Permalänk
Medlem

då kanske jag får ta och köpa en ny prolle då men jag fattar inte 2600 mhz på 1.85 V sjukt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Kör den i 2.6ghz nu ^^..
Men nu ska jag göra er besvikna, med prometeia
Fast jag kör bara i ~1.85V för går jag högre så finns det risk för att skirnforce2 börja släcka skärmen.

Går den 100% stabilt i Prime95 torture test @ 1.85V ?

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Helt stabilt. Måste fan hitta ett sätt att lyckas klämma ut 2V+ med NF7-2.0.
Kommer högre med lite extra spänning men då får jag den klassiska nfroce2-buggen att skärmen slocknar.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Citat:

Helt stabilt. Måste fan hitta ett sätt att lyckas klämma ut 2V+ med NF7-2.0.
Kommer högre med lite extra spänning men då får jag den klassiska nfroce2-buggen att skärmen slocknar.

Synd, skulle vara roligt att se hur högt din prolle skulle komma
Lycka till ialla fall!

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur så pass många kommer så högt med sina 2500+ med så lite vcore...
Min blir instabil på orginal vcore vid 1917MHz. Så nu kör jag i 2129MHz med en vcore på 1.75..
Jag har kunna köra nära 2300MHz med vcore på 1.85 men nu när jag försökte senáre så fick jag svartskärm och ambulans ljud
Hat tom en idle temp på 52C men min slk-900U och en enermax 92mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacer
Fattar inte hur så pass många kommer så högt med sina 2500+ med så lite vcore...
Min blir instabil på orginal vcore vid 1917MHz. Så nu kör jag i 2129MHz med en vcore på 1.75..
Jag har kunna köra nära 2300MHz med vcore på 1.85 men nu när jag försökte senáre så fick jag svartskärm och ambulans ljud
Hat tom en idle temp på 52C men min slk-900U och en enermax 92mm

Be om en bra processor på OC så får du en, jag iaf det

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Be om en bra processor på OC så får du en, jag iaf det

Hehe, detta är min andra 2500+
Jag var inte så noga med steppningen bara att det var en AQXDA eller AQXEA... tror inte jag har lust att köpa en till har redan en liggandes.

Permalänk
Medlem

jag kan köra kanske 2200 mhz på orginalvolt men att köra 2600 på 1.85

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, kan lägga till mina överklockningsresultat av min 2500+ jag fick idag, kör cpu:n i 12,5x200MHz 1,85V. Imorrn ska jag pinmodda så jag kommer över 12,5 i multipel, kommer oxå kräma på med lite vcore då oxå

Edit: Jag kanske kan köra med lägre i vcore, men det bryr jag mig inte om, imorrn ska det klockas ordentligt med 2V+.

Permalänk
Medlem

tjenare theprophet.... hur går det med din överklockning??

Permalänk
Medlem

Okej, kunde inte hålla mig, har pinmoddat den nu till 14X multipel. Kommer inte in i windows i 2800MHz oavsett vcore, ska bränna in den nu i 2700MHz med 2.05Vcore. Funkar inte 2800MHz imorrn blire nog å hålla sig till 2700MHz.

edit: Kunde köra stabilt i 2640 med 1.85 i vcore förresten.

edt2: Ojojoj, mosfetflänsarna var inte lite varma, blir nog å sätta på en fläkt där. Kan vara det som kniper, jävla två-fas på a7n8x!

edit3: Ok, nu har jag satt fast en fläkt på mosfetflänsarna, dags å prima i 2700MHz några timmar medans man sover å sedan försöka sig på 2800MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Okej, kunde inte hålla mig, har pinmoddat den nu till 14X multipel. Kommer inte in i windows i 2800MHz oavsett vcore, ska bränna in den nu i 2700MHz med 2.05Vcore. Funkar inte 2800MHz imorrn blire nog å hålla sig till 2700MHz.

edit: Kunde köra stabilt i 2640 med 1.85 i vcore förresten.

edt2: Ojojoj, mosfetflänsarna var inte lite varma, blir nog å sätta på en fläkt där. Kan vara det som kniper, jävla två-fas på a7n8x!

edit3: Ok, nu har jag satt fast en fläkt på mosfetflänsarna, dags å prima i 2700MHz några timmar medans man sover å sedan försöka sig på 2800MHz

Väldigt bra klocknings resultat Hoppas du tar 2800MHz gränsen... Vad får du för temp med din kylning i den klockningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacer
Väldigt bra klocknings resultat Hoppas du tar 2800MHz gränsen... Vad får du för temp med din kylning i den klockningen?

Prometeian ligger på cirka -25 fulload.

Permalänk
Medlem

Ja, det är verkligen skönt med prometia
Grejjade lite med min klockning idag och har en skön fulload temp på över 70C med
200x11,5 med vcore på 1.85.

Permalänk
Avstängd

behöver man låsa upp 2500+? e det samma procedur som de gamla som gäller då? fylla igen hålen med lim o sen rita med silver mellan bryggorna?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
behöver man låsa upp 2500+? e det samma procedur som de gamla som gäller då? fylla igen hålen med lim o sen rita med silver mellan bryggorna?

Det behöver du inte. Den e upplåst från början.