Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Tack, det funkade till slut efter lite fördöjning. Under 6000kr för bundle

beställde samma, avbokade min från retrospelsbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Tack, det funkade till slut efter lite fördöjning. Under 6000kr för bundle

tur du var snabb nu ligger den redan på 6 979 pew.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Det stämmer det fanns bara den kvar och pengarna drar de ned de har skickat den. Har gjort fler beställningar innan på Europeiska amazon. Inga pengar har dragits på mitt konto!

Ay caramba(!) om detta lyckas komma till Sverige tids nog om drygt två månader! Det är ju sinnessjukt när jag zoomar in med mina ögon, nästan 3 lax billigare!!! 😨

Hur fungerar det med priset här? Är det konverteringen vid köp som gäller eller drar den utifrån växelkurs när det skickas?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

beställde samma, avbokade min från retrospelsbutiken.

Jävlar nu går det undan. Komplett justerade precis rabatten så nu kostar bundlen 6979kr med benify.

Edit: där försvann rabatten helt

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Jag märkte att denna fungerar även om man byter ut .es mot .de eller .fr!

Det stämmer också de flesta landskoder inom Europa bör fungerar tex .it etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

tur du var snabb nu ligger den redan på 6 979 pew.

Hade en känsla att de skulle ta bort erbjudandet. De gjorde exakt samma sak när vissa RTX 5080 priser hamnade för lågt.

Benify och Mecenat-dealen fungerar även på tillbehören

Dold text
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Jävlar nu går det undan. Komplett justerade precis rabatten så nu kostar bundlen 6979kr med benify.

Jag hann inte innan jag fattade hur man la in Benify-koden. Jaja, 6400:- hos Retro blir bra. De har stängt bokningen nu också så man lär få en.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

oherregud jag hann precis beställa den, seriöst 2 min senare ändrades det. Fick orderbekräftelse även, tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

oherregud jag hann precis beställa den, seriöst 2 min senare ändrades det. Fick orderbekräftelse även, tur

frågan är ju om man kommer få den för det priset eller om de gör en fuling på något sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

frågan är ju om man kommer få den för det priset eller om de gör en fuling på något sätt...

komplett brukar hålla sina priser, titta på alla 5080 som folk köpte, tror det är lugnt.(förbokat på webbis ochså bara ifallatt XD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Komplett har alltid hållit det de sålt för vad jag sett och upplevt.

Har någon fått orderbekräftelse från retrospelbutiken.se? Jag lade en order där, men har inte fått något alls, glömde ju ta printscreen så klart, men de har dragit pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har någon fått orderbekräftelse från retrospelbutiken.se? Jag lade en order där, men har inte fått något alls, glömde ju ta printscreen så klart, men de har dragit pengar.

Jag saknar också orderbekräftelse

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Inte jag heller, men de har reserverat cashen

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Skrivet av knewt:

Jag saknar också orderbekräftelse

Samma här! 🫡 Med lite tur så prova i webbläsarens adressfält att skriva:
https://retrospelbutiken.se/store/k3_confirmation.php?order_i...
så kanske ordernumret finns med där efter order_id=.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Jag skrev i en annan tråd, glömde ta med den delen här, om orderbekräftelser från Retro.

Skrivet av Sapporun:

Obs. Retro/Spelbutiken meddela mig manuellt orderbekräftelse då dem verkar ha strul efter att ha bytt system. Jag rekommenderar starkt iaf, brukar handla av dem.

Om ni kontaktar deras kundtjänst får ni säkert orderbekräftelse.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ay caramba(!) om detta lyckas komma till Sverige tids nog om drygt två månader! Det är ju sinnessjukt när jag zoomar in med mina ögon, nästan 3 lax billigare!!! 😨
<Uppladdad bildlänk>

Hur fungerar det med priset här? Är det konverteringen vid köp som gäller eller drar den utifrån växelkurs när det skickas?

Mvh,
WKF.

Hur kunde du få ned priset? Och ja konvertering som gäller annars betalar du extra påslag från amazon. Växelkurs dras ned pengarna dras.

Permalänk
Konsolgrävare

Går inte att förhandsboka på Retro längre!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Gick att köpa direkt på Amazon.fr, dock så försvann det ur lager så var tvungen att refresha konstant innan jag kunde få in min beställning.
Amazon.de kräver invite och är lite dyrare.

<Uppladdad bildlänk>

Finns även billigare på Komplett ifall man har tillgång till studentrabatt.

Mitt blev 6824 kr på Komplett fast jag är student. Höjde de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag tror de kollar i tråden och skickade precis min orderbekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag fick inte heller en orderbekräftelse, men han på support sa att de hade något fel på systemet då det var nytt, tror även någon annan nämnde det tidigare, jag beställde dock med klarna så fick en bekräftelse av dem. Sedan när support killen avbeställde min order såg jag även det i endast klarna appen. Så tror det är lugnt för er som inte fått en bekräftelse.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Hur kunde du få ned priset? Och ja konvertering som gäller annars betalar du extra påslag från amazon. Växelkurs dras ned pengarna dras.

I min order verkar den ha misslyckats att applicera någon VAT. Så antingen blir det tullimport på det i efterhand eller inte!

Men när jag klickade på produkten igen så står det €509 igen:

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

Jag fick inte heller en orderbekräftelse, men han på support sa att de hade något fel på systemet då det var nytt, tror även någon annan nämnde det tidigare, jag beställde dock med klarna så fick en bekräftelse av dem. Sedan när support killen avbeställde min order såg jag även det i endast klarna appen. Så tror det är lugnt för er som inte fått en bekräftelse.

Jag la en beställning på Retro men fick varken mail från retro eller från klarna så jag undrar om den verkligen kommer att räknas då.. dock så valde jag på faktura men klarna borde väl skickat något ändå? Kanske la jag den exakt samtidigt som dom plockade bort produkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag la en beställning på Retro men fick varken mail från retro eller från klarna så jag undrar om den verkligen kommer att räknas då.. dock så valde jag på faktura men klarna borde väl skickat något ändå? Kanske la jag den exakt samtidigt som dom plockade bort produkten?

sant, men jag betalde med banköverföring, så kan vara därför jag fick en bekräftelse också, idk alltså

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

I min order verkar den ha misslyckats att applicera någon VAT. Så antingen blir det tullimport på det i efterhand eller inte!

Men när jag klickade på produkten igen så står det €509 igen:
<Uppladdad bildlänk>

Mvh,
WKF.

Ok, import från utländska amazon förutom Tyska brukar faktiskt vara snabba på att skicka ut sina Nintendo produkter vid release. Men förvänta dig inte det. Somliga har även fått sina produkter några dagar tidigare väldigt sällsynt. 509 € är det tyska priset som är standard. Hittade inga konsoler på .pl och flera sidor har slut på sitt lager.

Bara hoppas att vi får den inom skälig tid.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tyska Nintendo har lagt upp sina priser det är de som gäller Sverige kan dock ha andra påslag.
https://store.nintendo.de/de

Permalänk
Medlem

Webhallen lade precis till SD express kort.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tyska Nintendo har lagt upp sina priser det är de som gäller Sverige kan dock ha andra påslag.
https://store.nintendo.de/de

https://assets.nintendo.eu/image/private/f_auto,c_limit,w_1920,q_auto:low/egf8wa2jleepb7fm7m0l

Skulle vilja se de butiker som tar 7490:- bryta ner hur de räknar om 510 EUR till det priset. Sinnessjukt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite snabbt räknat så om priset är 509 i tyskland med deras moms så borde priset i sverige vara 5899kr i butik med vår moms utan extra avgifter/skatter.

Så räknar man med sånna extrasaker kanske 6399kr som Retro tog är lite mycket men ändå mer rimligt kanske, upp till alla andras priser på 7490 är helt sinnessjukt påslag.

Skrivet av filip24:

sant, men jag betalde med banköverföring, så kan vara därför jag fick en bekräftelse också, idk alltså

Loggade in på klarna nu och där står den som "processing" så den är ju med iaf, och jag fick ju orderid på retro där det stod "Ditt köp är genomfört".. kommer förhoppningsvis en bekräftelse snart då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Skulle vilja se de butiker som tar 7490:- bryta ner hur de räknar om 510 EUR till det priset. Sinnessjukt.

Den frågan ska du ställa till Bergsala som är distributör av Nintendo i Sverige och har satt priserna.

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa den för 5992 kr hos Komplett med benify-rabatt innan dem tog bort rabatten. Får hoppas på att Komplett inte ändrar priset efterhand!

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact