Hur mycket spam mail får ni

Permalänk
Medlem

Ingenting. Apple sorterar bort skiten innan det ens når min spam-mapp. Samma mail sedan 2011 och den har varit med om 30st läckor enligt https://haveibeenpwned.com. Fick ofta skräp när jag enbart vidarebefordrade mail till min Gmail, där hamnade det i skräpposten, men sedan jag flyttade till Apple så får jag inte ens skräp till skräpposten.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Inte ett enda! Och jag har Hotmail..Det har blivit mer sofistikerat nu med dessa Jä..a sms från företag som utnyttjar att man måste uppge telenummer för sms aviseringar när paketen landar hos ombud. Försökte hålla ut med Netonnet men de sket ut sig totalt, ren jäkla terror, men sjukast är nog när företagen som man har abonemang med spammar telefonen.

Permalänk
Medlem

Om det inte vore för spam skulle jag inte få några mail överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk

Faktisk inte så mycket. Misstänker bra spamfilter.
Det jag stör mig på är när företag som ska upplevas som de mest seriösa inom något i landet börjar spamma en efter man har haft kontakt och det går ej få dem sluta. Läser man kundbetyg så gnäller andra på exakt samma sak. En gång mailade jag en av Sveriges största datorbutiker om något, det var business mail. 0st spam innan, dagen efter började spammen komma av bussniestyp….
Nå spamfilter pålöser dessa problem..

Permalänk
Medlem

Förra året fick jag sjukt mycket (100 per dag typ) på min gamla live.se mail. Bestämde mig då för att byta över helt o hållet till min gmail.com och har sen dess inte fått något alls. Alltså verkligen ingenting. Outlook och MS är inte vad det en gång har varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Förra året fick jag sjukt mycket (100 per dag typ) på min gamla live.se mail. Bestämde mig då för att byta över helt o hållet till min gmail.com och har sen dess inte fått något alls. Alltså verkligen ingenting. Outlook och MS är inte vad det en gång har varit.

Jag vill på inget vis försvara Microsoft här, men det är väl klart att en ny adress som inte varit med i några läckor osv får mindre spam än en gammal adress som varit med i massa år?

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black(1)cat:

Inte ett enda! Och jag har Hotmail..Det har blivit mer sofistikerat nu med dessa Jä..a sms från företag som utnyttjar att man måste uppge telenummer för sms aviseringar när paketen landar hos ombud. Försökte hålla ut med Netonnet men de sket ut sig totalt, ren jäkla terror, men sjukast är nog när företagen som man har abonemang med spammar telefonen.

Känner inte igen mig gällande sms från företag. På de flesta ställen får man val om man vill acceptera sms från företag och jag väljer alltid nej på sånt. Har inte fått något SMS från NetonNet. Enda företaget jag fått sms från är Elgiganten fram tills att man kunde välja bort det, vilket är något år sedan. Har också valt att inte få reklamsms (eller vad nu Tele2 kallar det) från min operatör.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nej men jag hade inga problem med det tidigare men det verkar som alla insett att det är ett bra sätt att få reklamen direkt till konsumenten för en billig peng, naturligtvis avslutat det men känns som ett idiotiskt övertramp när det gäller förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag vill på inget vis försvara Microsoft här, men det är väl klart att en ny adress som inte varit med i några läckor osv får mindre spam än en gammal adress som varit med i massa år?

Jag hade inte fått några spam alls, för att en vecka till en annan få typ 100 per dag. Nu senaste månaderna har spammet kraftigt minskat till kanske 10-20 per dag, så nu är det bättre igen. Jag tror det snarare har att göra med hur de implementerar spam filtret. På Gmail oavsett ålder på mailen får jag ingenting alls. Har flera konton där och ingen får spam. Söker man lite på nätet så ser man att rätt många har haft samma problem med MS konton på senare tid.

Permalänk
Medlem

Väldigt lite , googles spamfilter är väldigt bra , tycker inte de kommer jättemycket i korgen ens på den adress jag använder på de flesta ställen man måste registrera/ skapa konton osv , sist jag kollade var den adressen med i 27 dataläckor 😂 bra mycket mer spam o bedrägeri på Facebook tex

Permalänk
Medlem

Inte så farligt, hyfsat bra spamskydd tydligen. Så det är hanterbart och hamnar i dedikerad spam-mapp för det lilla som kommer.
I kombination med flertalet filter som förfinats och justerats genom åren för att styra mail till olika mappar.
Får däremot en hel del från olika butiker osv, en del andra nyhetsbrev/liknande som jag kollat någon gång ibland el kanske tänkt kolla någon gång..
Har runt 11 000 olästa mail på ett av kontona, men inget viktigt direkt, inte hunnit/orkat gå igenom och när utrymmet är närmast obegränsat så är det ju inte heller något som behöver göras.

Permalänk
Medlem

Använder en gmail och 2 Outlook och får spam varje dag. Blir så när man har adresser som är 20 år gamla och använts till massor med saker.

Får fortfarande från Air Canada fast jag avregistrerat mig massor med gånger. Har inte flugit med dem sedan 2005 när jag bodde i Kanada.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Mindre än 5 varje vecka. Som alla hamnar i min spamkorg på gmail

Permalänk

Vilken är den bästa där man kan blockera avsändaren ?

Permalänk
Kontot avslutas

Inget, tack vare Googles utmärkta spamfilter.

Permalänk
Medlem

Fick min första spam/phishing mail (exklusive "spam" från sidor jag råkat registrera/acceptera) som lyckades ta sig igenom Gmail spam filter precis nu. Om att mitt "McAfee-skydd" upphört 😂 Av allt, kunde de inte ha valt något bättre haha, använder ens folk seriöst McAfee?