Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simpa96:

Lägg ner med dina spam posts. De korten har funnits i lager i princip från den 6 Mars. Tar de slut fyller de på med 50+ till inom 1-2 dagar.

"endast 43 kvar" med andra ord är de slut inom 7 dagar. Sen fyller de på. 2 kort sålda på en halv dag sen behövde du posta för att stressa folk att köpa eller få FOMO. De är överprisade högljudda kort som de flesta inte är intresserade av överhuvudtaget.

De lär ha 44 snart när mitt returexempar ska säljas också.

@Simpa96

Vad är det för märkligt beteende du har?
Är det inte bättre att ha en god attityd och hjälpas åt.

Edit: Du vet att de gått ut med att de ska fixa så inte fjärde fläkten går så fort på Astral.
Om det va med bios eller drivrutin kommer jag inte ihåg.

Samt högre effekt https://rog.asus.com/graphics-cards/graphics-cards/rog-astral...

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pkarls18:

Vilket Zotac och vart är det köpt? Botshop?

https://www.proshop.se/Grafikkort/ZOTAC-GeForce-RTX-5080-Soli...

De fick in 5 idag, försvann direkt men sedan dök det upp igen efter 5 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvfarmor:

Vilket värdelöst pris, det är ju vad ett 4090 kostade när det släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Ser att flera återförsäljare har fått in i lager hur är det med Inet ? Har dom fortfarande inte fått in några alls ?

Mitt Astral står nu som Bokad på Inet, så dom har verkar ha fått in en leverans nu iaf. Kanske kommer ut kort under dagen om alla bokningar har fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotab:

Mitt Astral står nu som Bokad på Inet, så dom har verkar ha fått in en leverans nu iaf. Kanske kommer ut kort under dagen om alla bokningar har fått?

Inte billigare för dig med Benify på komplett ? Tänker inet har väl fullpris ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5700X3D (Arctic Liquid Freezer III 280mm) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS Prime 5070 ti OC
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Med 99.99% chans, nej.

Permalänk
Moderator
Moderator

Som påpekat finns redan en tråd om Elektronify där det, om nu någon mot förmodan skulle tvivla på det, klarläggs att företaget inte är något annat än försök till lurendrejeri.

Eftersom tråden vi befinner oss i avhandlar lagerstatus på RTX 5080/5090 har jag raderat några inlägg på lureritemat.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en prime 5080 OC som plockas hos Inet 😁

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Kul att det rör på sig!

Köpte du online du vid release eller på Mediseventet?

Permalänk
Medlem

mitt prime 5080 oc förväntas fortfarande i lager 2025-04-03... lyckades hela Sverige beställa på dom 30 sekunderna före mig? xD Hade orderbekräftelse på mail 15:01...

En polare har både lyckas köpa och få hem ett 5080 som han beställde i slutet av förra veckan, men från proshop. (och inte ett asus prime..)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Börjar ändras lite status hos nvidia nu, kanske blir det några drop?`

https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/...

Edit: Hmm, de hade dragit ner priset till 25790? Nu är det tebax på 27999.

Permalänk
Medlem

Jensen säger att Blackwell har sålt slut över hela världen. Frågan är hur stora volymer som har lämnat fabriken?

Framspolat:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Börjar ändras lite status hos nvidia nu, kanske blir det några drop?`

https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/...

Dom har sänkt priset! Troligtvis en reaktion på starkare krona!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Kul att det rör på sig!

Köpte du online du vid release eller på Mediseventet?

Skrivet av Haptic:

mitt prime 5080 oc förväntas fortfarande i lager 2025-04-03... lyckades hela Sverige beställa på dom 30 sekunderna före mig? xD Hade orderbekräftelse på mail 15:01...

En polare har både lyckas köpa och få hem ett 5080 som han beställde i slutet av förra veckan, men från proshop. (och inte ett asus prime..)

Jag köpte via hemsidan på release dagen, var nr 40 i kö och fick min orderbekräftelse 15.01. 😁

Hoppas kortet är helt och fungerande 😇

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Dom har sänkt priset! Troligtvis en reaktion på starkare krona!

Jo, jag såg det när jag kollade uppdateringen, men tittar man på marketsidan så står det gamla priset. Muppigt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte via hemsidan på release dagen, var nr 40 i kö och fick min orderbekräftelse 15.01. 😁

Hoppas kortet är helt och fungerande 😇

Jag har försökt få reda på min köplats via inets support, men får bara höra att "vi kan inte se det, tyvärr."
men hoppas jag får det snart också.

Kollade i mailheadern nu, och jag verkar ju varit närmare 15:02 än 15:01, så jag ligger nog rätt långt ned.

"Date: Thu, 30 Jan 2025 14:01:50 +0000"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

12 890 är det nya priset, och komplett ska ha 20 890 för Astral 5080.

62% prisökning, sjuka priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Jo, jag såg det när jag kollade uppdateringen, men tittar man på marketsidan så står det gamla priset. Muppigt.

Ser iaf nya priset över allt.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt att höra att något händer! Mitt var beräknad leverans 12/3, blev uppdaterad till "Försenad inleverans" och har vart fast där i en vecka nu, snark.

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/377886-MSI-GeForce-RTX-5...

MSI kort hemma hos Webhallen, lyckades nypa ett själv!

Permalänk
Inaktiv

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 OC

1st
16518kr med Benify rabatten.

https://www.komplett.se/product/1318012/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köp inte av komplett som inte bara utnyttjar situationen och höjer priset rejält utan har bunkrat massa Rtx 5090 och de säljas endast med deras överprisad prebuilt. Har räknat själv att det har > 250 st 5090, det kommer man år dessa genom att välja en prebuilt och välja anpassa.

NVIDIA har dessutom sänkt svenska priser på 50-serie
vilket gör nuvarande priser till kriminellt höga.

https://marketplace.nvidia.com/sv-se/consumer/graphics-cards/

Permalänk
Moderator
Moderator

En radda trams som antingen inte faller in under trådens ämne "RTX 5080/5090 lagerstatus" och/eller bryter mot våra forumregler § 1.1 / 1.5 har raderats. Tycker ni någon annan medlem skriver dumheter får ni antingen sakligt besvara dumheterna, kontakta medlemmen via PM eller om det rör sig om regelbrott alternativt upprepade dumheter rapportera dennes inlägg eller skicka ett kontaktmeddelande till oss. Att lajva sandlåda i tråden är inte ok.

Fortsatt provokation riktad mot andra medlemmar via inlägg här kommer snabbt leda till avstängningar.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

MSI GeForce RTX 5080 VENTUS 3X OC PLUS 16GB Fyndvara 15290kr

https://www.elgiganten.se/product/outlet/msi-geforce-rtx-5080...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Nvidia släpper nya founders-kort någon speciell dag och tid? Typ när man ska bevaka deras marketplace eller är det bara random när nya kort finns till försäljning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grogt:

Är det någon som vet om Nvidia släpper nya founders-kort någon speciell dag och tid? Typ när man ska bevaka deras marketplace eller är det bara random när nya kort finns till försäljning?

Kommer helt random. Bäst är att vara med i någon discord som skickar ut notifikation när fe kort kommer ut samt köra skript

Visa signatur

AMD 9800X3D OC @ 5.7GHz FCLK 2200MHz | ASUS ROG CROSSHAIR X870E APEX | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 8000Mhz CL36 DDR5
Asus 5090 Astral OC | Vattenkylning TG, Supercool, EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pantburk:

MSI GeForce RTX 5080 VENTUS 3X OC PLUS 16GB Fyndvara 15290kr

https://www.elgiganten.se/product/outlet/msi-geforce-rtx-5080...

1st kvar nu

Edit: Slut