Diskussion om "Ge bort spelnycklar"-tråden

Permalänk
Medlem

Har ett 40-tal nycklar (AAA-spel), men kommer inte ge bort dessa förrän ett säkert system införs.

1. Bara registrerade och inloggade medlemmar kan se nycklarna.
2. Bara en nyckel per användare. Tänker inte ge bort nycklar så att en handfull användare roffar åt sig dessa.
3. Den som får en nyckel måste skriva i tråden att hen fått nyckeln samt tacka mig som givare.

Läser man i den andra tråden så är det knappt någon som tackar och jag kan garantera att det är en handfull personer eller så som roffar åt sig alla nycklarna.

Slänger hellre mina dubletter än att ge bort till parasiter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiLO:

Har ett 40-tal nycklar (AAA-spel), men kommer inte ge bort dessa förrän ett säkert system införs.

1. Bara registrerade och inloggade medlemmar kan se nycklarna.
2. Bara en nyckel per användare. Tänker inte ge bort nycklar så att en handfull användare roffar åt sig dessa.
3. Den som får en nyckel måste skriva i tråden att hen fått nyckeln samt tacka mig som givare.

Läser man i den andra tråden så är det knappt någon som tackar och jag kan garantera att det är en handfull personer eller så som roffar åt sig alla nycklarna.

Slänger hellre mina dubletter än att ge bort till parasiter.

Du skulle ju kunna skriva ut vad du har och vilka regler du har för att ge ut dem, och sen skicka nycklarna via pm till de du tycker ska få dem?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Du skulle ju kunna skriva ut vad du har och vilka regler du har för att ge ut dem, och sen skicka nycklarna via pm till de du tycker ska få dem?

Att jag inte tänkte på denna enkla lösning själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

En GOG-kod:
BioShock Infinite Complete Edition
https://www.gog.com/en/game/bioshock_infinite
CX**35F51B7267DD21

* Förkortning för detta: 20110526-1115

Spelet har jag redan, men när någon tagit det så vill jag hemskt gärna vilja veta svaret på din gåta för jag har verkligen ingen aning!

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag försökte med dessa men dom var redan tagna. Tack ändå

Och till er/du som claimade koderna, skriv gärna att ni har gjort just det. Och sen kan ni ju tacka här i tråden också!

Blir det inte ett jädrans spammande om alla ska tacka här? (Edit: Det är väl det tummen upp är till för?)

Provade f.ö. också några koder: Oxenfree och Jotun. De var tagna. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Lite spammigt kanske det blir.. Eller liksom, folk ger ju bort nycklar frivilligt... Det minsta man kan begära i gengäld är ju ett tack, tycker jag.

Plus att jag hoppas såklart att när någon tar en kod, så är det för att dom verkligen vill ha spelet och inte bara för 'Jag är snabb och det är gratis'.
Själv claimar jag inte ens alla spel som kommer på epic, även om det inte är nån annan som kan hinna före.

Hur som helst. Här kommer tre GOG-koder; eftersom jag inte har något personligt sug:

STAR WARS Galactic Battlegrounds : ?2DREFEE27424F2EB7 - Första siffran är två plus tre.
LEGO Star Wars: The Complete Saga : LC7663F6127652255? - Sista siffran är vad alla oskulder gärna vill ha.
Styx: Master of Shadows: PZCH095?B857F40D26 - Frågetecknet är första bokstaven i alfabetet.. Eftersom jag inte kunde komma på något fyndigt

Trevlig helg!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Blir det inte ett jädrans spammande om alla ska tacka här? (Edit: Det är väl det tummen upp är till för?)

Provade f.ö. också några koder: Oxenfree och Jotun. De var tagna. Tack ändå.

Eller så läser du första inlägget, där instruktioner finnes:

För övrigt, hur skulle folk veta vad som är taget utifrån en "tumme upp"? Många gånger delar ju medlemmar x antal koder och inte enbart en. Dessutom så kanske många bara "gillar" att man delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

Eller så läser du första inlägget, där instruktioner finnes:

För övrigt, hur skulle folk veta vad som är taget utifrån en "tumme upp"? Många gånger delar ju medlemmar x antal koder och inte enbart en. Dessutom så kanske många bara "gillar" att man delar.

Ja, men är det satt i sten för evigt? När folk delar 5-10+ keys blir det kaos att leta i tråden om vem som tagit vad.
Ett 'tummen upp' är väl lika bra som ett tack?
Men visst, kör på om ni gillar det. Spelar ingen roll för mig, egentligen.

Oavsett, höll nästan på att dela ett Google Sheets med nycklar och krysslista för ifall man har tagit en, innan jag läste kommentarerna innan om att ge en nyckel var. Det tycker jag låter trevligt, gillar inte heller idén att någon plockar på sig alla nycklar i ett svep... Ska dela ett gäng imorgon.