Ny massuppsägning på Unity – sjätte på tre år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

Och det är sådan här arbetskultur så många vill att vi ska föra in i Sverige.

Har inte hört det tidigare. Däremot att det krävs en översyn och justering av arbetskyddet. Just nu tycker iaf jag att det är lite för stor focus på individen och inte individen i samspel med övrig medarbetare.
Tycker även att synen på chefskap även den är lite snedvriden. Förenklat uttryckt - är du chef får du skylla dig själv. Även en chef är medarbetare , likaså en VD i ett stort bolag.
Nu till topic - Absolut underkänt att skicka ut information på detta sätt och vid den tidpunkten. Tur att vi inte har det så här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det låter märkligt att medianen och medelvärdet är (nästan) samma.
Jag hämtade det därifrån, utifrån det som står där gäller det för en person som jobbar heltid.

Jag ser problemet. Lön är inte all inkomst, lätt att blanda ihop.

Medianlön (engelskans "wage") är ~$40k
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Wag...

Medianinkomst (vilket är lön + räntor + övrigt)
Texten innan ditt citat gör det klart: "Personal income is an individual's total earnings from wages, investment interest, and other sources. "
Är ~$60k

I det som jag svarade på skrevs svensk lön och amerkansk inkomst med "lön" framför.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Märks att unreal engine totalt sopat mattan med unity

Hur menar du då?

Om man ser till storlek på marknaden så är Unity mer än 3ggr så stort än Unreal engine. Och på mobilmarknaden så ligger Unity på ca 70% marknadsandel.

Om man ser till hur enkelt det är att lära sig så vinner Unity med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brannare303:

Om ni hade en artikel för varje gång de anställde någon också, för jämnviktens skull.

Goda nyheter är inga nyheter.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag ser problemet. Lön är inte all inkomst, lätt att blanda ihop.

Medianlön (engelskans "wage") är ~$40k
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Wag...

Medianinkomst (vilket är lön + räntor + övrigt)
Texten innan ditt citat gör det klart: "Personal income is an individual's total earnings from wages, investment interest, and other sources. "
Är ~$60k

I det som jag svarade på skrevs svensk lön och amerkansk inkomst med "lön" framför.

Precis. Det ingår saker som att man becknar lite hasch på sidan av och annat sånt man gör.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Gamingbranschen känns generellt sett som en tuff bransch. Är ni inte väldigt beroende av några få titlar som ska gå bra? Särskilt relativt nystartade bolag känns lite som biotech eller gruvbranschen. Det problemet borde inte Unity ha dock.

Extremt viktigt. Det är svårt att ha för många projekt igång samtidigt och det är extremt viktigt att de projekt man har lyckas bra. Det behöver inte gå superbra, det räcker de säljer bra för att allt ska rulla runt. Runt 200% av kostnaden är bra att dra in. Då har man råd att hoppa på ett projekt till och drar den in över 300%+ så är det många som går runt på moln. Men det är få som lyckas med det. Vi är inte där.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Well. Det är i alla fall snäppet bättre än Tesla. Som bara spärrar kortaccessen till arbetsplatsen och sedan senare på dagen, kanske skickar dig ett mail om att du inte är önskvärd längre och är välkommen att lämna in företagets egendom i någon låda någonstans. Såg ett klipp på YT där en som fått gå beskrev den minst sagt bisarra processen.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||