Skrivet av Destromath:
Gå till tidningen med det, då lär dom rätta till det där fortare än fan.
Lämnat tips till ca 5 sajter hittills. Ingen har dock hört av sig än.
Skrivet av KAD:
Sjukt var ordet. Att Samsung är ett skitföretag är ju välkänt, men här blir jag faktiskt lite förvånad.
Jag har svårt att läsa chattarna från min mobil, men tävlingsvillkoren är ju tydliga. Se till att relevanta publikt tillgängliga sidor är arkiverade av archive.org.
Det finns, föga överraskande, lagar som styr hur man ska gå tillväga när man arrangerar tävlingar. Jag föreslår att du läser lagtexterna och ser om det ger något. https://www.svenskhandel.se/radgivning/konsumentratt/sa-hante...
Sedan föreslår jag att du hör med konsumentrådgivaren i din kommun, om du har någon, om denne kan ge dig råd eller till och med sätta lite press på Samsung. Konsumentverket är tillsynsmyndighet för marknadsföring. Du kan ställa frågan även till dem om de kan tänka sig att kontakta Samsung och ställa lite jobbiga frågor.
Kollade lite på archive.org men är inte bekväm med att själv ladda upp hemsidor. Hittade dock inte Samsungs hemsidor där så antar att det ännu inte är arkiverat.
Tack för tipset ang. konsumentrådgivare: har skrivit till dem och idag fått svar. De rekommenderar att i första hand lägga kontakta nyhetstidningar, sociala medier och lämna reviews på företaget. I övrigt rekommendation att anmäla till konsumentverket och även till ARN (som kostar 150 kr).
Skrivet av Hulle:
Underligt gjort av ett företag som Samsung. Alltså de säljer miljoner telefoner i månaden, varför utsätta sig för badwill såhär istället för att bara plocka fram en S25 Ultra istället och skicka ut, det hade inte ens kostat kaffepengar för dem.
Jag kan själv knappt greppa situationen, så tro mig - jag tycker att det är minst lika underligt. Det är inte som att det varje dag kommer en vinnare och efterfrågar sitt pris, men vad vet jag...
Skrivet av Grumie:
Skicka en motfaktura på uteblivet belopp
Sånt här är viktigare än din personliga vinning (även om den såklart också är viktig). Folket måste få reda på vad dom håller på med för skit.. så sprid ordet på så många plattformar som möjligt och anmäl dom överallt (om det går).
Helt klart. Jag känner mig förödmjukad. Efter alltför många försök med att lösa tvisten med kundtjänst finns inte längre någon ömsesidig respekt. Nu finns bara återupprättelse kvar på agendan.
Har redan försökt sprida ordet på twitter X (mitt konto, som var flera år gammalt, blev efter min post "suspended for inauthentic activity". Jag skrev ungefär: Hey samsung, why do you refuse to give me my prize? I'm one of the Raffle winners 2025-01-15. Jag förmodar att Samsung själva anmält mitt inlägg i försök att tysta ner ärendet.
Även postat på Reddit, var god se reddit.
Igår skrev jag ett brev till Samsungs CEO (finns en länk på deras hemsida för detta).
Har tipsat flera nyhetssajter.
Skrivet av b-fire:
Enligt villkoren för tävlingen står det:
"Om en produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en
voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde."
Så Samsung borde erbjudit en S25 Ultra istället.
Visst är det absurt? Detta har jag även informerat kundtjänsten. Dessutom har jag föreslagit att de hänvisar mig till någon ansvarig för tävlingen som känner till villkoren. Då hängde som sagt kundtjänst på luren - och med det menar jag plötsligt avslutade live chatten. Jag är rätt säker på att hela situationen hade kunnat undvikas om jag pratat med en annan agent. Tyvärr kan ens personliga prägel påverka utfallet av ett ärende på bägge sidor.
Skrivet av DavidtheDoom:
Ge dig inte, självklart ska Samsung bara lösa detta!
Jag vill ha tillbaks mina ca 30 timmar jag lagt ned på detta...förutom deras eventuella lösning.
Skrivet av Sarato:
Ja, det är så jag också tolkar det.
Att istället ge en rabattkod är bara märkligt. Hur kan de ha tagit det beslutet istället?
"Det" beslutet. Min goda herre, flera beslut vill jag hävda.
De hänvisar konstant till beslut från deras "internal back office". Första beskedet från dem var att produkten var slut i lager, inget mer kunde erbjudas. Jag överklagade och fick sedan besked om att de granskat ärendet igen - här menar jag är beslut nummer två. Jag överklagar även detta och får samma besked en tredje gång - beslut nummer tre. Så klart överklagar jag detta, och nu väntar jag på beslut nummer fyra (inte fått någon uppdatering sedan 24e jan). Tyvärr har mitt tålamod tynat bort vid det här laget, ca 7 kontakter med kundtjänst, och 3 besked från ansvarig avdelning senare.
Skrivet av Glaciär:
Det är uppenbart att de försöker lura dig och hoppas att du kommer nöja dig med deras "lösning". Antingen ska du ha en S24 Ultra 512 GB eller en likvärdig produkt av motsvarande värde såsom S25 Ultra 512 GB, acceptera inte något sämre.
Jag skulle börja med att kontakta Hallå konsument eller kommunens konsumentvägledning och därefter vidarebefordra deras svar till Samsung. Förhoppningsvis räcker det, annars får man gå vidare.
Kommunens konsumentvägledning rekommenderade mig i första hand att kontakta nyhetstidningar, sociala medier och lämna recensioner. Och jag hoppas att det räcker med det. Även om jag vet att folk älskar en bra story.