med då?

Auteur Classic. Väldigt nöjd med dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Min gamla H/K AVR 355 har sedan några år trasigt hdmi-kort. Senaste månaderna har nog någon konding svullnat så har behövt klappa på den länge varje dag innan den ville snurra.

Så nu när jag ändå köpt en LG C3, varför inte en modern receiver också? Blev en Marantz Cinema 70s.

Dirac och feting-surround såg kul ut men har inga sådana ambitioner än, kör mest stereo för musik. Men det händer att jag ser någon film i 5.1 ibland när andan faller på. Funktionstest pågår..

edit: förytdligande

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Dirac och feting-surround såg kul ut men har inga sådana ambitioner än, kör mest stereo men med någon film i 5.1 ibland när andan faller på. Funktionstest pågår..
<Uppladdad bildlänk>

Varför kollar du film med stereoljud istället för surround? Eller missuppfattar jag vad du menar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Svantesson666:

Varför kollar du film med stereoljud istället för surround? Eller missuppfattar jag vad du menar?

Jag kanske är otydlig. När jag ser film kör jag 5.1. Men jag ser inte film så ofta..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Min gamla H/K AVR 355 har sedan några år trasigt hdmi-kort. Senaste månaderna har nog någon konding svullnat så har behövt klappa på den länge varje dag innan den ville snurra.

Så nu när jag ändå köpt en LG C3, varför inte en modern receiver också? Blev en Marantz Cinema 70s.

Dirac och feting-surround såg kul ut men har inga sådana ambitioner än, kör mest stereo för musik. Men det händer att jag ser någon film i 5.1 ibland när andan faller på. Funktionstest pågår..
<Uppladdad bildlänk>

edit: förytdligande

Skulle definitivt köra Dirac även om du mest kör stereo. Gör väldigt mycket för musiklyssning också.

Permalänk
Medlem

Ca en halv millimeter mellan kylaren och sidopanelen så det går att stänga sidan på chassit även om denna kylaren inte ska passa enligt specifikationerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt grafikkort till Mors dator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Ca en halv millimeter mellan kylaren och sidopanelen så det går att stänga sidan på chassit även om denna kylaren inte ska passa enligt specifikationerna.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick inte på min panel utan den hoppade ut från knäppfästet så där har du tur men är riktigt bra kylare men jag bytte den i min nr200p mot en Thermalright Peerless Assassin 120 ARGB. Och satte på Noctuas fläktar. Anledningen till detta var att tempen på m.2 diskarna och även moderkortet blev rätt högt.

Kom fram till att tack vare att Noctuan är stängd på sidorna så hamnar den varma luften rakt bakåt och kan inte spida sig något, vilket gör att den varma luften studsar och kommer tillbaka mellan kylaren och grafikkortet. Peerless är öppen mellan flänsarna vilket gör att luftflödet i den lilla lådan blir bättre och fläktarna i taket kan göra mer nytta. Värmen i hela lådan sänktes mycket. Ville bara säga det om du också får höga temp så vet du varför kanske. Och jag har bara 7600x och ett RX 6700 GFX.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag fick inte på min panel utan den hoppade ut från knäppfästet så där har du tur men är riktigt bra kylare men jag bytte den i min nr200p mot en Thermalright Peerless Assassin 120 ARGB. Och satte på Noctuas fläktar. Anledningen till detta var att tempen på m.2 diskarna och även moderkortet blev rätt högt.

Kom fram till att tack vare att Noctuan är stängd på sidorna så hamnar den varma luften rakt bakåt och kan inte spida sig något, vilket gör att den varma luften studsar och kommer tillbaka mellan kylaren och grafikkortet. Peerless är öppen mellan flänsarna vilket gör att luftflödet i den lilla lådan blir bättre och fläktarna i taket kan göra mer nytta. Värmen i hela lådan sänktes mycket. Ville bara säga det om du också får höga temp så vet du varför kanske. Och jag har bara 7600x och ett RX 6700 GFX.

Tack för informationen, den var väldigt bra!

Att Noctua kylaren var stängd på sidorna slog mig inte ens, så nu ska jag utvärdera och testa vilken som sänker tempen mest och ska även testa att montera Noctua fläkten på Thermalright Peerless Assassin Mini som jag har kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Apropå Dirac och mätningar i allmänhet så blev jag med min första usbmätmikrofon, en Minidsp Umik 2.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ny skärm gick tillbaka till 3440x1440 denna gången med oled. Efter en period med 24” 60hz tn pga flytt så är detta en bra uppgradering. ”Skrivbordet” ska bytas när jag bestämt mig för va jag vill ha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb