Permalänk
Medlem

extern 3-pin kontakt

Jag skulle behöva ha en "expansionsport plåt" med extern 3-pin fläktkontakt för att driva en fläkt utanför chassit. Just nu så bara låter jag kabeln från fläkten gå in genom en helt öppen expansionsportsöppning bak i chassit men det är en opraktiskt lösning för mig och skulle antingen hitta en fläktkontroller som sitter i expansionsportshålet men med extern port istället för intern alternativt bara en genomförning med en hane på insidan och en hona på utsidan ungeför som på den här bilden men utan allt annat.

Jag försöker undvika Amazon men tänkte att om jag kan hitta det där så måste det gå att hitta någon annanstans. Det är svårt att hitta rätt söktermer.

Någon som vet var jag kan hitta det jag söker?

Visa signatur

Workstation :: Linux Mint :: [ASUS TUF Gaming B650M-Plus ]|[AMD Ryzen 9 7900X ]|[Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz]|[GTX1080]||[ASUS Prime AP201]

Permalänk
Medlem

Måste det va via datorn? Har själv flertalet gånger bara tagit valfri 12v laddare där jag klippt kabeln och sen kopplat in den chassi fläktar.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Måste det va via datorn? Har själv flertalet gånger bara tagit valfri 12v laddare där jag klippt kabeln och sen kopplat in den chassi fläktar.

Ja, jag vill kunna kontrollera den via en fläktkontroller.

Visa signatur

Workstation :: Linux Mint :: [ASUS TUF Gaming B650M-Plus ]|[AMD Ryzen 9 7900X ]|[Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz]|[GTX1080]||[ASUS Prime AP201]

Permalänk
Medlem

Räcker inte med en vanlig fläktskarv (ha-ho) och skicka ut genom passade öppning? Så brukar jag lösa när fläkten behöver utanför datorn.
Annars är det nog amazon, wish, aliexpress som gäller för såna 'udda' saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Räcker inte med en vanlig fläktskarv (ha-ho) och skicka ut genom passade öppning? Så brukar jag lösa när fläkten behöver utanför datorn.

Skrivet av eonic:

Just nu så bara låter jag kabeln från fläkten gå in genom en helt öppen expansionsportsöppning bak i chassit men det är en opraktiskt lösning för mig

Skrivet av holo:

Annars är det nog amazon, wish, aliexpress som gäller för såna 'udda' saker.

Skrivet av eonic:

Jag försöker undvika Amazon men tänkte att om jag kan hitta det där så måste det gå att hitta någon annanstans. Det är svårt att hitta rätt söktermer.

Måste fråga om du ens läste första inlägget som startade tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det gjorde jag, vet inte vad den praktiska skillnaden är på att ha en 3pins kontakt i en plåt jämfört med i kontakt.
men föralldel, skall inte störa mer.