Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greencor
Har bara köpt en sticka. Snackde med lite kunnigt folk och enligt dom så var det VÄLDIGT marginnelt om man inte hade det inbyggda Nforce-graffet på mobot. Men jaja. Får väl köpa en 512 sticka till då =/

Det är en camaro juuuuh

Se bara till att du köper av samma märke och modell. Annars blir det ju bara probs =/

Camaro? Attans för dessa små avatarer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greencor
Har bara köpt en sticka. Snackde med lite kunnigt folk och enligt dom så var det VÄLDIGT marginnelt om man inte hade det inbyggda Nforce-graffet på mobot. Men jaja. Får väl köpa en 512 sticka till då =/

Det är en camaro juuuuh

ditt kunniga folk verkar inte veta mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Codegen's are decent PSU units, and are on the AMD reccommended supplier list, but he should be running at least the 400 watt version, which has 220 watts combined on the 3.3 and 5 V rails. The 300 and 350 watt codegens are both too weak for that CPU and motherboard combination

Om man ska tro det här forumet så är Codegen en av de sämsta tillverkarna.
Du behöver inte ett 400w nätagg. Har man ett dåligt nätagg spelar det inte så stor roll hur många watt det står på ettiketten...

Vet inte om det är VIA KT400 eller nåt annat med KD7 men system tempen = nordbryggan = grymmt varm.
Jag satte dit en zalman fläns på nordbryggan HP-32J tror jag den hette (den vanliga) och om jag inte har en fläkt på den så flyger den upp i 64 grader innan jag sätter på fläkten igen.
Samma fläns klarar av ett KT133 utan kylpasta och temperaturer som är ungefär de halva.

Min system temp (nordbryggan) är alltid över CPU tempen (om inte datorn är kallstartad).
Tog mig många månader innan jag fattade att det jag trodde var CPU tempen vad nordbryggs tempen och tvärtom.. Det är nämligen vanligt att program kan blanda ihop dessa eftersom alla moderkort inte ser likadana ut, och jag tog förgivet att processorn var varmast..

Permalänk
Avstängd

Vad svårt det verkar vara då att köpa en normal fläkt. Köpt en Whisperrock IV jävligt bra o tysta. Klocka min 2500+ till 2800+ utan att den blev varmare.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@3000+(2,2 GHz), 2*256 Twinmos Pc3200, ABIT KD7-G. GB-LAN,Geforce4 Ti4600 13523 3Dmarks 01. Cheiftec Dragon DX-01-BD, Antec smartblue 350w
Maxtor Diamondmax 9 120 GB 8MB Cache+ IBM 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinski
Vad svårt det verkar vara då att köpa en normal fläkt. Köpt en Whisperrock IV jävligt bra o tysta. Klocka min 2500+ till 2800+ utan att den blev varmare.

Det är då du höjjer vcoren som det blir varmare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det är då du höjjer vcoren som det blir varmare.

Det blir varmare om du bara höjer frekvensen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det blir varmare om du bara höjer frekvensen också.

Fasst väldigt lite...
Det är då du höjjer vcoren som du behöver oroa dig över kylningen m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Kolla min sign. Jag kör med alpha pal8045

Vad har du för fläkt på den ?