Kronans apotek. Kundkorgen fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Kronans apotek. Kundkorgen fungerar inte.

Först och främst vill jag säga att jag inte riktigt vet om detta är rätt forumdel, så en mod får gärna flytta tråden till där den hör hemma.

Eftersom jag gång på gång blivit behandlad som skit av apotea så har jag nu bestämt mig för att byta online-apotek.
Så jag valde mellan kronansapotek.se och apoteket.se. Loggade in med bank-id på båda, samtidigt, för att jämföra priser på medicin. Apoteket var dyrare, vilket för mig inte var någon överraskning. Så jag valde kronans apotek.

Medicinen låg i varukorgen och så tänkte jag passa på att beställa lite andra varor, när man ändå höll på.
Jag gick ifrån datorn och synade badrumsskåpen för att se vad som behövdes fyllas på.

Väl tillbaka vid datorn så visade kundkorgen 0 varor. Nåja, jag blev väl utloggad p.g.a. inaktivitet, tänkte jag.
Men sedan dess har jag inte kunnat lägga till någonting i varukorgen.
Jag verkade dessutom fortfarande vara inloggad även efter jag stängt ner firefox och öppnat upp sidan igen. Så, rensa kakor och cache och försöka igen.. Nope! Men jag var i alla fall utloggad. Testa på mobilen utan att logga in med bank-id, nix!

Nu vill jag inte prova med att logga in via bank-id igen. Fast det ska man väl inte behöva för att lägga något i kundkorgen?
Jag tänker inte ringa till dom och chatten finns det ingen länk till, antar att man måste vara inloggad.

Så, nu har det gått över två timmar och jag har inte hittat något på nätet om att det skulle vara några problem med deras sida.
Skulle ni, vänliga människor prova att lägga vad som helst i kundkorgen på https://www.kronansapotek.se och se vad som händer? Tack!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Först och främst vill jag säga att jag inte riktigt vet om detta är rätt forumdel, så en mod får gärna flytta tråden till där den hör hemma.

Eftersom jag gång på gång blivit behandlad som skit av apotea så har jag nu bestämt mig för att byta online-apotek.
Så jag valde mellan kronansapotek.se och apoteket.se. Loggade in med bank-id på båda, samtidigt, för att jämföra priser på medicin. Apoteket var dyrare, vilket för mig inte var någon överraskning. Så jag valde kronans apotek.

Medicinen låg i varukorgen och så tänkte jag passa på att beställa lite andra varor, när man ändå höll på.
Jag gick ifrån datorn och synade badrumsskåpen för att se vad som behövdes fyllas på.

Väl tillbaka vid datorn så visade kundkorgen 0 varor. Nåja, jag blev väl utloggad p.g.a. inaktivitet, tänkte jag.
Men sedan dess har jag inte kunnat lägga till någonting i varukorgen.
Jag verkade dessutom fortfarande vara inloggad även efter jag stängt ner firefox och öppnat upp sidan igen. Så, rensa kakor och cache och försöka igen.. Nope! Men jag var i alla fall utloggad. Testa på mobilen utan att logga in med bank-id, nix!

Nu vill jag inte prova med att logga in via bank-id igen. Fast det ska man väl inte behöva för att lägga något i kundkorgen?
Jag tänker inte ringa till dom och chatten finns det ingen länk till, antar att man måste vara inloggad.

Så, nu har det gått över två timmar och jag har inte hittat något på nätet om att det skulle vara några problem med deras sida.
Skulle ni, vänliga människor prova att lägga vad som helst i kundkorgen på https://www.kronansapotek.se och se vad som händer? Tack!

Funkar utan problem för mig. Kanske du kan prova rensa cacheminnet och cookies alternativt en annan webbläsare?!

Permalänk
Medlem

På Firefox, med och utan (private) add-ons, kan jag inte ens lägga något i varukorgen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag märkt att det blivit vanligare och vanligare att hemsidor inte fungerar fullt ut med Firefox. Prova en annan webbläsare.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Funkar utan problem för mig. Kanske du kan prova rensa cacheminnet och cookies alternativt en annan webbläsare?!

Jag testade det utan framgång. Och som sagt, det funkade 10 minuter tidigare:

Skrivet av frong:

På Firefox, med och utan (private) add-ons, kan jag inte ens lägga något i varukorgen.

Samma här. Nu ser det ut så här, vad jag än försöker lägga till:

Skrivet av knewt:

Tyvärr har jag märkt att det blivit vanligare och vanligare att hemsidor inte fungerar fullt ut med Firefox. Prova en annan webbläsare.

Surt, sa räven. Jag har ju ingen annan webläsare. Men då får man väl beställa av något annat företag då...

Edit: Jaha, det var helt enkelt så att man inte kunde köra 'Browser privacy''strict'. När jag satte den på 'standard' så fungerade det igen. Problemet löst. Fortfarande jätteskumt att det fungerade från början, dock.
Kan ju vara bra att veta i framtiden om nån googlar

Synd bara att den ena medicinen hann gå upp i pris med 63,80 under dagen >:(

-

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·