Permalänk

AeroCool Duo 20 - Chassi fläkt - 200mm

Hejsan.

Jag har en Z170A-S02 moderkort och en Taurus Overkill chassi från 2003.
Jag köpte denna https://www.proshop.se/Chassi-flaekt/AeroCool-Duo-20-Chassi-flaekt-200mm-Vit/2929175?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1um-BhDtARIsABjU5x7Tu8BuCg0JT0D6rV_jMs1TxkS9s9AX-P0ayk0E-Hf4AmdbFTBq0Y0aAn2DEALw_wcB som en spontan köp.
Och jag undrar finns det någon chans för mig att koppla in fläkten? Har verkligen inte lust att skicka tillbaka varan.
Som jag har läst runt så har de flesta moderkort en ARGB kontakt, men mitt gamla moderkort har inte detta.
Är det något adapter eller liknande som jag kan köpa för att sedan koppla in fläkten och isåfall vart skulle detta kopplas i bilden nedan.

(Jag vet inte om jag har gjort rätt med tråden, så ber jag om ursäkt om detta är fel)

Permalänk
Medlem

Enklast är att köpa en passande ARGB controller, med fjärrkontroll om så önskas. Med denna lösning kommer du dock inte att kunna styra färgerna via programvara. Det finns några olika standards för kontakterna för ARGB, med eller utan fläktdrivning i samma kontakt. Lite svårt att se exakt vilka kontakter du har från din fläkt, om du har en separat fläktkontakt eller bara en "allt-i-ett".