Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Den frågan ska du ställa till Bergsala som är distributör av Nintendo i Sverige och har satt priserna.

Billigaste butiken har ju tagit betydligt mindre

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Nu har retrospelsbutiken höjt priserna ganska rejält... 7200kr för mario kart bundeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Billigaste butiken har ju tagit betydligt mindre

Det kommer nog butiker som säljer tyska versionen i sverige för lägre pris efter lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Nu har retrospelsbutiken höjt priserna ganska rejält... 7200kr för mario kart bundeln

5999 endast switch 2 + 929 för Mario kart så bättre att köpa separat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

5999 endast switch 2 + 929 för Mario kart så bättre att köpa separat...

ja jättekonstigt, tror dock att de då ändrar priset på endast switchet snart

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av filip24:

Så då är det inte import utan Bergsala versionen. Coolshop samt Retro importerar en del från Europa.

Permalänk
Medlem

Från supporten Retrospelsbutiken

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Bägge fullbokade på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Bägge fullbokade på Webhallen.

Han boka ett exemplar med Mario kart

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Det fick bli en beställning från Spanska Amazon.

€534,85 Gick det på totalt med frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det stämmer det fanns bara den kvar och pengarna drar de ned de har skickat den. Har gjort fler beställningar innan på Europeiska amazon. Inga pengar har dragits på mitt konto!

TACK! Köpte en bundle från spanska Amazon-sidan på vinst eller förlust för 543 euro med expressfrakt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

TACK! Köpte en bundle från spanska Amazon-sidan på vinst eller förlust för 543 euro med expressfrakt.

Vad blir förväntat leveransdatum med epxressfrakt?

Min förväntas den 16 Juni med vanlig frak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag hade 19 juni med vanlig och 16 juni med express, så det är nog ganska godtyckligt om jag känner Amazon rätt! Jag tror de kommer komma strax efter release, så landar troligtvis mellan 10-13 juni.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av 9110a:

Du kan ta deras leveransdatum med en nypa salt. Jag tror fortfarande att de flesta amazon beställningar skickas från Tyska huvudlagret. Men visst vill man vara säker på release ta expressfrakt eller spanska prime 30 dagar är gratis. Har redan förbrukat min.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Reiker:

Jag hade 19 juni med vanlig och 16 juni med express, så det är nog ganska godtyckligt om jag känner Amazon rätt! Jag tror de kommer komma strax efter release, så landar troligtvis mellan 10-13 juni.

De bör komma vid release +1 - 2 dagar beroende på var de skickas någonstans.

Permalänk

nu också beställt för 5800kr inkl mario kart från amazon spain. oslagbart pris! tack för tipsen alla!

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Vill bara vara tydlig med att jag gärna köpt av en svensk återförsäljare då jag sparat till denna konsolen sedan förra året, men när priset i Sverige förefaller vara en sån clusterf*** jämfört med EU så sköt jag en huvudsäkring. Läste att i alla fall Arcade Dreams skrivit ut att priset är en placeholder så de kan ändra det i efterhand när de fått pris från Bergsala, så det kanske inte ens är klart vad priset kommer bli?

Visa signatur

Permalänk

En kanske känslig fråga (om du jobbar på posten) - anta att det billigaste paketet faktiskt skickas men senare än övriga inom Sverige. Är det bara att ignorera att hämta ut de övriga paketen eller bör man hämta ut dem och åberopa ångerrätten för att kanske slippa någon returfrakt i efterhand för att de skickades tillbaka av sig själva för att man ej hämtade ut dem?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Sen när har Webhallen tagit bort deras avboka knapp? Orka sitta i kö med 59 personer före...

Hade bokat i 2 butiker men blir att ta bort från Webhallen då det var dyrare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

En kanske känslig fråga (om du jobbar på posten) - anta att det billigaste paketet faktiskt skickas men senare än övriga inom Sverige. Är det bara att ignorera att hämta ut de övriga paketen eller bör man hämta ut dem och åberopa ångerrätten för att kanske slippa någon returfrakt i efterhand för att de skickades tillbaka av sig själva för att man ej hämtade ut dem?

Mvh,
WKF.

Avbeställa innan de är skickade. Att inte hämta ut paket kan renderar till att företaget tar ut en extra avgift så ta ut åberopa ångerrätten. Kontakta alltid respektive företag och fråga vad som gäller.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Spel och Sånt svarar på Bergsala priserna. Samma visa varje gång Nintendo släpper en ny konsol. Priset i Sverige är inte officiellt ännu. Spel och Sånt brukar vara snabba med att skicka ut det officiella priset.
https://www.instagram.com/p/DH8m5E0ovXo/

Permalänk
Medlem

Beställt Switch 2 med Mario Kart, officiella resefodralet, ett par extra JoyCons samt ett Joycon charging grip till grovt överpris.

Landade på att köpa via svensk butik. Fegade ur på Amazon spanien när köpesidan krånglade.

Nåja, blir bara nytt Nintendo vart 8:e år nuförtiden så..

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Spel och Sånt svarar på Bergsala priserna. Samma visa varje gång Nintendo släpper en ny konsol. Priset i Sverige är inte officiellt ännu. Spel och Sånt brukar vara snabba med att skicka ut det officiella priset.
https://www.instagram.com/p/DH8m5E0ovXo/

<Uppladdad bildlänk>

Frågan är ju då VARFÖR lägger butiker ut konsolen för förbokning nu om de inte vet pris och tilldelning än?

Edit: Även Spel&Sånt har lagt upp den för förbokning till samma pris som bl.a. Inet, webhallen m.fl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nintendos främsta kundbas är barnfamiljer, och denna grupp har det riktigt tufft ekonomiskt så man kommer tappa tiotals miljoner av dessa som inte klarar av en prishöjning på konsolen med 50% och spelen med 33%. Konsolen är också för lik sin föregångare, och spelen är ju desamma i deras ögon, så man kommer att hålla fast vid sina Switch, precis som när man höll fast vid sina Wii. Switch 2 kan mycket väl bli en ny Wii U.

Konsolen är också gravt överprisad då man inte har några som helst problem med att sälja den i Japan med endast japanskt språkstöd för 1300 kr mindre. Trots det lägre priset så säljs den till vinst eftersom Nintendo aldrig säljer sina konsoler till förlust, så man kan ju fråga sig hur lågt det faktiska priset för konsolen egentligen är och hur mycket Nintendo tar i vinst?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Reiker:

Frågan är ju då VARFÖR lägger butiker ut konsolen för förbokning nu om de inte vet pris och tilldelning än?

Edit: Även Spel&Sånt har lagt upp den för samma pris som bl.a. Inet, webhallen m.fl.

För att det är en mega hype.

Priset varierar inom samma prisspann så troligtvis är priset satt. Spel och Sånt har även lagt in allokering. Dock inte på den eftertraktade Mario-bundlen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Från supporten Retrospelsbutiken

<Uppladdad bildlänk>

Fan vad najs! Tack för att du kollade.
Ska ta och avboka min på webhallen då, så får den på retrospelsbutiken komma när den kommer.
6300kr med Mario Kart verkar bli svårslaget

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

För att det är en mega hype.

Priset varierar inom samma prisspann så troligtvis är priset satt. Spel och Sånt har även lagt in allokering. Dock inte på den eftertraktade Mario-bundlen.

Det pågår även ett handelskrig så det är möjligt att Nintendo garderar sig för prishöjningar genom att sätta ett högre pris från början.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Vad f*n är det här för skit?
När jag fick mailet från Webhallen var den redan slutsåld.

Från Inet har jag inte ens fått nått mail?

Folk grinar över att det är dyrt, uppenbarligen var det för billigt. Fullbokades ju direkt…

Riktigt dåligt att dom bara ninja-släppte bokningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Folk grinar över att det är dyrt, uppenbarligen var det för billigt. Fullbokades ju direkt…

Jag fick mitt webhallen mail 11:08 och då var det lätt att förboka.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

https://www.komplett.se/product/1323135/gaming/nintendo/ninte...