Permalänk
Medlem

Saknar SATA kablar till PSU

Köpte nyligen en begagnad PSU, EVGA gm650 sfx men kom på först efter att jag skulle frågat om alla kablar följde med.

Som rubriken så följde inga SATA kablar med och jag kan inte hitta några fristående på nätet. Vet att man inte ska mixa från andra fabrikat/modeller, men vad har man för alternativ?

Amazon säljer hela kabelpaket på ca 1800kr, långt över värdet av psu:n.

Kontaktar man EVGA direkt eller är det aliexpress som gäller?

Permalänk
Medlem

Har du frågat säljaren i efterhand? De kan ju bara ha glömts och att skicka de på posten är inte så farligt dyrt.

Skulle hen ha de så vill de nog bli av med de, då de inte har någon användning av de längre häller.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JtotheD:

Köpte nyligen en begagnad PSU, EVGA gm650 sfx men kom på först efter att jag skulle frågat om alla kablar följde med.

Som rubriken så följde inga SATA kablar med och jag kan inte hitta några fristående på nätet. Vet att man inte ska mixa från andra fabrikat/modeller, men vad har man för alternativ?

Amazon säljer hela kabelpaket på ca 1800kr, långt över värdet av psu:n.

Kontaktar man EVGA direkt eller är det aliexpress som gäller?

Kan köpa separata kablar också om du vet revision. Typ cablemod etc eller om du hittar pin layout

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har du frågat säljaren i efterhand? De kan ju bara ha glömts och att skicka de på posten är inte så farligt dyrt.

Skulle hen ha de så vill de nog bli av med de, då de inte har någon användning av de längre häller.

Har frågat säljaren, han tror inte han har kvar kablarna. :/

Skrivet av Swedishchef_90:

Kan köpa separata kablar också om du vet revision. Typ cablemod etc eller om du hittar pin layout

Hur ser man vilken rev man har på PSU:n?