Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så har jag äntligen definitivt löst det! ReBAR fungerar sjukt dåligt på 0.1% lows i CODs engine. Dag och natt skillnad nu. Dags att frame capa. Ingame funkar inte cap över 250fps. Är det bäst att capa i adrenalin? Isf chill eller frame limiter? Eller kanske RTSS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aikido:

Om någon är intresserad så har jag äntligen definitivt löst det! ReBAR fungerar sjukt dåligt på 0.1% lows i CODs engine. Dag och natt skillnad nu. Dags att frame capa. Ingame funkar inte cap över 250fps. Är det bäst att capa i adrenalin? Isf chill eller frame limiter? Eller kanske RTSS?

Så bara för att vara lite tydlig - lösningen för dig var att stänga av Resizable BAR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Så bara för att vara lite tydlig - lösningen för dig var att stänga av Resizable BAR?

Fick först förbättring av att minska antal program som övervakar hårdvara samt polling rate på de övervakningsprogram jag behöll. Inaktiverade även övervakning av GPU Power. Men, klart stört skillnad var att stänga av Resizable BAR i BIOS och i spelets filer. Betydligt mindre stutters. Nu flyter det riktigt bra.

Ordningen i mina ändringar