Vinnare av S24 Ultra (värde ca 19 490 SEK) i Samsungs tävling - blir istället erbjuden en 20% rabattkod pga slut i lager

Permalänk
Medlem

Vinnare av S24 Ultra (värde ca 19 490 SEK) i Samsungs tävling - blir istället erbjuden en 20% rabattkod pga slut i lager

Efter tävlingen "feedback frenzy Sverige" publicerades vinnarna på samsungs egna hemsida den 15e januari 2025. Jag var en av fem vinnare, och fick även ett mail med grattis till vinsten. Ni kan även googla "samsung feedback frenzy" om ni inte vill klicka på länken.

Senaste beskedet jag fick via mail den 21a januari var att priset från tävlingen bara gällde om telefonen fanns kvar i lager. Som plåster på såren erbjöds jag istället en 20% rabattkod. Så nu ska jag alltså betala för att ens nyttja priset? Detta bryter mot deras tävlingsvillkor (ni kan även googla "samsung feedback frenzy" om ni inte vill klicka på länken, och ladda ner villkoren direkt från deras hemsida). Där står det att "Om en
produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en
voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde."
.

Frågan är varför man säljer vinnarpriset om man väljer att hålla i en tävling? Reservera 3 telefoner så hade det varit löst. Och även om S24 nu är slut i lager, släpptes S25 bara dagen efter mailet (22a feb), så liknande telefon finns ju i lager. Och den "exklusiva rabattkoden på 20%" som tröst att jag inte fick mitt pris, kunde hittas överallt efter att de släppte S25. Snacka om att inte vara tillmötesgående när det handlar om enstaka vinnare i hela Sverige.

Någon som vet hur man kan gå vidare? Kontakta nyhetstidningar? Posta på sociala media? Att prata med Samsung verkar inte hjälpa då jag pratat med 8 olika personer vid 6 olika dagar. Svaret från första så kallade SESO ärendet, som jag tidigare i texten länkade, protesterade jag vilket gjorde att ärendet skickades till deras "internal back office", som gav mig samma besked. Jag överklagade även detta och då blivit lovad återkoppling. Ingen hörde av sig. Jag kontaktar då dem igen och blir i princip ignorerad av supporten, dels avslutade personen chatten två (!) gånger och skyllde på tekniska besvär, därefter ignorerat mina frågor genom att bara copy-pasta svaret hon fått från "internal back office". Här avslutar hon chatten för andra gången (del 1/2) och här är fortsättningen av chatten del 2/2.

Måste säga att detta är det sjukaste jag har upplevt. Vilken ironi att kundbemötandet fallerar just efter att man vunnit pris som "tack för din feedback" som det så fint stod i första mailet.

Permalänk
Medlem

Gå till tidningen med det, då lär dom rätta till det där fortare än fan.

Permalänk
Medlem

Sjukt var ordet. Att Samsung är ett skitföretag är ju välkänt, men här blir jag faktiskt lite förvånad.

Jag har svårt att läsa chattarna från min mobil, men tävlingsvillkoren är ju tydliga. Se till att relevanta publikt tillgängliga sidor är arkiverade av archive.org.

Det finns, föga överraskande, lagar som styr hur man ska gå tillväga när man arrangerar tävlingar. Jag föreslår att du läser lagtexterna och ser om det ger något. https://www.svenskhandel.se/radgivning/konsumentratt/sa-hante...

Sedan föreslår jag att du hör med konsumentrådgivaren i din kommun, om du har någon, om denne kan ge dig råd eller till och med sätta lite press på Samsung. Konsumentverket är tillsynsmyndighet för marknadsföring. Du kan ställa frågan även till dem om de kan tänka sig att kontakta Samsung och ställa lite jobbiga frågor.

Permalänk
Medlem

Underligt gjort av ett företag som Samsung. Alltså de säljer miljoner telefoner i månaden, varför utsätta sig för badwill såhär istället för att bara plocka fram en S25 Ultra istället och skicka ut, det hade inte ens kostat kaffepengar för dem.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Någon som vet hur man kan gå vidare? Kontakta nyhetstidningar? Posta på sociala media? Att prata med Samsung verkar inte hjälpa då jag pratat med 8 olika personer vid 6 olika dagar.

Skicka en motfaktura på uteblivet belopp

Sånt här är viktigare än din personliga vinning (även om den såklart också är viktig). Folket måste få reda på vad dom håller på med för skit.. så sprid ordet på så många plattformar som möjligt och anmäl dom överallt (om det går).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Enligt villkoren för tävlingen står det:
"Om en produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en

Så Samsung borde erbjudit en S25 Ultra istället.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av agalora:

Efter tävlingen "feedback frenzy Sverige" publicerades vinnarna på samsungs egna hemsida den 15e januari 2025. Jag var en av fem vinnare, och fick även ett mail med grattis till vinsten. Ni kan även googla "samsung feedback frenzy" om ni inte vill klicka på länken.

Senaste beskedet jag fick via mail den 21a januari var att priset från tävlingen bara gällde om telefonen fanns kvar i lager. Som plåster på såren erbjöds jag istället en 20% rabattkod. Så nu ska jag alltså betala för att ens nyttja priset? Detta bryter mot deras tävlingsvillkor (ni kan även googla "samsung feedback frenzy" om ni inte vill klicka på länken, och ladda ner villkoren direkt från deras hemsida). Där står det att "Om en
produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en
.

Frågan är varför man säljer vinnarpriset om man väljer att hålla i en tävling? Reservera 3 telefoner så hade det varit löst. Och även om S24 nu är slut i lager, släpptes S25 bara dagen efter mailet (22a feb), så liknande telefon finns ju i lager. Och den "exklusiva rabattkoden på 20%" som tröst att jag inte fick mitt pris, kunde hittas överallt efter att de släppte S25. Snacka om att inte vara tillmötesgående när det handlar om enstaka vinnare i hela Sverige.

Någon som vet hur man kan gå vidare? Kontakta nyhetstidningar? Posta på sociala media? Att prata med Samsung verkar inte hjälpa då jag pratat med 8 olika personer vid 6 olika dagar. Svaret från första så kallade SESO ärendet, som jag tidigare i texten länkade, protesterade jag vilket gjorde att ärendet skickades till deras "internal back office", som gav mig samma besked. Jag överklagade även detta och då blivit lovad återkoppling. Ingen hörde av sig. Jag kontaktar då dem igen och blir i princip ignorerad av supporten, dels avslutade personen chatten två (!) gånger och skyllde på tekniska besvär, därefter ignorerat mina frågor genom att bara copy-pasta svaret hon fått från "internal back office". Här avslutar hon chatten för andra gången (del 1/2) och här är fortsättningen av chatten del 2/2.

Måste säga att detta är det sjukaste jag har upplevt. Vilken ironi att kundbemötandet fallerar just efter att man vunnit pris som "tack för din feedback" som det så fint stod i första mailet.

Ge dig inte, självklart ska Samsung bara lösa detta!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

"Om en produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en

Ja, det är så jag också tolkar det.
Att istället ge en rabattkod är bara märkligt. Hur kan de ha tagit det beslutet istället?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det är uppenbart att de försöker lura dig och hoppas att du kommer nöja dig med deras "lösning". Antingen ska du ha en S24 Ultra 512 GB eller en likvärdig produkt av motsvarande värde såsom S25 Ultra 512 GB, acceptera inte något sämre.

Jag skulle börja med att kontakta Hallå konsument eller kommunens konsumentvägledning och därefter vidarebefordra deras svar till Samsung. Förhoppningsvis räcker det, annars får man gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Gå till tidningen med det, då lär dom rätta till det där fortare än fan.

Lämnat tips till ca 5 sajter hittills. Ingen har dock hört av sig än.

Skrivet av KAD:

Sjukt var ordet. Att Samsung är ett skitföretag är ju välkänt, men här blir jag faktiskt lite förvånad.

Jag har svårt att läsa chattarna från min mobil, men tävlingsvillkoren är ju tydliga. Se till att relevanta publikt tillgängliga sidor är arkiverade av archive.org.

Det finns, föga överraskande, lagar som styr hur man ska gå tillväga när man arrangerar tävlingar. Jag föreslår att du läser lagtexterna och ser om det ger något. https://www.svenskhandel.se/radgivning/konsumentratt/sa-hante...

Sedan föreslår jag att du hör med konsumentrådgivaren i din kommun, om du har någon, om denne kan ge dig råd eller till och med sätta lite press på Samsung. Konsumentverket är tillsynsmyndighet för marknadsföring. Du kan ställa frågan även till dem om de kan tänka sig att kontakta Samsung och ställa lite jobbiga frågor.

Kollade lite på archive.org men är inte bekväm med att själv ladda upp hemsidor. Hittade dock inte Samsungs hemsidor där så antar att det ännu inte är arkiverat.

Tack för tipset ang. konsumentrådgivare: har skrivit till dem och idag fått svar. De rekommenderar att i första hand lägga kontakta nyhetstidningar, sociala medier och lämna reviews på företaget. I övrigt rekommendation att anmäla till konsumentverket och även till ARN (som kostar 150 kr).

Skrivet av Hulle:

Underligt gjort av ett företag som Samsung. Alltså de säljer miljoner telefoner i månaden, varför utsätta sig för badwill såhär istället för att bara plocka fram en S25 Ultra istället och skicka ut, det hade inte ens kostat kaffepengar för dem.

Jag kan själv knappt greppa situationen, så tro mig - jag tycker att det är minst lika underligt. Det är inte som att det varje dag kommer en vinnare och efterfrågar sitt pris, men vad vet jag...

Skrivet av Grumie:

Skicka en motfaktura på uteblivet belopp

Sånt här är viktigare än din personliga vinning (även om den såklart också är viktig). Folket måste få reda på vad dom håller på med för skit.. så sprid ordet på så många plattformar som möjligt och anmäl dom överallt (om det går).

Helt klart. Jag känner mig förödmjukad. Efter alltför många försök med att lösa tvisten med kundtjänst finns inte längre någon ömsesidig respekt. Nu finns bara återupprättelse kvar på agendan.

Har redan försökt sprida ordet på twitter X (mitt konto, som var flera år gammalt, blev efter min post "suspended for inauthentic activity". Jag skrev ungefär: Hey samsung, why do you refuse to give me my prize? I'm one of the Raffle winners 2025-01-15. Jag förmodar att Samsung själva anmält mitt inlägg i försök att tysta ner ärendet.

Även postat på Reddit, var god se reddit.

Igår skrev jag ett brev till Samsungs CEO (finns en länk på deras hemsida för detta).

Har tipsat flera nyhetssajter.

Skrivet av b-fire:

Visst är det absurt? Detta har jag även informerat kundtjänsten. Dessutom har jag föreslagit att de hänvisar mig till någon ansvarig för tävlingen som känner till villkoren. Då hängde som sagt kundtjänst på luren - och med det menar jag plötsligt avslutade live chatten. Jag är rätt säker på att hela situationen hade kunnat undvikas om jag pratat med en annan agent. Tyvärr kan ens personliga prägel påverka utfallet av ett ärende på bägge sidor.

Skrivet av DavidtheDoom:

Ge dig inte, självklart ska Samsung bara lösa detta!

Jag vill ha tillbaks mina ca 30 timmar jag lagt ned på detta...förutom deras eventuella lösning.

Skrivet av Sarato:

Ja, det är så jag också tolkar det.
Att istället ge en rabattkod är bara märkligt. Hur kan de ha tagit det beslutet istället?

"Det" beslutet. Min goda herre, flera beslut vill jag hävda.

De hänvisar konstant till beslut från deras "internal back office". Första beskedet från dem var att produkten var slut i lager, inget mer kunde erbjudas. Jag överklagade och fick sedan besked om att de granskat ärendet igen - här menar jag är beslut nummer två. Jag överklagar även detta och får samma besked en tredje gång - beslut nummer tre. Så klart överklagar jag detta, och nu väntar jag på beslut nummer fyra (inte fått någon uppdatering sedan 24e jan). Tyvärr har mitt tålamod tynat bort vid det här laget, ca 7 kontakter med kundtjänst, och 3 besked från ansvarig avdelning senare.

Skrivet av Glaciär:

Det är uppenbart att de försöker lura dig och hoppas att du kommer nöja dig med deras "lösning". Antingen ska du ha en S24 Ultra 512 GB eller en likvärdig produkt av motsvarande värde såsom S25 Ultra 512 GB, acceptera inte något sämre.

Jag skulle börja med att kontakta Hallå konsument eller kommunens konsumentvägledning och därefter vidarebefordra deras svar till Samsung. Förhoppningsvis räcker det, annars får man gå vidare.

Kommunens konsumentvägledning rekommenderade mig i första hand att kontakta nyhetstidningar, sociala medier och lämna recensioner. Och jag hoppas att det räcker med det. Även om jag vet att folk älskar en bra story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Kollade lite på archive.org men är inte bekväm med att själv ladda upp hemsidor. Hittade dock inte Samsungs hemsidor där så antar att det ännu inte är arkiverat.

https://web.archive.org/web/20250128114035/https://www.samsun...
https://web.archive.org/web/20250128114059/https://images.sam...

tror det där är sidorna som avses?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Hurså? Typ busenkelt att bara klistra in länkar under "Save Page Now" och sedan klicka "SAVE PAGE" här, allt görs åt en liksom

Men men, har arkiverat det mesta redan, så det bör finnas nu att referera till om de nu skulle försöka något
Sidan med vinnare,
PDF-filen med tävlingsvillkoren,

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt av Samsung. Får hoppas det får spridning och att de snabbt reparerar "misstaget".

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det stämmer! Vet inte vem av er som arkiverade sidorna, men tack till den som gjorde det!

Skrivet av aleves:

Hurså? Typ busenkelt att bara klistra in länkar under "Save Page Now" och sedan klicka "SAVE PAGE" här, allt görs åt en liksom

Men men, har arkiverat det mesta redan, så det bör finnas nu att referera till om de nu skulle försöka något
Sidan med vinnare,
PDF-filen med tävlingsvillkoren,

Tackar så hjärtligt för att du arkiverat sidorna!

Handlar väl främst om att jag aldrig gjort det - och nu mitt upp i allt detta kaos inte vågar göra det med rädsla för att bryta mot någon copyright lag som kommer bita mig i svansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Visst är det absurt? Detta har jag även informerat kundtjänsten. Dessutom har jag föreslagit att de hänvisar mig till någon ansvarig för tävlingen som känner till villkoren. Då hängde som sagt kundtjänst på luren - och med det menar jag plötsligt avslutade live chatten. Jag är rätt säker på att hela situationen hade kunnat undvikas om jag pratat med en annan agent. Tyvärr kan ens personliga prägel påverka utfallet av ett ärende på bägge sidor.

Skrivet av agalora:

De hänvisar konstant till beslut från deras "internal back office". Första beskedet från dem var att produkten var slut i lager, inget mer kunde erbjudas. Jag överklagade och fick sedan besked om att de granskat ärendet igen - här menar jag är beslut nummer två. Jag överklagar även detta och får samma besked en tredje gång - beslut nummer tre. Så klart överklagar jag detta, och nu väntar jag på beslut nummer fyra (inte fått någon uppdatering sedan 24e jan). Tyvärr har mitt tålamod tynat bort vid det här laget, ca 7 kontakter med kundtjänst, och 3 besked från ansvarig avdelning senare.

Misstänker väl att kundtjänst är i en hopplös situation. De har väl säkert inget mandat att göra någonting, även om de skulle läsa villkoren (sannolikt inget som ligger nära till hands att det sker) och efter det hålla med dig om att du verkar ha rätt.

Det enda de möjligen skulle kunna göra är väl att få fram din förfrågan till rätt person, som kundtjänst förmodligen inte vet vem det är. Så de eskalerar ärendet någonstans "som vanligt" och så får du konstiga svar som inte är relevanta om och om igen.

Om det nu är Samsung Electronics Nordic AB som arrangerat tävlingen (det är vad det står i villkoren iaf), går det att ta kontakt med dem istället för kundtjänst? Om de t.ex. svarar i telefon och känner till tävlingen som arrangeras i deras namn så kanske någon där kan reda ut saker.
Är väl ett långskott, men ja...

Skrivet av agalora:

Jag vill ha tillbaks mina ca 30 timmar jag lagt ned på detta...förutom deras eventuella lösning.

Just det kommer ju inte hända...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

"Om en produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde." - jag tolkade detta som att Samsung gjort just detta, gett dig en voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde. För visst är det så att vouchern gäller på S25 Ultra?

Att de bara gett dig en voucher på 20% istället för en likvärdig produkt är dock sjukt, hoppas att detta kommer ut. Samsung är ju tyvärr rätt populära i fynddelen av forumet på grund av återkommande kampanjer där man kan kombinera rabatt på rabatt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

"Om en produkt som anges ovan är slut i lager förbehåller sig Samsung rätten att erbjuda vinnaren en voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde." - jag tolkade detta som att Samsung gjort just detta, gett dig en voucher som gäller för en likvärdig produkt av motsvarande värde. För visst är det så att vouchern gäller på S25 Ultra?

Att de bara gett dig en voucher på 20% istället för en likvärdig produkt är dock sjukt, hoppas att detta kommer ut. Samsung är ju tyvärr rätt populära i fynddelen av forumet på grund av återkommande kampanjer där man kan kombinera rabatt på rabatt..

Ja, det är väl själva kärnan, de vill inte ge en motsvarande produkt. De vill ge helst ingenting(!), men de kan tänka sig att ge 20% rabatt på nästa köp som plåster på såren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Misstänker väl att kundtjänst är i en hopplös situation. De har väl säkert inget mandat att göra någonting, även om de skulle läsa villkoren (sannolikt inget som ligger nära till hands att det sker) och efter det hålla med dig om att du verkar ha rätt.

Det enda de möjligen skulle kunna göra är väl att få fram din förfrågan till rätt person, som kundtjänst förmodligen inte vet vem det är. Så de eskalerar ärendet någonstans "som vanligt" och så får du konstiga svar som inte är relevanta om och om igen.

Om det nu är Samsung Electronics Nordic AB som arrangerat tävlingen (det är vad det står i villkoren iaf), går det att ta kontakt med dem istället för kundtjänst? Om de t.ex. svarar i telefon och känner till tävlingen som arrangeras i deras namn så kanske någon där kan reda ut saker.
Är väl ett långskott, men ja...

Just det kommer ju inte hända...

Tack för tipset. Jag ringde dit direkt. Tyvärr används inte numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Tack för tipset. Jag ringde dit direkt. Tyvärr används inte numret.

Adress: Samsung Electronics Nordic AB, Torshamnsgatan 48, 164 40 Kista
Öppettider:
Öppet ⋅ Stänger 17
Telefon: 08-555 057 00

Enligt google.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Adress: Samsung Electronics Nordic AB, Torshamnsgatan 48, 164 40 Kista
Öppettider:
Öppet ⋅ Stänger 17
Telefon: 08-555 057 00

Enligt google.

/hulle.

Tack. Ringde dit nyss (och är i samtal). Personen kände inte till tävlingen och kopplade mig vidare. Väntar nu på att kopplas rätt.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade kontaktat kommunens konsumentvägledning. Om det inte löste sig där hade jag gått vidare till Konsumentverket.

Att skriva om det på Twitter samt Reddit kan också vara en bra idé.

Om det inte löser sig hade jag "gråtit" ut i Aftonbladet.

Har du provat Samsung Teknisk support & Service: 0771-400 300 samt Samsung Shop: 0771-40 10 44?

Permalänk
Officiell jultomte

Detta vore ju en perfekt nyhet för Swec?

Skamligt av Samsung om det är såhär man sköter tävlingar.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av agalora:

Tack. Ringde dit nyss (och är i samtal). Personen kände inte till tävlingen och kopplade mig vidare. Väntar nu på att kopplas rätt.

Pratat i 30 minuter nu. Världens skönaste kille med ett logiskt tänk. Han bad mig vänta på the "voice of customer" som tydligen har blivit inblandad nu.

Skrivet av anon349616:

Jag hade kontaktat kommunens konsumentvägledning. Om det inte löste sig där hade jag gått vidare till Konsumentverket.

Att skriva om det på Twitter samt Reddit kan också vara en bra idé.

Om det inte löser sig hade jag "gråtit" ut i Aftonbladet.

Har du provat Samsung Teknisk support & Service: 0771-400 300 samt Samsung Shop: 0771-40 10 44?

Redan kontakt konsumentvägledare.

https://www.reddit.com/r/samsunggalaxy/comments/1iapqqe/won_s...

Twitter blev jag suspendad från efter min post.

Aftonbladet har inte hört av sig efter mitt tips.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning blir jag inte förvånad.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Du borde jobbat på kundtjänsten. Hade säkert blivit månadens anställda på nolltid med sådant logiskt tänkande. Tyvärr så är produkten slut i lager och inga fler voucher kan erbjudas...av någon anledning.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av agalora:

Tyvärr så är produkten slut i lager och inga fler voucher kan erbjudas...av någon anledning.

Är detta svaret du fick vid senaste kontakt när du ringde in till Samsung?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Vilken sjuk soppa detta var då! Har precis lagt dyra beställningar på två s25 ultror direkt från Samsung. Men nu fick man ju lite ont i magen av deras hantering. Hoppas verkligen att det löser sig för detta är under all kritik. Skandal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Är detta svaret du fick vid senaste kontakt när du ringde in till Samsung?

Nej, efter första telefonsamtalet som någon hänvisade till, användes inte numret och var ogiltigt.

Andra telefonsamtalet som någon på forumet hänvisade till ledde till Samsung Sveriges kundtjänst - personen hade ingen aning om vad det var för tävling jag pratade om och kopplade mig vidare till ett annat med engelsktalande röst. Efter att jag klicka in nummer 3 för returer och reklamation kopplades jag till en svensktalande agent som var mycket trevlig.

Han kunde tyvärr inte göra så mycket mer än att förmedla infon att vi just nu bara kan vänta på "voice of customer" ska höra av sig. Att vänta på få uppdatering antingen via mail eller telefon har fallerat två utav två gånger hittills. Får hoppas att det går igenom denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Vilken sjuk soppa detta var då! Har precis lagt dyra beställningar på två s25 ultror direkt från Samsung. Men nu fick man ju lite ont i magen av deras hantering. Hoppas verkligen att det löser sig för detta är under all kritik. Skandal.

Alla får göra som de vill så klart, men sättet jag har blvit bemött på - efter att dessutom har vunnit en tävling, är så absurt att ord fattas för att förklara situationen på ett bättre sätt.

Permalänk
Medlem

Fast det är väl vanligt för Samsung att använda tredjepartsföretag för att hålla i tävlingar och promotions? Så det gör detta till en soppa där många på Samsung inte vet nått...

Inte acceptabelt detta så hoppas det löser sig Tycker det är konstigt du blev bannad på just X eftersom den plattformen säger sig stå för yttrandefrihet.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version