Rösta fram din favoritbakgrundsbild!

Half Life 2 fyller 20 år!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Half Life 2 fyller 20 år!

Nu på lördag (den 16 november) fyller Half Life 2 hela 20 år! Därför tar jag tillfället till akt för att starta upp en tråd där vi kan diskutera våra bästa minnen från Half Life 2, Half Life 2: Episod 1, Half Life 2: Episod 2, Half Life 2: Episo.... Juste.... Och Half Life 2: Deathmatch!

Vad minns du bäst från spelen? Körde du det när det kom ut eller hoppade du på tåget senare? Vad var det bästa med spelen? Och vem i helsike är Gman egentligen?

Till denna dag är det få spel som fångar samma spänning, skräck och nyfikenhet som Half Life 2 (och Half Life 1 för den delen) i min åsikt. Jag minns när jag ägnade dagar och nätter åt att utforska City 17, vara livrädd i Ravenholm och att kriga mig igenom Citadellet. Jag har fortfarande som vana att gå tillbaka till Deathmatch ibland, bara för att uppleva vad jag tycker är bland de roligaste multiplayer-upplevelserna som finns.

Ett fan-projekt har också släppt demot för deras version av Episod 3 baserat på Marc Laidlaws "Epistle 3". Har någon provat det ännu?

Låt oss diskutera!

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när man kom hem från skolan och spelade det. Fysiken och alla pussel var next level.
Ravenholm - "We don't go there anymore".

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Den naiva Half-Life älskaren i mig hoppas på någon form om kommunikation från Valve om Half-Life på lördag.

Permalänk
Medlem

Jag testade Project Borealis igår, fick tipset av en vän att det skulle komma ut.
Man ska helt klart ha i åtanke att detta är något som är gjort av fans och ingen studio.
Att de sedan även släpper en videotrailer som känns att det ska ge lite hype ingav ju hopp, men efter att ha testat och det hela var över på 10 minuter, så känns det som att man likaväl kunde varit utan
Ifrågasatte varför de har valt att använda UE5 för projektet och sedan valt att efterlikna menyer och allting från Source med HL2,
Vill man nu hålla det någorlunda autentiskt så hade de likaväl kunnat använda Source 2 istället med liknande resultat, de verkar ju knappast ha utnyttjat allt ögongodis som du kan få med UE5.
Sedan ska vi inte ens tala om fysiken, den var helt off

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av GarfieldPower:

Kommer ihåg när man kom hem från skolan och spelade det. Fysiken och alla pussel var next level.
Ravenholm - "We don't go there anymore".

Verkligen! Kändes också kul och utmanande även när jag spelade om det.

Skrivet av Poptart:

Den naiva Half-Life älskaren i mig hoppas på någon form om kommunikation från Valve om Half-Life på lördag.

Det är vi två om! Vore coolt om vi skulle få några spelnyheter, eller bara något som de gjorde med Half Life 1:s 25-årsjubileum och släpper en dokumentär eller något. En dröm vore ju att se Half Life 2 i Source 2-motorn, känns osannolikt dock 😭

Skrivet av 50Spaenn:

Jag testade Project Borealis igår, fick tipset av en vän att det skulle komma ut.
Man ska helt klart ha i åtanke att detta är något som är gjort av fans och ingen studio.
Att de sedan även släpper en videotrailer som känns att det ska ge lite hype ingav ju hopp, men efter att ha testat och det hela var över på 10 minuter, så känns det som att man likaväl kunde varit utan
Ifrågasatte varför de har valt att använda UE5 för projektet och sedan valt att efterlikna menyer och allting från Source med HL2,
Vill man nu hålla det någorlunda autentiskt så hade de likaväl kunnat använda Source 2 istället med liknande resultat, de verkar ju knappast ha utnyttjat allt ögongodis som du kan få med UE5.
Sedan ska vi inte ens tala om fysiken, den var helt off

Ajdå, tack för att du berättar. Tyckte också det var konstigt att de valde UE, där ser man.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Vi kommer få en RTX-version av Half Life 2! 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Vi kommer få en RTX-version av Half Life 2! 😭

Är du ledsen för att det ska komma? 😅

Jag kanske faktiskt tar och spelar igenom det när RTX versionen släpps. Testade originalet lite när det släpptes, men har aldrig spelat igenom det.

Half-life 1 spelade jag nästan igenom när det begav sig, men tappade tråden någonstans midgame. Kanske dags att även spela igenom det helt, kanske i form av Black Mesa 🤔

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av shugge:

Är du ledsen för att det ska komma? 😅

Jag kanske faktiskt tar och spelar igenom det när RTX versionen släpps. Testade originalet lite när det släpptes, men har aldrig spelat igenom det.

Half-life 1 spelade jag nästan igenom när det begav sig, men tappade tråden någonstans midgame. Kanske dags att även spela igenom det helt, kanske i form av Black Mesa 🤔

Hahahah närå, blir så glad att jag fäller glädjetårar!

Kan rekommendera att köra igenom båda spelen! Black Mesa har jag inte kört igenom i sin helhet, men vad jag sett har gjort några minimala ändringar i handlingen, som att introducera karaktärer som inte var med i första spelet. Men jag tycker sånt är kul. Ser fram emot HL2 RTX!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Som förra året med HL1, Valve har släppt en dokumentär om Half Life 2!

Permalänk
Medlem

20 år man misslyckats att åstadkomma något HL3 under då

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Sen är spelet gratis t.om. 18 november så rätt bra svart vecka erbjudande:

https://store.steampowered.com/app/220/HalfLife_2/

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av WeAreASmallCompany:

Sen är spelet gratis t.om. 18 november så rätt bra svart vecka erbjudande:

https://store.steampowered.com/app/220/HalfLife_2/

Yeee. Riktigt bra för den som vill prova på. Episoder 1 och 2 verkar hänga med också? Kul!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Stora HL2-uppdateringen kom med Lost Coast, som
jag aldrig kört innan förrän nu. Ganska kul extrabana! Rätt kreativ level-design också, men riktigt kort.