Permalänk

5g Telia antenn

Hej!
Har en 5g Telia antenn oöppnad värde ca 4000 kr liggandese säljer för 1500 kr för att bli av med.
Mvh Tommy

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hyfsat informativ annons.. 🤯

Modell? Specar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Hyfsat informativ annons.. 🤯

Modell? Specar?

5g!
Telia!
Antenn!

Say no more!

Permalänk

Nokia FastMile 5G Reciever https://www.telia.se/bredband/routrar/nokia-fastmile-5g-recie...

Nokia FastMile 5G-mottagare kan installeras på ett fönster, en vägg eller annan fasad. Med högförstärkningsantenner och ett 180° synfält har du utmärkta förutsättningar för att få en stabil uppkoppling. wifi-router ingår ej, behöver kompletteras.

Permalänk
Medlem

så ett modem/router, inte en antenn.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av moire:

så ett modem/router, inte en antenn.

Det är en antenn, nätverksnörden

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Det är en antenn, nätverksnörden

Haha,
Detta är en antenn

Poynting Xpol-2 , har du aktiva delar så är det radio

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag har en sån här som min primära internetuppkoppling eftersom vi inte har fiber i huset, till skillnad från vad Telia kallar det för så är detta ett 5G-modem som självklart också innehåller antenner för 5G.

Med det sagt så är det en väldigt bra produkt, jag har min monterad på utsidan av huset eftersom den är IP-klassad och det räcker med en tunn, platt TP-kabel in till valfri router. De inbyggda antennerna är riktade men har en spridning om 180 grader så det räcker att peka den i hyffsat rätt riktning.

Jag får hastigheter runt 200-300mbit ner och 100mbit upp och en svarstid runt 20ms (bredbandskollen). Hastigheten är ju förutsatt att man har 5G täckning och beror självklart på en rad omständigheter men jag är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Jag har en sån här som min primära internetuppkoppling eftersom vi inte har fiber i huset, till skillnad från vad Telia kallar det för så är detta ett 5G-modem som självklart också innehåller antenner för 5G.

Med det sagt så är det en väldigt bra produkt, jag har min monterad på utsidan av huset eftersom den är IP-klassad och det räcker med en tunn, platt TP-kabel in till valfri router. De inbyggda antennerna är riktade men har en spridning om 180 grader så det räcker att peka den i hyffsat rätt riktning.

Jag får hastigheter runt 200-300mbit ner och 100mbit upp och en svarstid runt 20ms (bredbandskollen). Hastigheten är ju förutsatt att man har 5G täckning och beror självklart på en rad omständigheter men jag är väldigt nöjd.

5g är jäkla nice med låg latens.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Vet vi om denna är låst till Telia?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av David webb:

Hej!
Har en 5g Telia antenn oöppnad värde ca 4000 kr liggandese säljer för 1500 kr för att bli av med.
Mvh Tommy

Läs hela annonsen här

För 1000kr + frakt så hjälper jag dig att bli av med den. 😊